Uutisia Ranskasta

Syyttäjät: Pariisin poliisipuukottajalla oli yhteyksiä islamilaiseen ääriliikkeeseen
Epäilty lähetti uskonnollissävytteisiä tekstiviestejä vaimolleen ennen hyökkäystään poliiseja kohtaan.
810282f8519a4c1eb1b4dd648dfc2edd.jpg

Järkyttyneitä ihmisiä poistui Pariisin poliisin päämajasta puukotusten jälkeen torstaina. (KUVA: CHRISTIAN HARTMANN / REUTERS)

Anne Viljamaa HS
Julkaistu: 5.10. 17:46


TOISIN kuin ensi alkuun julkisuuteen kerrottiin, Pariisissa torstaina neljä ihmistä kuoliaaksi puukottaneella miehellä näyttääkin olleen yhteyksiä islamilaiseen salafistiliikkeeseen, kertovat uutistoimistot.

Veitsellä aseistautunut hyökkääjä surmasi neljä poliisin työntekijää ja haavoitti yhtä Pariisin keskustassa. Kolme uhreista oli poliiseja ja yksi poliisin hallinnon työntekijä.

TERRORISMIN vastaiseen työhön erikoistuneet ranskalaissyyttäjät kertovat epäillyn lähettäneen ennen veitsihyökkäystään uskonnollissävytteisiä tekstiviestejä vaimolleen, kertoo uutistoimisto Reuters.

Teosta epäilty 45-vuotias mies oli työskennellyt poliisissa hallinnollisissa tehtävissä vuodesta 2003.

Mies syntyi Karibialla sijaitsevalla Ranskaan kuuluvalla Martiniquen saarella. Ranskalaislehtien mukaan mies oli kääntynyt islaminuskoon puolitoista vuotta sitten.

 
Onkohan tuo tyyppi toiminut myyränä poliisilaitoksella?
Toimittanut tietoja uskonveljille hyvistä kohteista ja turvajärjestelyistä?

11 hrs ·

Ranskassa tutkitaan Bild-lehden mukaan viiden poliisin murhaa mahdollisena terroritekona. 18 kuukautta sitten muslimiksi kääntynyt tekijä työskenteli itse poliisilaitoksella terrorismia ennaltaekäisevällä osastolla. Vielä ei tiedetä, onko asioilla toistensa kanssa tekemistä.
https://www.bild.de/politik/2019/po...JEoONAg3wkO66FCkshKsnMMEJ1545k3JNOgjZ29anXS64
https://www.bild.de/politik/2019/politik/polizisten-morde-in-paris-anti-terror-ermittlungen-nach-messerattacke-65138690.bild.html?fbclid=IwAR2l-l38kBtHi_C0cFl5Q9uOZ-k4GMwR1EcC0DD3pTpoYikIM962PtOZW5U


Eiköhän tuo ole lauleskellut omalle intressiryhmälleen kaiken mitä EUrooppalaisen terrorismintorjunnan keinovalikoimat pitää sisällään.
 
Tuliko ullatuksena? Ei ainakaan minulle. Isot pisteet sille poliisille, joka ampui jakauksen uusiksi.
Tässä hyvä esimerkki myös kaksoiskansalaisuuteen. Myyriä, komisaario Palmu...
 
Tuliko ullatuksena? Ei ainakaan minulle. Isot pisteet sille poliisille, joka ampui jakauksen uusiksi.
Tässä hyvä esimerkki myös kaksoiskansalaisuuteen. Myyriä, komisaario Palmu...

Mulla alkaa muotoutua käsitys, että kun ammutaan tero kylmäksi niin samalla peitellään paskan politiikan tuotoksia. Suomessa vielä on ohjeistus minimaaliseen voimankäyttöön, mutta eiköhän se muutu tapauksien yleistyessä.
 
Eiköhän tuo voimankäyttökin tule lähiaikoina muuttumaan kansainvälisempään suuntaan? Jotenkin tuli taas mieleen kansanedustajamme Hussein-Al-Taqia...
 
Mulla alkaa muotoutua käsitys, että kun ammutaan tero kylmäksi niin samalla peitellään paskan politiikan tuotoksia. Suomessa vielä on ohjeistus minimaaliseen voimankäyttöön, mutta eiköhän se muutu tapauksien yleistyessä.
Voi olla myös ranskalaista kulttuuria että tällaisen tekijä ammutaan kuin koira. Vieläkö muuten ohituskaista poliisin hommiin saa kannatusta ..?
 
Vieläkö muuten ohituskaista poliisin hommiin saa kannatusta ..
Ymmärrystä tarvitaan..


Sisäministeri haluaa kasvattaa myös poliisien määrää. Poliisien koulutukseen tarvitaan lisärahaa, koska moni poliisi on jäämässä eläkkeelle lähivuosina. Lisäksi Ohisalo haluaa poliiseiksi enemmän erilaisista etnisistä taustoista tulevia ihmisiä.

 
Tähän käännynnäiseen vielä...toivottavasti "häiriöääniä" oli kuulunut vasta muutaman päivän...miettikääpäs mitä it-hemmo saisikaan aikaan, ennen kuin mitään huomattaisiin..
 
Eniten tuo kuitenkin kertoo siitä, että islamin perusluonnetta ei vieläkään ymmärretä. Muslimin syvin uskollisuus ja velvollisuus menee aina islamille, ohittaen sellaiset maalliset asiat kuin isänmaallisuus, virkavelvollisuus, virkasalaisuus tai vaikkapa yleinen inhimillisyys.
 
Eniten tuo kuitenkin kertoo siitä, että islamin perusluonnetta ei vieläkään ymmärretä. Muslimin syvin uskollisuus ja velvollisuus menee aina islamille, ohittaen sellaiset maalliset asiat kuin isänmaallisuus, virkavelvollisuus, virkasalaisuus tai vaikkapa yleinen inhimillisyys.
Mites tataareilla?
 
Sekä ovat tulleet Suomeen ajankohtana kun oli pakko assimiloitua valtaväestöön. Silloin ei ollut KELA Gold-kortteja jne.
Ei tänne olisi tullut yhtäkään pakolaista 2015 jos korvausummat samt kuin vaikkapa Latviassa eli parisataa kuussa ja siitä on itse maksettava asunto ja ruoka.
 
Sekä ovat tulleet Suomeen ajankohtana kun oli pakko assimiloitua valtaväestöön. Silloin ei ollut KELA Gold-kortteja jne.
Ei tänne olisi tullut yhtäkään pakolaista 2015 jos korvausummat samt kuin vaikkapa Latviassa eli parisataa kuussa ja siitä on itse maksettava asunto ja ruoka.
Vaikea uskoa että tänne olisi tullut 1900- luvun alussa suhteessa samankokoinen joukko raavaita miehiä elelemään toisten siivellä.. Kotouttamistoimet olisi voineet olla kovin toisenlaiset silloin.
 
Back
Top