Ulko-remontti Reiska - reserviläisneuvoa tarvitaan!

Kalustelevyissä ei ole ollut formaldehydiä vuosikymmeniin, ja tuo puustellin ekoversio tuplaa normipuustellikeittiön hinnan joka muutenkin on ihan ryöstöä
Hyvä että vastasit. Just meinäsin kysyä kuinka paljon hinnassa ilma.. Sitä mitä itse luin f. Ymmärsin että eniten sitä oli 70-80 luvulla, mutta sitten alkoi vähentyä. Pitääkö paikkaansa?
 
Hyvä että vastasit. Just meinäsin kysyä kuinka paljon hinnassa ilma.. Sitä mitä itse luin f. Ymmärsin että eniten sitä oli 70-80 luvulla, mutta sitten alkoi vähentyä. Pitääkö paikkaansa?
Kannattaa ottaa tarjous useammasta liikkeestä, niin on sitten vertailupohjaa missä liikutaan kulujen puolesta
 
Kannattaa ottaa tarjous useammasta liikkeestä, niin on sitten vertailupohjaa missä liikutaan kulujen puolesta

Jos on uusimassa kaapistoja niin kannattaa ehkä selvittää myös se, että minkä hintainen kokonaisuus tulisi sillä, että puuseppä tekisi liimapuulevyistä kokopuukaapistot paikalleen mitoitettuina.

Tiedän ainakin yhden sellaisen tapauksen, missä osaavan puusepän tekemä, todella hyvältä näyttävä ja käytännöllinen kokonaisuus on ollut loppuhinnaltaan täysin vertailukeipoinen MDF-, lastulevy-, muu hevonpaskarakenteisiin muovilla kuorrutettuihin bulkkitilpehööreihin.

Etuna sitten myös myöhempi muunneltavuus siinä mielessä, että jos puun ainevahvuus on edes siedettävä, niin se kestää mekaanista rasitusta ja kosteutta ihan eri tavalla + käytöstä poistuvat reiät ja muut on helpompi maskata piiloon.

Erilaisissa käyttö- ja työskentelytiloissa - keittiö, kodinhoitohuone jne. - se, ettei tarvitse tehdä säilytystiloja standardimitoilla voi olla todella hyödyllinen asia.

Jos on mahdollista saada puuseppä hommiin sesonkikauden ulkopuolella + hoitaa tyypille hyvät sapuskat ja kahvit känttyineen talon puolesta, niin saattaa saada erinomaisen hinta-laatu-ajankäyttö -paketin.

Jo suunnitteluvaihe voi olla parempi jos ei joudu elämään standardimittojen vankilassa.
 
suunnitteluvaihe voi olla parempi jos ei joudu elämään standardimittojen vankilassa
Minulla ei ole standarttimittainen keittiö. Ikea keittiö ei käy.

Naapuri teki remontin samanlaisessa 8500 e ilman k.koneita, mitä on aivan liika. Samat laminatti sivuosat, mutta kaappien ovat vain uudet ja kaakelit. Minusta se tuntui kallilta.
Nyt kun katsonut hinnat, ehkei ole.

Mitään "ikuista" ja kallista ratkaisua en kuitenkaan todellakaan kaipa. Mutta ennenkaikkea sellaista joka ei haisisi, eikä päästäisi keuhkoja ärsyttävä ilmaan. Jostain syystä ne tuli aika araksi loppukesästä, reagoin jollekin ilmassa, tai on alkava astma.
Nyt kun ulkona homeisin ja kostein kausi ohi, tuli parempi olo. Luin että herkkillä nykyinen laminaattikin aiheuttaa oireilua.

Rupesin miettimään liittyvätkö nämä asunnossa kirotut laminaatit tähän minun oireiluun, ne voivat elää kosteana oma elämä.

Kutitti keuhkoja 2 kk ja kuumeilin, ei yskitti varsinaisesti, mutta sellaista inhottava oloa hengitysteissä, niitä jopa kuvattu TK:lla - ei mitään hälyttävä ollut. Voikin olla että vilustuin kun uinut meressä ja sain virusta, se vain kesti liian pitkään.

Tottakai puinen keittiö ajatuksen parempi, varsinkin kun minulla ei ole kovin iso keittiö, voisin laittaa jotain "terveellisempi" tilalle.
 
ec67943d29d516f910d87b7191fbca3e.jpg
Tykkän tästä ilmestä:

Mutta mikä ihmen mikrosementti? Siis kaakeliko korvattu sillä. Ei hassumpa.
Vaneeri näyttää olevan myös hyvä.
 
Sitä vaneeria täytyy hioa ja öljytä 2-5 v välein. Keraminen taso on ok.
 
Back
Top