Ukrainan konflikti/sota

Venäjän puolustusministeri Sergei Šoigu ilmoitti reserviarmeijan perustamisesta kesäkuussa. Reserviarmeijan on kerrottu koostuvan 30 000 tuhannesta sopimushenkilöstä,…

-HS
30 000 tuhatta, eli 30 miljoonaa sopimushenkilöä on aika monta. 🙃Mistähän meinaavat kerätä varusteet?
 
Ryssä väitetysti mukauttanut taistelutapaansa siihen,että Ukraina etsii miinoja lämpökameran avulla.

Tämähän on aivan urveloa. Jos pelto vain palaa päältä, niin ei tarvita enää edes lämpökameraa ja jos se ei riitä, niin miinat on kaksi päivää kuumempia kuin ympäristö, eli hohkaavat vielä enemmän.. osa miinoista varmuudella vioittuu, jos oikein kuumaa saavat, eli todennäköisesti tuosta ei ole mitään muuta kuin haittaa miinoitteelle..
 
Tämähän on aivan urveloa. Jos pelto vain palaa päältä, niin ei tarvita enää edes lämpökameraa ja jos se ei riitä, niin miinat on kaksi päivää kuumempia kuin ympäristö, eli hohkaavat vielä enemmän.. osa miinoista varmuudella vioittuu, jos oikein kuumaa saavat, eli todennäköisesti tuosta ei ole mitään muuta kuin haittaa miinoitteelle..
Totta, mutta tarkoitus taitaa olla käristää ukrainalaiset pioneerit, jotka ovat purkamassa miinoitetta.
 
Tämähän on aivan urveloa. Jos pelto vain palaa päältä, niin ei tarvita enää edes lämpökameraa ja jos se ei riitä, niin miinat on kaksi päivää kuumempia kuin ympäristö, eli hohkaavat vielä enemmän.. osa miinoista varmuudella vioittuu, jos oikein kuumaa saavat, eli todennäköisesti tuosta ei ole mitään muuta kuin haittaa miinoitteelle..
Joo, kommenteissa tuosta oli arvelua jossain. Pysyyhän se maaperäkin vielä kuumana näillä keleillä mutta vittumaista siellä on raivata, kun ympärillä leimahtaa.
 
Ryssä väitetysti mukauttanut taistelutapaansa siihen,että Ukraina etsii miinoja lämpökameran avulla.


Jotenkin mä en usko ollenkaan tähän juttuun. Ensinnäkin tohon kuluisi ihan järkyttävät määrät polttoainetta (jota tarvitaan muualla), ja toiseksi se haihtuisi pois viimeistään muutamassa tunnissa. Ei jatkoon.

EDIT: Kolmanneksi: Milläs ne levittäisi sen löpön/bensan sinne miinakentälle? Onko niillä kolonna miinankestäviä tankkiautoja? Vai levitetäänkö se litra kerrallaan drooneilla?

Kenen levittämää maskirovkaa tämä oikein on? Vaikuttaisi ryzzän puheilta, kun on niin lennokasta juttua taas ettei kukaan muu usko kuin tyhmä ryzzä itse.
 
Viimeksi muokattu:
Valmistautuvat kuitenkin ilmesesti hieman pidempään sotaan.

Ehkä tuossa varaudutaan myös sodan jälkeiseen aikaan :unsure:

”Droonit ovat tällä hetkellä varuste numero yksi asevoimillemme. Ukrainalla on erilaisia lennokkeja, jotka auttavat meitä korvaamaan ihmisiä eturintamalla, mikä säästää sotilaidemme henkiä. Venäjä ei välitä sotilaidensa hengistä, mutta me välitämme niistä paljonkin”, kertoo STT:lle Airlogixin perustaja ja toimitusjohtaja Vitali Kolesnitšenko, 34.


Yhtiö aikoo jatkaa puolustusteollisuuden osana myös sen jälkeen, kun Ukrainan sota jonain päivänä päättyy.

”Tämä vihollinen pysyy vierellämme lopun ikäämme, kuten se pysyy teidän vierellänne (Suomessa). Teidän tarinanne on inspiroinut meitä näyttämällä, että pieni voi puolustautua isolta”, Kolesnitšenko sanoo.
 
Jotenkin mä en usko ollenkaan tähän juttuun. Ensinnäkin tohon kuluisi ihan järkyttävät määrät polttoainetta (jota tarvitaan muualla), ja toiseksi se haihtuisi pois viimeistään muutamassa tunnissa. Ei jatkoon.

EDIT: Kolmanneksi: Milläs ne levittäisi sen löpön/bensan sinne miinakentälle? Onko niillä kolonna miinankestäviä tankkiautoja? Vai levitetäänkö se litra kerrallaan drooneilla?

Kenen levittämää maskirovkaa tämä oikein on? Vaikuttaisi ryzzän puheilta, kun on niin lennokasta juttua taas ettei kukaan muu usko kuin tyhmä ryzzä itse.
Kuulostaa kyllä vähän samalta kuin talvisodan neuvostoveteraanien kertomat tarinat kumilla päällystetyistä bunkkereista, joista tykistön kranaatit vain kimpoilivat pois.
 
Jotenkin mä en usko ollenkaan tähän juttuun. Ensinnäkin tohon kuluisi ihan järkyttävät määrät polttoainetta (jota tarvitaan muualla), ja toiseksi se haihtuisi pois viimeistään muutamassa tunnissa. Ei jatkoon.

EDIT: Kolmanneksi: Milläs ne levittäisi sen löpön/bensan sinne miinakentälle? Onko niillä kolonna miinankestäviä tankkiautoja? Vai levitetäänkö se litra kerrallaan drooneilla?

Kenen levittämää maskirovkaa tämä oikein on? Vaikuttaisi ryzzän puheilta, kun on niin lennokasta juttua taas ettei kukaan muu usko kuin tyhmä ryzzä itse.
Tuossa siitä jokatapauksessa.
 
Back
Top