arix
Respected Leader
Kiina ostaa jalansijaa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kiina ostaa jalansijaa...
Jos tuo olisi kiinalaisalus, niin epäilisin tahallista tekoa. CVN-69 on itäisellä Välimerellä ja ainoa lentotukialus joka saadaan tarvittaessa nopeasti Intian Valtamerelle tai Kiinan edustelle Rooseveltin avuksi. Nyt pitää ensin seilata Välimeren toiseen päähän ja sitten Afrikan ympäri.
Vaikutukset ei vain naurata.
Onko vieläkin jumissa?Pari kauhakuormaajaa ja kaivuri sandaalimiesten nyrkkiryhmällä aseena.
Jalla, jalla. Uskoisin esim. Eurooppalaisittain olis kaffeetunniksi valmista.
Tavaraliikenne Aasian ja Euroopan välillä Suezilla poikki jo kolmatta päivää – jättimäiselle konttilaiva Ever Givenille on sattunut haveri aiemminkin
Maailman meriliikennettä reaaliaikaisesti seuraava verkkosivusto näyttää, miten paha ruuhka Suezille on jo päässyt syntymään.yle.fi
Onhan tuo:Onko vieläkin jumissa?
Asiaan sen kummemmin tuntematta, niin tuollaisesta konttilaivasta tms "tappi" pois pohjasta kanavassa niin joksikin aikaa olis kyllä hommat seis kv.kaupassa .. Saisi joku hetkeksi lisäaikaa hommilleen ainakin.Onhan tuo:
Merenkulku | Satelliittikuva näyttää ruuhkan tukeutuneen Suezin kanavan edustalla – Konttilaivan irrottaminen voi kestää viikkoja
Viikonlopuksi alueelle on saapumassa pelastusoperaatiota vaikeuttava myrsky. Viikkojen tukoksen talousvaikutukset olisivat mittavat.www.hs.fi
Kuten täällä jo @Olympiakasarmi sanoi, tämä olisi oivallinen keino sotatoimien helpottamiseen Kiinalle, mutta Kiina ei taida olla samalla tavalla reaktiivista taktiikkaa käyttävä toimija kuin Venäjä. Vaikka tällainen tilanne olisi otollinen Taiwanin haltuunottoon, siellä ollaan varsin pitkäjänteisesti suunnittelevia, ja varmaankin lasketaan sen varaan, että pitkäjänteisellä suunnittelulla saadaan paremmat lähtökohdat kuin opportunistisesti hetkelliseen sopivaan tilanteeseen tarttumalla.
Laivalla japanilainen omistaja, taloussodan isku?Kiinalle tämä on paha homma. Öljyn hinta nousee, mikä satuttaa Kiinan talouskasvua. Rahti ei kulje Kiinasta ostajille, ihmiset ei osta, taas jysähtää Kiinan taloutta nilkkaan.
Kyllä se on tahallinen teko, toi mulkun piirtäminen GPS vaatii kyllä pokkaa ja vähän aivojakin mutta myös katkeruutta. Kapteenilla jotain hampaankolossa omistajaa tai jotain muuta tiiviisti asiaan liittyvää kohtaan.Jos tuo olisi kiinalaisalus, niin epäilisin tahallista tekoa. CVN-69 on itäisellä Välimerellä ja ainoa lentotukialus joka saadaan tarvittaessa nopeasti Intian Valtamerelle tai Kiinan edustelle Rooseveltin avuksi. Nyt pitää ensin seilata Välimeren toiseen päähän ja sitten Afrikan ympäri.
Laulun arvoinen tyyppi kaiketi:Kyllä se on tahallinen teko, toi mulkun piirtäminen GPS vaatii kyllä pokkaa ja vähän aivojakin mutta myös katkeruutta. Kapteenilla jotain hampaankolossa omistajaa tai jotain muuta tiiviisti asiaan liittyvää kohtaan.
Inertian ja vastuksen suhteesta (toki tuulellakin on voinut olla vaikutusta) esimerkkinä:Noita hassuja jonotuskuvoita nyt on ollut maailman sivu, ei siitä voi päätellä mitään. Tollaista satojen tuhansien tonnien konttialusta lienee helpompaa ja halvempaa ajaa rinkiä kuin pysäyttää ja lähteä uudestaan liikkeelle ihan jo sen massiivisen inertian takia.
Suezin kanava oli muuten tukossa myös 2004 kolme päivää öljytankkeri Tropic Brilliancen ajettua samalla tavalla poikittain jumiin.