Huomasin juuri että olen ollut varsin tappiomielialaa lietsova yksilö.
Mitäs reserviläisillä on? No makkaranpaistokursseilla istuvat 'sotahulluksi' tituuleeraavat reserviläis"toverit" joille suurin maanpuollustusilmentymä on että viikonlopuksi pääsee vaimoa karkuun patsastelemaan M/91 päällä. (ei kannata provoutua

)
Miksi siis sen sitten kirjoitit? Koska haluat provoa, joten se siitä.
Miksi siis suomessa on tuo MPK (oli pakko katsoa kun en tiennyt mistä puhutaan) jossa vuosittain on suhteellisen suuri määrä miehiä paistamassa makkaraa?
Miksi meillä siis kuitenkin tuo reserviläisarmeija kun liki kaikki ovat aivan paskoja ja sotilaiksi sopimattomia sohvalla käteen vetäviä läskejä ( ai niin älkää provosoituko, oli vitsi)
Edelleen suomessa on jokun helvetin spartalainen myytti että sotilas on sotilas vain juostuaan 3000 cooperin testissä.
Itse olen selvästi aivan paska sotilas ollut aikanaan, koska en ole saavuttanut maagista cooper tulosta. Olen kylläkin jaksanut paahtaa 40 asteen helteessä, ja tuulessa sekä tuiskussa. Olen jaksanut kantaa sekä varusteeni, että yhtä osaa paareista, toisten varusteita ja samalla vielä jotenkin pysynyt hengissä. Olen jaksanut motivoida muita ja minua on motivoitu. Vieläkään tuonkaan koetuksen jälkeen en ole juossut 3000 cooperissa.
Olen edelleen siis huono sotilas, suomessa selvä c-mies.
Olen juossut kyllä 3000m, marssinut huomattavasti enemmän, varusteiden kera. Samaan aikaan kun se urheilija on tippunut ja mennyt paarille kannettavaksi.
Olenko parempi kuin muut? En.
Olenko huonompi kuin muut? Selvästi suomessa koska juoksen cooperia liian vähän.
Hyvä kunto on jokaisella eri asia. Kääpiö vetää leukoja sata siinä missä se 150kg mörssäri vetää 5. Mörssärin on siis pakko olla huono sotilas ja korkeintaan takarintaman huoltokomppanian rättimikko. Kuitenkin se mies raahaa siellä sodassa sitä haavoittunutta, kantaa niitä muiden tavaroita siinä missä se kääpiökin.
Iso mies tarvitsee energiaa paljon liikkuakseen, ja vaikka saa vain MRI annoksia jaksaa paahtaa, kun se kuikelo urheilia alkaa olemaan jo heikossa hapessa.
Hyvä sotilas ja varsinkaan hyvä komentaja ei koskaan ensimmäisenä ala itkemään sitä mitä on, vaan sitä mitä alkaa tekemään.
En tule koskaan varmaan käsittämään sitä että suomessa vain cooper kertoo miehen kunnosta jotain.
Jokainen mies ja nainen on arvokas jos aseeseen tarvitsee tarttua, paistoipa makkaraa taikka ei. Vittuililla ei pääse juurikaan mihinkään.
Sinulla voi olla mies, tahi nainen jolla on vaikkapa sodan takia jalka amputoitu. Omaa kuitenkin loistavat kyvyt kouluttajana, joten hänet ilmeisesti pistetään siviiliin koska ei pysty näyttämään kuntoaan cooperissa?
Sama toki esim. käden menettäneen kohdalla on aseella ampuminen.
Monissa armeijoissa heitä käytetään, mutta cooper logiikan mukaan ei ole mahdollista suomessa.
Samoin kuin huippu-urheilijan vertaaminen tavalliseen pulliaiseen.
Näillä logiikoilla roope taitaa olla oikeassa, että äkkiä suomeen palkka-armeija.
Toki herää vaan ihmetys että miten nuo muut reserviläisarmeijat sitten pärjäävät, eikö siellä ole makkaraa...?