Uutisia Ruotsista

Noniin.

Heti kun Ruotsi alkoi keskustelemaan työvoimareservin rajoittamisesta, talous romahti

Samaan aikaan vienti vetää kuin veturi ja turismi kasvaa kiitos heikon kruunun. Palkkojen nousu muistaakseni myös paljon nopeampaa kuin Suomessa.
Edit:
Tänä vuonna lähellä samaa noin 7% kehitys palkoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Tukkisaari suomalaisille uusi Tallinna?

Valuutat | Ruotsin kruunu heikentyi ennätyshalvaksi – ”Nyt kannattaa matkustaa Ruotsiin”: https://www.hs.fi/talous/art-2000009635267.html?share=b04bd2f2e786ebdb23d3a631f9ebb813
Päivä Tukholmassa risteilyjen suosio on yleisesti ottaen vähentynyt huippuvuosista. Tähän on monia syitä. Yleisesti Tukholma on ollut viime vuodet kallis kohde. Ennen shoppailtiin paljon brändeiltä mitkä eivät olleet rantautuneet vielä Suomeen. Nyt täälläkin alkaa olemaan tarjontaa sekä verkkokaupoista saa kaiken lähes.
Taitaa Haaparanta olla se paikka mikä hyötyy eniten nyt suomalaisten rahoista.
 
Suomen ulkoministeriön matkustustiedote 5.5.2023:
"Ruotsia voidaan yleisesti pitää turvallisena matkakohteena, jossa on noudatettava tavanomaista varovaisuutta. Kansainväliset terrori-iskut ja ääriryhmien toiminta ovat uhkatason mukaan mahdollisia. Jengirikollisuudesta ja -väkivallasta johtuvat yhteenotot ja ampumiset saattavat pahimmillaan aiheuttaa vaaratilanteita myös matkailijoille erityisesti Tukholman, Göteborgin ja Malmön alueilla."

 
Tukholmassa oli eilen uusi koraaninpoltto. Tällä kertaa polttaja oli irakilainen pakolainen ja poltto moskeijan ulkopuolella.

Mies on aikaisemmin ilmoittanut koraanin polton tarkoituksen olevan saada aikaan täydellinen koraaninkielto ruotsissa.

Koraanin poltto sai aikaan muun muuassa protestin Bagdadissa missä ihmiset kerkesivät murtautua pohjoismaitten eduston pihalle ennen poliisin saapumista paikalle.

Tänään mies on ilmoittanut aikovansa polttaa koraanin uudelleen. Tällä kertaa irakin lipun kanssa, irakin eduston ulkopuolella tukholmassa.


 
Viikon päästä (tiistaina 17.7) lähdenkin Tallinnasta muutamaksi päiväksi (22.7 kotiin) Tukholmaan, saa nähdä tuleeko elävänä takaisin. Eniten minua kyllä huolestuttaa sää, ettei vain keinuisi liikaa Tallinnan ja Maarianhaminan välillä.

PS. Olipa sattuma, Sheriffi ja minä ja mun kumppani samaan aikaan Stokiksessa. :D
 
Viikon päästä (tiistaina 17.7) lähdenkin Tallinnasta muutamaksi päiväksi (22.7 kotiin) Tukholmaan, saa nähdä tuleeko elävänä takaisin. Eniten minua kyllä huolestuttaa sää, ettei vain keinuisi liikaa Tallinnan ja Maarianhaminan välillä.

PS. Olipa sattuma, Sheriffi ja minä ja mun kumppani samaan aikaan Stokiksessa. :D
Menen viikonloppuna vasta. Isoäitini syntynyt muuten Tukholmassa 1907. DNA tutkimuksen mukaan olen yli 33% skandinaavi. Olen ylpeä tästä.
 
Muutamia ehdotuksia käyntikohteiksi:

- Rinkeby (ainakin tori/metroasema, koulu ja uusi poliisiasema)
- Kista galleria -kauppakeskus
- Husby
- Fittja (metroaseman seutu sekä moskeija)
- Norsborg
Eiköhän päivä mene Skansenilla perheen kanssa. Jos paska keli, niin Mall Of Skandinaviaan.
Kista Galleria on minulle vuosien takaa tuttu ostoskeskus. Nykyään sinne ei pidä mennä.
 
Back
Top