Ulko-remontti Reiska - reserviläisneuvoa tarvitaan!

MIllä laitteella Helsingin kaivonkannet hitsataan kiinni? Näyttää aika heppoiselta työkalulta ottaen huomioon, että onhan tuollainen valurauta melkoista tavaraa.
Ei toi ny mikään Migi ole ainakaan. Laitahan vaikka youtube-linkkiä jos tunnistat laitteen. Kiinnostaa.

Katso liite: 22952

Video Republikaanien 2008 puoluekokousvalmisteluista. Silloinen presidentti, G. W. Bush, on mahdollisesti osallistunut tapahtumaan. Videon esittelytekstistä ilmenee, että toimenpide lienee Salaisen Palvelun vaatima varokeino perusteluina, ettei kukaan pääse kaivoon tai ettei irtoava kansi aiheuta vahinkoa. Kantta ei hitsata koko matkalta umpeen, vaan kiinnitetään parilla muutaman sentin "heftillä".

"As St. Paul readies itself to host the republican national convention next month, security preparations are already under way. The precautionary measures taken by the Secret Service and local law enforcement agencies are vast and often occur right under our feet.

Take, for example, the lowly manhole cover. Last week the author of the blog Entropic Memes noticed several manhole covers near the Xcel Energy Center had been selectively tagged with blue dots, and predicted that someone would soon be spot-welding the manhole covers shut.

Phone calls from the Minnesota Independent to the city of St. Paul's public works, sewer and water departments revealed no such plans, but now that prediction appears to be spot-on. Every manhole cover with a blue dot now has at least two welds holding it shut.

A standard security measure for presidential motorcades the welding of manhole covers is a simple solution to several potential problems. It serves to keep people out of the manhole, of course, but also prevents the 100-pound cast iron discs from being rolled down streets and sidewalks to cause untold destruction."

 
Jos tig on ns. kipinäsytyksellä niin, sehän antaa sellaisen alkupaukun, että tuntuu. Jossain hitsauskohteissahan on kielletty käyttämästä kokonaan ko. toimintoa. (esim. sairaalat, ydinvoimalat jne.) kyseinen sytytysimpulssi voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen. Jopa ydinvoimala-revisio voi olla ensimmäinen-ja-viimeinen.
Jopa jos hitsarilla on sydämen tahdistin, niin sekin voi häiriintyä.
Eräs sydämentahdistajalla varustettu tuttu oli joskus hitsannut migillä ja oli kummastellut outoa tunnetta, myöhemmin oli sitten kysynyt lääkäriltä että onkohan siitä hitsaamisesta jotain vaaraa? Lääkäri oli vastannut että ei siitä mitään sen isompaa haittaa ole, ainoastaan henki saattaa lähteä.
Tigillä hitsatessa kyllä lähtee unihiekat silmistä jos vahingossa tiggi maadoittaa sen alkusytytyställin kädessä olevaan hitsauslankaan sen hitsattavan kappaleen sijaan, ja polttimon pitämistä sylissä kannattaa välttää nimittäin ihan kivasti se kipinäsytytys tuntuu reidessäkin.
Kempin pikku puikkokonetta veikkaan myös itse, vastaavanlaisella tuli viimeksi hitsattua saunassa kiuasta parempaan kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Eräs sydämentahdistajalla varustettu tuttu oli joskus hitsannut migillä ja oli kummastellut outoa tunnetta, myöhemmin oli sitten kysynyt lääkäriltä että onkohan siitä hitsaamisesta jotain vaaraa? Lääkäri oli vastannut että ei siitä mitään sen isompaa haittaa ole, ainoastaan henki saattaa lähteä.
Tigillä hitsatessa kyllä lähtee unihiekat silmistä jos vahingossa tiggi maadoittaa sen alkusytytyställin kädessä olevaan hitsauslankaan sen hitsattavan kappaleen sijaan, ja polttimon pitämistä sylissä kannattaa välttää nimittäin ihan kivasti se kipinäsytytys tuntuu reidessäkin.
Kempin pikku puikkokonetta veikkaan myös itse, vastaavanlaisella tuli viimeksi hitsattua saunassa kiuasta parempaan kuntoon.

Radiokin jännästi hiljenee, kun painaaa kytkintä TIGillä hitsatessa, eli kyllä siinä taitaa aika voimakkaat magneettikentät olla. Näkeehän sen tietenkin siitäkin, kuinka magneetti aiheuttaa häiriöitä valokaareen. No joo, ei ole enää oikein ketjun aihepiirissä, niin jätän omalta osaltani tähän.
 
Last edited by a moderator:
6670dabb1db813c3666848b300a77a7619ab40b963d66a038633ab4aca8abf83.jpg


Poliisikin voisi mennä hitsauskurssille...No joo;):)
 
6670dabb1db813c3666848b300a77a7619ab40b963d66a038633ab4aca8abf83.jpg


Poliisikin voisi mennä hitsauskurssille...No joo;):)


Vähän vanha viesti mutta pakko kommentoida kun ammattilaisen silmään särähti ja sen vuoksi oikeastaan rekkasinkin tänne:

Poliisi voisi aloittaa LVI-tekniikan tunnistuskurssilla ennen niitä hitsauskursseja.

Nuo nimittäin EIVÄT OLE huoltoaukkojen kansia, joita tarvitsisi hitsata kiinni. Noiden alla on jotain vesisulkuja, viemäreiden tarkastusputkia ja sen sellaisia. Kannella läpimittaa joku 15 cm. Tuolta EI varmuudella nouse minkäänlainen ninja salamurhaamaan ulkomaan vierasta, niin pieniä kansia nuo ovat. Amerikkalaisen salaisen palvelun ohjehan oli hitsata umpeen miehenmentävät luukut (manholet), ei kaikki mahdollisia pikkureikiäkin....
 
Vähän vanha viesti mutta pakko kommentoida kun ammattilaisen silmään särähti ja sen vuoksi oikeastaan rekkasinkin tänne:

Poliisi voisi aloittaa LVI-tekniikan tunnistuskurssilla ennen niitä hitsauskursseja.

Nuo nimittäin EIVÄT OLE huoltoaukkojen kansia, joita tarvitsisi hitsata kiinni. Noiden alla on jotain vesisulkuja, viemäreiden tarkastusputkia ja sen sellaisia. Kannella läpimittaa joku 15 cm. Tuolta EI varmuudella nouse minkäänlainen ninja salamurhaamaan ulkomaan vierasta, niin pieniä kansia nuo ovat. Amerikkalaisen salaisen palvelun ohjehan oli hitsata umpeen miehenmentävät luukut (manholet), ei kaikki mahdollisia pikkureikiäkin....

Ohjeet lienee kulkenut monen portaan kautta, ennen kuin ovat kulkeutuneet varsinaisen työn suorittajalle. Jospa niissä on ollut jotain epäselvää ja hitsaaja on vetänyt sitten varman päälle (ja tuntipalkalla).
 
Minun alkoi tehdä mieli uusia keittiön, katselin liesin ja uutta jääkappia eilen,
Nyt mietin pitääkö minun ostaa induktioliesi..onko kellä, ja oletteko tyytyväisiä?
 
Ei ole kokemusta mutta:
Wikipediasta: Induktiolevy...reagoi tehon säätöön nopeammin ja herkemmin kuin perinteinen keittolevy.
Näitten ominaisuuksien takia olen haaveilut kaasuhellasta. Joten jos olisi hellan osto ajankohtaista niin kyllä se induktio varmaan olisi minun valinta.

http://ruoka.ts.fi/jutut/induktioliesi-pilaa-paistinpannun-helposti-ala-tee-tata-virhetta/
Yleisin syy sille, että paistinpannu menee pilalle on induktioliesi.
Moborg kuvailee, että tyypillinen virhe on laittaa pannu induktioliedelle, vääntää nupit kaakkoon ja poistua sitten jääkaapille etsiskelemään ruokaan tarvittavia raaka-aineita...jo 30 sekunnissa tyhjän pannun lämpötila saattaa olla kohonnut yli 400 asteeseen.
Eli tuntuu että induktioliesi on yhtä nopea kuin kaasu.
 
Viimeksi muokattu:
Minun alkoi tehdä mieli uusia keittiön, katselin liesin ja uutta jääkappia eilen,
Nyt mietin pitääkö minun ostaa induktioliesi..onko kellä, ja oletteko tyytyväisiä?

Aeg:n induktiotaso on ollut käytössä 12 vuotta ja ollaan oltu tyytyväisiä. Nopea ja helppokäyttöinen. Toki sitä pitää pyyhkiä, mutta sama on kaikilla liesillä käytön jälkeen edessä. Jos ostat induktioliesiuunin ja olet kokkausihmisiä, kannattaa perehtyä uunin paisto-ominaisuuksiin ja puhdistettavuuteen. Kotona on kiertoilmaerillisuuni ja siitä on niin ikään positiivisia kokemuksia.

Mm. Kuluttaja.fi -sivuilta voi hankkia Työtehoseuran tekemiä maksullisia (n. 4€) vertailuja erilaisista kodinkoneista.
https://kuluttaja.fi/kategoria-testit/kodinkoneet/

EDIT:
Työtehoseura on myös julkaissut keittiön suunnitteluun suosituksia. Pistetään yksi tähän kiusaksi.
https://www.tts.fi/files/1103/koti682.pdf
 
Minun alkoi tehdä mieli uusia keittiön, katselin liesin ja uutta jääkappia eilen,
Nyt mietin pitääkö minun ostaa induktioliesi..onko kellä, ja oletteko tyytyväisiä?
Pitää. Ihan ehdoton. Nopeampi, helppohoitoisempi ja turvallisempi kuin keraaminen.

Osa kattiloista ja paistinpannuista ei välttämättä toimi induktiossa. Voit testata asian helposti vaikka jääkaappimagneetilla, jos tarttuu astian pohjaan niin toimii.
 
Ei ole kokemusta mutta:

Näitten ominaisuuksien takia olen haaveilut kaasuhellasta. Joten jos olisi hellan osto ajankohtaista niin kyllä se induktio varmaan olisi minun valinta.


Eli tuntuu että induktioliesi on yhtä nopea kuin kaasu.
Nopea kuulemma on.
Mutta jos se pilaa pannuja heti jos jää pikkasenkin ajattelemaan tai hakemaan tavarat jääkapista, onko tälläisestä nopeudesta pikemmiten haittaa?
Yhden induktiolieden kävin katsomassa, ihan ok muuten ulkonäöltään, Gorenje kosketusnäytöllä, joka vaati varmaan totuttelua.
Onko kosketustoiminto hyvä olla/kestävä liesissä?

En halua mitään induktiotasoa, vaan se pitää olla liesi-uuni yhdessä laiteessa.
 
Jumalauta tää ketju on vielä elossa? Mitä ihmettä?
 
Voiko vapaasti seisovaa jääkappipakastin laittaa myös valmiiksi olevan kaappiin? Myyjä kyllä kertonut että voi, mutta jäi askarruttamaan.
 
Jumalauta tää ketju on vielä elossa? Mitä ihmettä?
Ei rempat kuole koskaan :)

Mietin että kannattako uusia vain keittiön ovet ja ja vaikka vain ikilevytaso, tai mitä se on, sittenkin..minulla on yhdellä puolella sellainen vanha teräksinen pitkä taso, josta tykkän ja kuulemma sellaisia ei tehdä enää. Nykyisin pitää olla jokin onneton yksi allas ja ympärillä jotain muuta, puuta tai ikilevyä (tai marmoria, varjelee). Minä tykkän tästä vanhasta pitkästä teräksisestä jossa on kaksi allasta, se on hyvin käytännöllinen. Onhan se kulunut tietenkin, mutta so what, saa sitä patina jossain olla.
Yläkerran naapuri teki keittiöremontin ja maksoi sitä 8 000. Ihan sama lastulevyä kuitenkin. No, uudempi ilme, mutta 8 000
ilman kodinkoneita on mielestäni aivan liika. Sitten se laittoi puiset tasot ja yksi allas, puiset tasot osoittautuneet vaikeahoitoisiksi, hän vaihtoi muihin, maksoi taas lisää.

Keittiö on pieni. Kerrostalohin sopiva liesikupu maksaa 250 asennuksineen..ovet..en tiedä. Pieni taso kulmaan tuskin maksaisi 300 e enempää. Uusi jääkappi-pakastin ja lieden pitää ostaa, se on selvä.
Kaakelitkin ihan hyvät valkoiset, en näe mitään syytä vaihtaa ne.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko vapaasti seisovaa jääkappipakastin laittaa myös valmiiksi olevan kaappiin? Myyjä kyllä kertonut että voi, mutta jäi askarruttamaan.
Voi laittaa, 5-10 cm olisi syytä jäädä ilman kierrolle tilaa laitteen päälle.
 
Nopea kuulemma on.
Mutta jos se pilaa pannuja heti jos jää pikkasenkin ajattelemaan tai hakemaan tavarat jääkapista, onko tälläisestä nopeudesta pikemmiten haittaa?
Yhden induktiolieden kävin katsomassa, ihan ok muuten ulkonäöltään, Gorenje kosketusnäytöllä, joka vaati varmaan totuttelua.
Onko kosketustoiminto hyvä olla/kestävä liesissä?

En halua mitään induktiotasoa, vaan se pitää olla liesi-uuni yhdessä laiteessa.
Ottaisin enemmin Siemensin tai Boschin (jos on varaa ja rako 60cm, ovat käytännössä samaa tavaraa) mikäli rako 50cm niin Electrolux tai Rosenlew (samaa kamaa), sakemannit ei tee noita kapeita.
 
Viimeksi muokattu:
Ei rempat kuole koskaan :)

Mietin että kannattako uusia vain keittiön ovet ja ja vaikka vain ikilevytaso, tai mitä se on, sittenkin..minulla on yhdellä puolella sellainen vanha teräksinen pitkä taso, josta tykkän ja kuulemma sellaisia ei tehdä enää. Nykyisin pitää olla jokin onneton yksi allas ja ympärillä jotain muuta, puuta tai ikilevyä (tai marmoria, varjelee). Minä tykkän tästä vanhasta pitkästä teräksisestä jossa on kaksi allasta, se on hyvin käytännöllinen. Onhan se kulunut tietenkin, mutta so what, saa sitä patina jossain olla.
Yläkerran naapuri teki keittiöremontin ja maksoi sitä 8 000. Ihan sama lastulevyä kuitenkin. No, uudempi ilme, mutta 8 000
ilman kodinkoneita on mielestäni aivan liika. Sitten se laittoi puiset tasot ja yksi allas, puiset tasot osoittautuneet vaikeahoitoisiksi, hän vaihtoi muihin, maksoi taas lisää.

Keittiö on pieni. Kerrostalohin sopiva liesikupu maksaa 250 asennuksineen..ovet..en tiedä. Pieni taso kulmaan tuskin maksaisi 300 e enempää. Uusi jääkappi-pakastin ja lieden pitää ostaa, se on selvä.
Kaakelitkin ihan hyvät valkoiset, en näe mitään syytä vaihtaa ne.

CcStFgXWIAAGvQx.jpg


Ohh yes!
 
Back
Top