Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se mitä nyt olen satunnaisesti seuraillut, on ollut sammutustyön hitaus. Kattorakenne on tietysti todella vaikea sammutettavaa mallia ja kuumuus kova, mutta meni kyllä todella kauan että paikalle saatiin nostolavakalustoa. Vai käskikö joku säästää kalliit nosset varmalta tuholta ja jättää pystyttämättä? Pitäisin sitä virheenä. Pilkki pystyyn ilman koriapinaa (slangisana alomies nostokorissa) ja vesitykki päälle.
Tilanteesta tuli jo kansainvälisellä sivulla livekuvaa kun paikalla oli toimittajan mukaan vasta 12 pelastusyksikköä! Onko tuo todella Pariisin kokoisen kaupungin (11,9milj. As.) koko vuorovahvuus?
Kohde oli tuskin sprinklattu, koska palo oli noin nopea ja raju. Mitenköhän on muuten ollut ennaltaehkäisevän palontorjunnan laita?
Luulen että näihin palataan vielä. Ei noita 800 vuotta vanhoja goottikirkkoja turhan paljon ole...
Liikutuin tuosta välittömästi! Tuli samantien mieleeni lapsena ranskaksi opeteltu keskiaikainen laulu Entre le bœuf et l’âne gris - kaunis kuorolaulu, joka matkusti halki Euroopan Pohjolaan ja juurtui Suomeen saakka, tunnetaan meillä Heinillä härkien kaukalon -nimellä.
Jostain olin lukevinani, että ahtaus on sammutustöiden yksi merkittävä ongelmaIte mietin miten tonne mahtuu monta tikasautoa
Jos katsot linkkejä joita laitoin tässä yllä niin näkee.Jostain olin lukevinani, että ahtaus on sammutustöiden yksi merkittävä ongelma
Jostain olin lukevinani, että ahtaus on sammutustöiden yksi merkittävä ongelma
Siinä alkuvaiheessa katselin että olis ollut hyviä paikkoja. Mut veikkaan että joko kuumuus, liian matala nossekalusto, kaluston puute tai haluttomuus uhrata autoja oli syynä siihen miksei pilkkejä saatu pystytettyä.Ite mietin miten tonne mahtuu monta tikasautoa
Seurasin muutama vuosi sitten yhtä hyvin leviämispotentiaalista sammutusta ja siinä pääosissa oli iso vesitykkinosti..ei varmasti yli minuuttia kestänyt aina säiliöauton syöttö kunnes oli pönttö tyhjänä. Muistaakseni 11 autolla ajoivat..Siinä alkuvaiheessa katselin että olis ollut hyviä paikkoja. Mut veikkaan että joko kuumuus, liian matala nossekalusto, kaluston puute tai haluttomuus uhrata autoja oli syynä siihen miksei pilkkejä saatu pystytettyä.
Tuohon olis ollut yksi peliratkaisu tilata vaikka paikalliselta Pekka Niskalta korkea koukkunosturi tai useampi ja vetää sinne koukun nokkaan ylös vesitykkejä. Vastaavaa systeemiä tiedän joskus käytetyn kun palokunnan nostolavat oli liian matalia. Vaatii tietysti paljon vettä ja jäätävää pumpputehoa.
Siinä alkuvaiheessa katselin että olis ollut hyviä paikkoja. Mut veikkaan että joko kuumuus, liian matala nossekalusto, kaluston puute tai haluttomuus uhrata autoja oli syynä siihen miksei pilkkejä saatu pystytettyä.
Tuohon olis ollut yksi peliratkaisu tilata vaikka paikalliselta Pekka Niskalta korkea koukkunosturi tai useampi ja vetää sinne koukun nokkaan ylös vesitykkejä. Vastaavaa systeemiä tiedän joskus käytetyn kun palokunnan nostolavat oli liian matalia. Vaatii tietysti paljon vettä ja jäätävää pumpputehoa.
Tornit 68m muuten 35m, ei edes mitään valtaisaa kalustoa vaatisi.
Bronton 112m kuvassa
Järkyttyneitä Pariisilaisia...
Hyvän Ranskan aikaan nuo tyypit pistettiin giljotiiniin.Järkyttyneitä Pariisilaisia...
Ei tarvinnut ennustajan palloa..melko kauan tosin meni, ennen kuin ensimmäiseen kuvaan törmäsin. Muistuttaisin nyt kuitenkin maltista.Järkyttyneitä Pariisilaisia...
The next hour and a half will be crucial to efforts to save what remains of the Notre Dame cathedral, said Jean-Claude Gallet, commander general of the Paris Fire Brigade.
“There’s a risk that the great bells fall. If the bells fall, it’s the tower that collapses. There are firefighters inside and outside. The next hour and a half will be crucial,” he told reporters on the scene.