Bushmaster
Greatest Leader
Nyt löytyi syy Soinin linjaan.
aina vaan "paranee" odotelessa uutta...... lisää vaan popcorian ja coucacoulaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyt löytyi syy Soinin linjaan.
Eiköhän todellinen syy ole Soinillakin kuten myös suurimmalla osalla niin Suomalaisista kuten myös muillakin itsenäisesti ajattelevilla Eurooppalaisilla ihan yksinkertaisest se että asenne on otan velkaa maksakaa te enmää viitti asenne ja kyllähän muut maksaa kun ne on niin tyhmiä ja kyllähän niitä tyhmiä löytyy.Nyt löytyi syy Soinin linjaan.
Ed. Karimäen esitys hylättiin äänin 17—4, 4 tyhjää.
Ed. Arhinmäki teki seuraavan esityksen eduskunnan kannaksi: "Suomi on valmis sellaiseen ratkaisuun, joka mahdollistaa Kreikan talouden kääntymisen nousuun ja työttömyyden alentamisen sekä estää humanitäärisen kriisin pahentumisen ja on valmis tekemään periaatepäätöksen EVM-ohjelmaneuvottelujen aloittamiseksi. Myös ns. instituutioiden (komissio, EKP, IMF) mukaan Kreikan ehdotus luo pohjan neuvotteluille uudesta EVM-ohjelmasta.
Tavoitteena pitää olla, että Kreikka pystyy maksamaan tulevaisuudessa lainojaan takaisin. Kreikan velkakestävyyden turvaaminen tulevaisuudessa voi edellyttää lainojen uudelleenjärjestelyjä.
Neuvotteluissa pitää edellyttää, että Kreikka tekee mittavia rakenteellisia uudistuksia erityisesti korruption torjunnassa, veronkierron estämiseksi sekä veronkannon parantamiseksi. Lisäksi eläkejärjestelmään pitää tehdä rakenteellisia uudistuksia"
Esitys raukesi kannattamattomana.
Ed. Tuppurainen teki ed. Myllerin kannattamana seuraavan esityksen eduskunnan kannaksi: "Suomen hallitus ei ole kyennyt hankkimaan riittävää tietoa ja luotettavia vaikutusarviota Kreikan tilanteesta, joiden pohjalta kyettäisiin päätöksentekoon. Suomen on pidettävä kiinni vakuusjärjestelyn kautta neuvotelluista saatavista."
Ed. Tuppuraisen esitys hylättiin äänin 17—8.
Nyt löytyi syy Soinin linjaan.
No hätä, pieni nokittelu on näiden vapaamuotoisten keskustelujen suola!
Kreikan osalta kaikki vaihtoehdot ovat huonoja ja tulevat kalliiksi. On kuitenkin syytä muistaa, että maassa on enemmistö "tavallisia" ihmisiä, jotka eivät juurikaan ole hyötyneet hävyttömästä vedätyksestä saati rahojen kanavoittamisesta eurooppalaisille pankeille.
Venäjällä riemuitaan ja odotetaan euroalueen kaatumista sisäisiin vaikeuksiin. Euroopalle olisi tässä tilanteessa kohtalokas virhe lähteä hajaannuksen tielle. Myös Suomi kuuluisi häviäjiin. Turvallisuuspoliittiset asiantuntijat pohtivat tosissaan riittäävätkö edes Euroopan Nato-joukkojen yhdistyneet voimat Venäjää vastaan. Miten sitten joku voi edes märissä unissaan kuvitella, että Suomi pärjäisi yksinään? Sama pätee talouteemme!
Turkkilaiset tykkäävät suomalaisista ja Kalevalasta,
Pöytäkirja
SuVP
16
2015 vp
Suuri valiokunta
Lauantai 11.7.2015 klo 15.15—17.06
Läsnä
puheenjohtaja
Anne-Mari
Virolainen
kok
varapuheenjohtaja
Anne
Louhelainen
ps
2. varapuheenjohtaja
Tytti
Tuppurainen
sd
jäsen
Sirkka-Liisa
Anttila
kesk
jäsen
Paavo
Arhinmäki
vas
jäsen
Eva
Biaudet
r
jäsen
Simon
Elo
ps
jäsen
Sari
Essayah
kd
jäsen
Timo
Harakka
sd
jäsen
Anne
Kalmari
kesk
jäsen
Emma
Kari
vihr
jäsen
Johanna
Karimäki
vihr
jäsen
Katri
Kulmuni
kesk
jäsen
Jari
Leppä
kesk
jäsen
Sanna
Marin
sd
jäsen
Kai
Mykkänen
kok
jäsen
Mika
Niikko
ps
jäsen
Jaana
Pelkonen
kok
jäsen
Mikko
Savola
kesk
jäsen
Ville
Tavio
ps
varajäsen
Pekka
Haavisto
vihr
varajäsen
Ari
Jalonen
ps
varajäsen
Riitta
Myller
sd (1 ja 2, 3 osittain, 4 ja 5)
varajäsen
Outi
Mäkelä
kok
varajäsen
Arto
Pirttilahti
kesk
varajäsen
Sari
Raassina
kok
Sihteeri
valiokuntaneuvos
Anna
Sorto
1
Nimenhuuto
Toimitettiin nimenhuuto. Läsnä oli 26 jäsentä.
+Varapuhemies Pekkarinen
2
Päätösvaltaisuus
Kokous todettiin päätösvaltaiseksi.
3
Euroryhmä 11.7.2015
Eurooppa-neuvoston ja EUn neuvostojen kokoukset
EUN 41/2015 vp
Valmistelu
Valiokunnassa oli kuultavana:
ministeri
Alexander
Stubb
avustajanaan:valtiosihteeri Olli-Pekka Heinonen valtiosihteeri Martti Hetemäkineuvotteleva virkamies Minna Aaltonenfinanssisihteeri Jouni Lehtovaltiovarainministeriö
Jatkokirjelmä EJ 14/2015 vp (E 137/2014 vp) on saapunut eduskuntaan.
Ministeri Stubb ja valtiosihteeri Heinonen esittelivät Suomen toimintalinjan.
Puheenvuoron käyttivät ed. Tuppurainen, Arhinmäki, Karimäki, Elo, Biaudet, Jalonen, Essayah, Haavisto, Harakka, Mykkänen, Kalmari ja varapuhemies Pekkarinen. Ministeri Stubb, valtiosihteerit Heinonen ja Hetemäki sekä finanssisihteeri Lehto vastasivat puheenvuoroihin.
Valiokunta totesi perustuslain 50 §:n 3 momentin nojalla, että asian käsittelyyn osallistuvien valiokunnan jäsenten on noudatettava vaiteliaisuutta EJ 14/2015 vp (E 137/2014 vp) -jatkokirjelmä sisällöstä, valtioneuvoston kannasta ja valiokunnassa käydystä keskustelusta Suomen neuvottelutavoitteiden turvaamiseksi.
Keskustelun aikana puheenjohtaja Virolainen teki seuraavan pohjaesityksen eduskunnan kannaksi: valiokunta yhtyy valtioneuvoston toimintalinjaan.
Tämän jälkeen kokous keskeytettiin klo 16.34 ja sitä jatkettiin klo 16.50.
Ed. Karimäki teki ed. Biaudetin kannattamana esityksen, että suuri valiokunta hyväksyisi seuraavan eduskunnan kannan: "Suomen neuvottelijoiden tavoitteena tulee olla euroalueen vakauden, yhtenäisyyden ja tulevaisuuden turvaaminen. Kreikka on esittänyt uuden tukilainaohjelmapyynnön Euroopan vakausmekanismin, EVM:n, kautta, asiantuntijat ovat antaneet arvion Kreikan uudistusehdotuksista ja kreikkalaiset ovat kansanäänestyksessä indikoineet toivovansa muutosta.
Instituutioiden arvio mahdollisuuksista aloittaa neuvottelut Kreikan lainaohjelmasta esitettiin valiokunnalle vain suullisesti. Saadun selvityksen mukaan hallituksen kanta on instituutioiden suosituksen vastainen. Valiokunta katsoo, että instituutioiden arvioon olisi pitänyt luottaa. Kreikan kärjistyvä humanitaarinen kriisi on torjuttava, ihmisten on saatava elämisen perusedellytykset koko EU:ssa. Se on eurooppalaisuuden ja yhteisten arvojen ytimessä. Siihen nojaa koko Euroopan unionin oikeutus.
Suomen kokonaisvastuiden ei tarvitse lisääntyä Kreikan nykyisessä kriisissä, sillä EVM:ssä on vielä toistaiseksi riittävästi pääomaa kattamaan Kreikan tarvitsema kolmas lainaohjelma. Pitkällä aikajänteellä ei kuitenkaan pidä olla kynnyskysymys, etteikö kriisinratkaisumekanismin kapasiteettia voisi kasvattaa, mikäli euroalueen vakauden turvaaminen sitä edellyttäisi. Euroalueen vakauden turvaamiseksi rakennetut kriisinratkaisumekanismit ovat osoittaneet toimivuutensa, sillä esimerkiksi Portugali ja Kypros ovat saaneet apuohjelmien turvin taloutensa vakaammalle pohjalle.
Viimeiset viisi vuotta Kreikan kriisiä on hoidettu niin, että pankit pelastettiin. Asiantuntijoiden arvioiden mukaan 75% hyödystä EU:n ja muiden velkojien alkuperäisestä operaatiosta meni kansainvälisille pankeille. Eniten hyötyjiä oli Saksasta. Normaalissa markkinataloudessa pankit ja sijoittajat olisivat kantaneet riskit. Kreikan leikkaukset ovat olleet kovia, ja valtaosan niistä ovat kantaneet jo valmiiksi pienituloiset ihmiset ja työttömäksi joutuneet. Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Kreikassa on välittömästi pantava toimeen rakenteellisia uudistuksia, jotka laajentavat veropohjaa sekä kitkevät harmaata taloutta, veronkiertoa ja korruptiota. Myös esimerkiksi Kreikan eläkejärjestelmäreformia on jatkettava siten, ettei eläkeiän nosto kosketa vain nyt nuorta sukupolvea. Kreikan hallituksella tulee silti olla mahdollisuus vaikuttaa siihen, minkälaiset reformit takaavat parhaiten kasvun edellytyksiä.
Iso osa Kreikan valtion talouden ongelmista ja iso osa velkamäärästä on peräisin kotoperäisistä ongelmista. Mutta merkittävä osa on kuitenkin peräisin finanssikriisin eurooppalaisten pankkien pelastusoperaatiosta. Tämä on muistettava, kun kohtuullisen kompromissin ehtoja pohditaan.
Kreikan hallitsematon ero eurosta loisi pitkään jatkuvan epävakauden, joka pahimmassa tapauksessa uhkaa laajeta koko Euroopan laajuiseksi kriisiksi. Tavoitteena on pitää kaikki nykyiset euroalueen maat yhteisessä valuutassa. Mahdollisen Kreikan eurosta eroamisen jälkeen Kreikka ei todennäköisesti velkojaan maksaisi. Samalla riski siihen, että Suomi menettäisi kaikki nykyiset saatavansa, on suuri.
Kriisimaiden tukiohjelmia tai laina-aikojen ehtoja voidaan järjestellä sillä edellytyksellä, että kriisimaat toteuttavat taloutta tervehdyttäviä uudistuksia ja mikäli toimenpiteet nähdään koko euroalueen ja Suomen talouden kannalta turvallisimpana vaihtoehtona. Kriisimaiden tukiohjelmat toteutetaan niin, että ne tukevat työllisyyttä ja kasvua. Lähtökohtana on, että tukimekanismien kautta myönnetyt lainat maksetaan takaisin.
Kreikan hallitukselle on annettava tilaa valita talouspoliittiset keinonsa kriisistä nousemiseen joustavammin, mutta samalla siltä on vaadittava aitoa sitoutumista riittäviin rakenneuudistuksiin. Syriza on asetettava vastuuseen uskottavasta taloudenpidosta. Samalla EU:n ja Suomen on oltava valmiita välittömiin humanitäärisiin aputoimiin, jos koko Kreikan talousjärjestelmä ja ihmisten peruselintarvikkeiden ja lääkkeiden saanti uhkaa lähipäivinä romahtaa.
Valiokunta edellyttää, että neuvotteluissa haetaan kompromissiratkaisua Suomen ja Euroopan etujen turvaamiseksi, joka parhaalla mahdollisella tavalla turvaa saatavamme sekä euroalueen rahaliiton vakauden ja on kohtuullinen Kreikalle mahdollistaen maalle tulevaisuuden kasvun näkymät osana yhteistä rahaliittoa. Tältä pohjalta Suomi voi hyväksyä, että Kreikan kanssa pyritään neuvottelutulokseen EVM ohjelmasta.
Ed. Karimäen esitys hylättiin äänin 17—4, 4 tyhjää.
Ed. Arhinmäki teki seuraavan esityksen eduskunnan kannaksi: "Suomi on valmis sellaiseen ratkaisuun, joka mahdollistaa Kreikan talouden kääntymisen nousuun ja työttömyyden alentamisen sekä estää humanitäärisen kriisin pahentumisen ja on valmis tekemään periaatepäätöksen EVM-ohjelmaneuvottelujen aloittamiseksi. Myös ns. instituutioiden (komissio, EKP, IMF) mukaan Kreikan ehdotus luo pohjan neuvotteluille uudesta EVM-ohjelmasta.
Tavoitteena pitää olla, että Kreikka pystyy maksamaan tulevaisuudessa lainojaan takaisin. Kreikan velkakestävyyden turvaaminen tulevaisuudessa voi edellyttää lainojen uudelleenjärjestelyjä.
Neuvotteluissa pitää edellyttää, että Kreikka tekee mittavia rakenteellisia uudistuksia erityisesti korruption torjunnassa, veronkierron estämiseksi sekä veronkannon parantamiseksi. Lisäksi eläkejärjestelmään pitää tehdä rakenteellisia uudistuksia"
Esitys raukesi kannattamattomana.
Ed. Tuppurainen teki ed. Myllerin kannattamana seuraavan esityksen eduskunnan kannaksi: "Suomen hallitus ei ole kyennyt hankkimaan riittävää tietoa ja luotettavia vaikutusarviota Kreikan tilanteesta, joiden pohjalta kyettäisiin päätöksentekoon. Suomen on pidettävä kiinni vakuusjärjestelyn kautta neuvotelluista saatavista."
Ed. Tuppuraisen esitys hylättiin äänin 17—8.
Valiokunta hyväksyi eduskunnan kannan: Valiokunta yhtyy valtioneuvoston toimintalinjaan.
Valiokunta merkitsi selvityksen saaduksi.
4
Muut asiat
Ei muita asioita.
Ei muita asioita.
5
Seuraava kokous
Ilmoitettiin, että valiokunnan seuraava kokous on sunnuntaina 12.7.2015 klo 11.30
Pöytäkirjan vakuudeksi
Valiokuntaneuvos
Anna
Sorto
turkkilaiset ovat veljeskansoja jos uskoo turanilaisten teorioihin.
OT: Henk.kohtaisesti en nyt niin fanita Turkkia... ..kauniit naiset ovat ihanjees .. mutta muuten ei Turkki "lämmitä" ..on mielestäni liika kallistunut tuohon "suvaitsevaanrauhan uskonon" suuntaan....
Yksinvaltias sikailee ja kerää itselleen kaikki namit.
Sopii oikeen hyvin EU "Elite-serien" joukkueeseen
Kansalaisten hallinta/kusetus tekniikat erinomaisessa kunnossa sekä poliittisen pallonpyörityksen pelisilmä huippuluokkaa
lauantai 11. heinäkuuta 2015
Mitä islam opetti kreikkalaisille? http://murphyssoninlaw.blogspot.fi/2015/07/mita-islam-opetti-kreikkalaisille.html
Euroopan Unioni joutuu jälleen kerran taipumaan älylliseen spakaattiin päättäessään pitää Kreikan euroalueessa. Suomalaisten kannalta ainoa mielenkiintoinen asia on se, mitä sanovat Sipilä ja Soini. He varmaan rukoilevat, että Kreikka eroaisi eikä Suomen hallitus joutuisi myöntymään lisätuelle (lainasta on turha enää tässä vaiheessa puhua). Oma arvioni on, että Sipilä ja Soini ovat kaikesta huolimatta valmiita kaatamaan lisää rahaa Kreikkaan, jos Saksa päättää niin. Toivottavasti olen väärässä. Jos Suomen hallitus pettää kansalaisensa ja EU:n asukkaat, sen jälkeen toivon voi vielä laittaa Slovenian parlamenttiin, joka on ainakin tähän asti sekin ilmoittanut vastustavansa lisärahan pumppaamista Kreikan budjettiin.
Klassisen liberalismin mukaan valtion tulee suojata ihmisen omaisuutta ja terveyttä, jos kanssaihmiset yrittävät niitä loukata. Suomi ei noudata klassisen liberalismin ihanteita, eikä edes yritä. Suomalainen yhteiskunta on ottanut muiden länsimaisten valtioiden tavoin yhteiskunnalliseksi ihanteekseen Mussolinin 1920-luvulla luoman fascismin (so. totaalisen sosiaalidemokratian). Siinä yksin heikot kansalaiset yhdistävät voimansa voimakkaaksi vitsakimpuksi, fascioksi. Kansalaisen etu jää yhteiskunnan edun taakse, ja yhteiskunta nähdään organismina, joka koostuu soluista. Jokaisen kansalaisen on huolehdittava oman solunsa elinvoimaisuudesta, eikä solua saa turmella itsekkäillä, nautinnonhaluisilla toimenpiteillä. Kerskakulutus, konsumerismi, on asketismia ihannoivan fascismin vihollinen. Elinvoimaa ja terveyttä ylistävä fascismi loi Ruotsissa sosiaalidemokraattien johdolla rodunjalostuksellisia ohjelmia, joissa pakkosteriloitiin rotuihanteiden vastaisia naisia.
Kreikka on eurooppalaisen demokratian kehto, vaikka nykyinen EU-demokratia onkin irvikuva siitä vastuullisesta yhteisten asioiden hoitamisesta, jota muinaisessa Ateenassa harjoitettiin. Siksi olikin poikkeuksellisen virkistävää lukea Talouselämästä kuvaus kreikkalaisten ajatusmaailmasta.
Sen mukaan EU:n demokratiavajeeseen pettyneetKreikkalaiset rinnastavat verot varkauteenSyy tälle on sekin lehden mukaan selvä:kreikkalaisten vastenmielisyys veronmaksua kohtaan kumpuaa kulttuurista ja historiallisista seikoista. Kun ottomaanit hallitsivat Kreikkaa, verojen välttelyä pidettiin isänmaallisena kreikkalaisten keskuudessa. Nykyisin välttelyn syynä on todennäköisesti epäluottamus hallitusta kohtaan. Monet kreikkalaiset pitävät maan johtoa korruptoituneena, hyödyttömänä ja epäluotettavana.Arvostukseni kreikkalaisia kohtaan nousi jälleen lisää.
Se näyttää olevan ainoa järkevä kansakunta Euroopassa. Jos hullut härmäläiset haluavat kylvää sinne rahaa, niin idioottejahan he olisivat, jos ei ilmainen raha kelpaisi.