Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
adam7 kirjoitti:Nordic Air Meet harjoituksessa oli tanskalainen F-16 läheltä piti tilanteessa. Moottori sammui 12.000 metrissä ja kone menetti 6.000 metriä korkeutta ennen kuin pilotti sai moottorin käynnistymään.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7129488
artikkelissa kerrotaan tuon tapahtuneen kun piti siirtyä jälkipolttimen käyttöön.SJ kirjoitti:adam7 kirjoitti:Nordic Air Meet harjoituksessa oli tanskalainen F-16 läheltä piti tilanteessa. Moottori sammui 12.000 metrissä ja kone menetti 6.000 metriä korkeutta ennen kuin pilotti sai moottorin käynnistymään.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7129488
Jotenkin veikkaan, että tuo johtui siitä, että lentäjä veti koneen tiukkaan nousuun ja päästi koneen sakkaamaan, kun vauhti loppui. Tämän tapahtuessa moottori ei saanut tarpeeksi ilmaa pysyäkseen käynnissä ja sitten päästiinkin kokeilemaan maanvetovoiman vaikutusta odotellessa moottorien käynnistymistä.
adam7 kirjoitti:artikkelissa kerrotaan tuon tapahtuneen kun piti siirtyä jälkipolttimen käyttöön.SJ kirjoitti:adam7 kirjoitti:Nordic Air Meet harjoituksessa oli tanskalainen F-16 läheltä piti tilanteessa. Moottori sammui 12.000 metrissä ja kone menetti 6.000 metriä korkeutta ennen kuin pilotti sai moottorin käynnistymään.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7129488
Jotenkin veikkaan, että tuo johtui siitä, että lentäjä veti koneen tiukkaan nousuun ja päästi koneen sakkaamaan, kun vauhti loppui. Tämän tapahtuessa moottori ei saanut tarpeeksi ilmaa pysyäkseen käynnissä ja sitten päästiinkin kokeilemaan maanvetovoiman vaikutusta odotellessa moottorien käynnistymistä.
artikkelissa kerrotaan ensimmäisen epäilyn olevan saastuneen polttoaineen olevan syynä.
adam7 kirjoitti:Koska Ruotsi on muistaakseni vasta tilannut modernisoinnit tuohon vanhempaan malliin, jolla sen saa uusimmaksi malliksi.
"Saab Bofors Dynamics has signed a contract with FMV (the Swedish Defence Materiel Administration) for the supply of the RBS15 Mk3 System to the Visby-class corvettes.
"RBS15 Mk3 is in production for Germany, Poland and Sweden and deliveries are in progress. "
http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2012/07/guess-whos-coming-to-red-flag.htmladam7 kirjoitti:Ruotsi osallistuu Red Flag harjoitukseen Nevadassa 8-10:llä Gripenillä helmikuussa 2013
http://www.regeringen.se/sb/d/15740/a/203344?utm_source=Regeringskansliet&utm_medium=RSS&utm_campaign=Pressmeddelanden%20fr%C3%A5n%20regeringen.se
kunnas kirjoitti:http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2012/07/guess-whos-coming-to-red-flag.htmladam7 kirjoitti:Ruotsi osallistuu Red Flag harjoitukseen Nevadassa 8-10:llä Gripenillä helmikuussa 2013
http://www.regeringen.se/sb/d/15740/a/203344?utm_source=Regeringskansliet&utm_medium=RSS&utm_campaign=Pressmeddelanden%20fr%C3%A5n%20regeringen.se
Myös Venäläiset osallistuvat harjoitukseen.
Julkaistu: 25-11-2012 Tuoreimmat uutiset | rähmis
Pioneerirykmentin lippu todettiin väärän väriseksi
Eksjön 2. pioneerirykmenttiä on kielletty jatkamasta mustan värin käyttöä perinteisen lippunsa pohjalla, koska nykyisellään lippu saattaa herättää vääriä mielleyhtymiä.
Toki tuoreessa muistissamme on kausti muutaman vuoden takaa, missä Ruotsin puolustusvoimat kuohitsi Pohjoismaisen taisteluosaston leijonavaakunan. Ja nyt taas vuosisatoja vaalitut perinteet lentävät romukoppaan, sillä puolustusvoimien perinnekomission mukaan pioneerirykmentin lipun musta taustaväri saatetaan yhdistää fascismiin ja 1930-luvulle. Rykmentin omasta mielestä musta symbolisoi osaamista ja on tieteen väri.
Selitykset eivät perinnekomissioon uppoa, vaan mustan tilalle halutaan vaihtaa sininen.