Uutisia Saksasta

Asiaan, eli Saksaan ja paskamediaan liittyen lienee pakko laittaa maininta päivän Pravdasta. Aivan uskomattomasta monikulttuurisesta pläjäyksestä nousee esiin yksi asiaa koskeva paskajournalistinen helmi. Pravdan Saksan-toimittelija nimeltään Anna-Liina Kauhanen pohtii kolumnissaan Saksan joulumarkkinoita ja maan henkistä tilaa. Anna-Liinan analyysi on kiistämättä avaava. Ehkäpä se tarjoaa jonkinlaisen ikkunan siihen todellisuuteen, jossa nämä punaviherhöperöt elävät? Tai sitten ei? Anna-Liinan mielestä:

"Betoniporsaista on tullut tärkeä osa joulumarkkinoita ja joulukoriste."
"Ihmisten arjessa muutokset tuskin näkyvät."


Tietysti on vaarallista yleistää ja Anna-Liina saattaa olla aivan oikeassa ja minä väärässä. Mutta ainakin omien tuttujeni mukaan aika monella jää jo sukupolvien mittainen joulumarkkinaperinne väliin. Ihmisten arjessa muutokset näkyvät vaikkapa sillä tavalla, että torilla olevat roska-astiat kierrätään mahdollisimman kaukaa. Mahdollisuus sen sisältämään monikulttuuriseen jouluylläriin on tietysti häviävän pieni, mutta se on de facto muuttanut ihmisten käyttäytymistä. Täysin riippumatta siitä, mitä Pravdan toimittelijahöperö lässyttää. Maksetaankohan sille palkkaa noista horinoista?

Viimeksi käydessäni Kölnin tuomiokirkossa laskin 32 erikoisjoukkojen sotilasta. Pukuna oli punainen "papin" kaapu, olemus oli huipputreenattu, keskipituus n. 190 cm ja aseet olivat kätevästi piilossa kaavun alla. Ihmisten arjessa muutokset tuskin näkyvät - niinpä.

Mutta pelolle ei saa antaa valtaa. Liput on hankinnassa Köln-Freiburg -futismatsiin. Tuleva lauantai meneekin Kölnin joulutoreilla pyöriessä ja Anna-Liinan uusia joulukoristeita ihmetellessä. Kannattaa nauttia asioista ennen kuin koko maanosa on muuttunut monikulttuuriseksi paskatunkioksi.
 
Viimeksi muokattu:
En oikein sosiaaliseen mediaan luota. Mielestäni se on aivan täyttä paskaa. Olen pahoillani käyttämästäni kielikuvasta, mutta ei oikein suomen kielestä parempaakaan löydy.
Mielestäni sosiaalinen media on ihan hyvä kun vain muistaa että se on sähköinen ilmoitustaulu ja käytettävissä toistaiseksi.
 

Aah. Loistava nosto paskamediasta Suomen pienellä kielialueella. AfD, jonka johdossa ovat Saksan talousosaajien kovin kärki on siis äärioikeistoa suomalaisen median mielestä? On aivan kauhea surullista, kun jokin pikkumerkonomi Korsosta lukee tämän jutun otsikon ja vieläpä muodostaa maailmankuvansa siihen. Tavattoman surullista. Uutisen lietsoma tapahtuma oli siis AfD:n puoluekokous, jota höperöt yrittivät terrorisoida.

http://www.spiegel.de/politik/deuts...f-an-angela-merkel-im-wortlaut-a-1181266.html

Saksassa taitaa aika usean ihmisen mielestä Merkelin tilaama kehitysmaalaisten vyöry olla se ongelma. Linkissä siis Merkelin Saksaan roudaamien terroristien teurastamien ihmisten omaisten vetoomus asioiden korjaamiseksi. Tätä ei Suomen pienen kielialueen media koskaan uutisoi.

Eikö olekin surullista? Paskamedia Suomessa horisee äärioikeistosta, jota ei kai edes ole. Eurohomot tietty nauravat anusreikänsä ruvella kyseiselle otsikoinnille. EU saa taas askeltaa eteenpäin ja kehittyä.

En katsonut kyseisen IL:n uutisen kirjoittaman toimittajan nimeä. Yleensä mediaan kannattaa suhtautua nykyisin siten, että tarkistaa ensimmäisenä kirjoittajan taustat. On nimittäin Suomen ns. "mediassa" aika paljon toimittajia, jotka luottavat vielä ihmisten kielitaidottomuuteen.

Eli tiivistettynä:
- Suomen median juttuja lukiessa tulee ensimmäisenä tarkistaa kirjoittajan taustat.
- Muista: kaikessa julkaistussa on aina punavihreä ideologia taustalla.
- Tarkista näiden höperöiden esittämät faktat aina useammasta lähteestä.
 
Viimeksi muokattu:
En tietääkseni.

Mutta jotta ei eläisi silmälaput päällä, on myös hyvä seurata valtamediaa. Jos ottaa lähteikseen vain tietyn suunnan mediat, niin asiat alkaa olla huonosti.

Mikäs media ei ole ns paskamediaa? Ilmeisesti tämä oikea tieto on salaista koska minulle ei ole kerrottu mistä sitä "oikeaa tietoa" löytää. Tällä foorumilla on kirjoittajia jotka ammentavat tietonsa breitbartista, infowarsista, sun muista hörhösivuista ja sen takia kuvittelevat Euroopan olevan jossain luhistumispisteessä. Faktoja tutkimalla huomaa etteivät terroristit saa kovinkaan paljoa vahinkoa aikaa täällä Eurostoliitossa.
 
Mikäs media ei ole ns paskamediaa? Ilmeisesti tämä oikea tieto on salaista koska minulle ei ole kerrottu mistä sitä "oikeaa tietoa" löytää. Tällä foorumilla on kirjoittajia jotka ammentavat tietonsa breitbartista, infowarsista, sun muista hörhösivuista ja sen takia kuvittelevat Euroopan olevan jossain luhistumispisteessä. Faktoja tutkimalla huomaa etteivät terroristit saa kovinkaan paljoa vahinkoa aikaa täällä Eurostoliitossa.

Tuossa yllä kerroin esimerkein paskamediasta. Siinä oli ihan kirjoitettu Helsingin Sanomat ja Anna-Liina Kauhanen noin esimerkeiksi. Ja tämä siis koskien uutisointia Saksasta.

Jos tarvitset enemmän rautalankaa, niin toki voin myydä sitä.
 
Jos tarvitset enemmän rautalankaa, niin toki voin myydä sitä.
Kerro nyt kuitenkin niista verkostoistasi, koska "hyvat" valtamediat nimesit jo.
- tuossahan oli tyrkylla muutamia "breitbartista, infowarsista, sun muista"
 
Ei kai nyt HS ole vielä MV:n tasolla... :D
 
Tuossa yllä kerroin esimerkein paskamediasta. Siinä oli ihan kirjoitettu Helsingin Sanomat ja Anna-Liina Kauhanen noin esimerkeiksi. Ja tämä siis koskien uutisointia Saksasta.

Jos tarvitset enemmän rautalankaa, niin toki voin myydä sitä.

Onhan se hyvä että varaudutaan ongelmiin, mutta en näe miten Eurooppa olisi tuhoutumassa. Kyllähän tässä selvittiin kahdesta äärinationalistien aloittamasta maailmansodastakin joten eiköhän selvitä muutamasta terroristista.
 
Mikä isoilla mediataloilla on vahvuutena, ne pystyvät raportoimaan asioista aika laajalti. Se miten se tehdään ja tulkitaan, on sitten eri asia. Mutta niitä silti kannattaa seurata vaikka olisi eri mieltä.

Edit: Ei ainakaan täällä Bulgariassa (kuten ei Serbiassa tai Romaniassakaan) ole annettu ns. "pelolle valtaa". Ehken se on nuo vuosisataiset perinteet islamistien kanssa...
 
Kerro nyt kuitenkin niista verkostoistasi, koska "hyvat" valtamediat nimesit jo.
- tuossahan oli tyrkylla muutamia "breitbartista, infowarsista, sun muista"

Mitähän nyt oikein yrität kysellä? En todellakaan ymmärrä kysymystäsi.

Olen ollut duunissa ympäri ämpäri eli lähinnä Euroopassa noin kymmenisen vuotta. Näiltä ajoilta on peräisin verkosto, Joka kattaa ainakin koko Euroopan ja Pohjois-Amerikan. Verkosto on siis tuttavia ja hyviä ystäviä noin puolessa maapallossa. Lapsuudenajan kaverini on Ausseissa ja hänen kauttaan tunnen myös jollain tavalla Kaakkois-Aasian. Ystävän kautta tunnen myös Kiinan, tosin aika heikosti. Tunnen heikosti myös Venäjän, jossa olen ihan itse ollut käynnistämässä bisnestä.

Olisikohan jotain parisen sataa kontaktia ympäri ja ämpäri eri maita, joita voi sanoa kavereiksi tms. Siis tasolla, että hei tulen Teille nyt yöksi. Myönnän, että "verkostoni" koostuu jollain tavalla todellisuudesta irti olevista henkilöistä. Sanotaan vaikka ikävästi ylempää keskiluokkaa.

On tavattoman ikävää, ettei minulla ole yhtään kontaktia Etelä-Amerikkaan, josta syystä jäi viimeiset futiksen MM-kisat väliin. On myös tavattoman surullista, että on olemassa ihmisiä, jotka esittävät verkostojen olemassaolon kyseenalaiseksi.

Voi hyvänen aika. On kai todellakin aika puhkaista se tunkkainen viherkokoomuslainen tunkiokupla. Voi hyvänen aika mitä reppanoita maa päällään kantaakaan. Otan osaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se hyvä että varaudutaan ongelmiin, mutta en näe miten Eurooppa olisi tuhoutumassa. Kyllähän tässä selvittiin kahdesta äärinationalistien aloittamasta maailmansodastakin joten eiköhän selvitä muutamasta terroristista.

Aivan väärä topic ja kai tämä keskustelu tulisi siirtää jonnekin Maalaisjärkiset vs. Höperöt -keskusteluun? Nopeana kommenttina höperöille voisi kai mainita puolueettoman tutkimuslaitoksen analyysiin muslimien 30 % osuudesta Ruotsissa vuonna 2050. Siinähän höperön hampaat taitaa faktojen edessä jäätyä, mutta ilmeisesti tätä uskontokeskustelua pitää jatkaa jossain muussa ketjussa?

Ok?
 
Viimeksi muokattu:
Kerro nyt kuitenkin niista verkostoistasi, koska "hyvat" valtamediat nimesit jo.
- tuossahan oli tyrkylla muutamia "breitbartista, infowarsista, sun muista"

Jos vaikka kerron lisää tavalla, jolla henkilöllisyyteni ei ehkä paljastu. Olen yhden Kölnin lähellä asustavan perheen aivan ihanan tyttären "kummi" tai Patin. Tämä siis vain esimerkkinä. Meillä - siis vaimollani ja minulla - on kutsu Sydneyn lähiöön juuri rakentuvan talon harjannostajaisiin. Suomalaisia kun ollaan, niin pullo Koskenkorvaa otetaan siellä maaliskuussa. Reissu maksaa viitisen tuhatta mennen tullen meiltä kahdelta, kun suhaillaan mannerta hieman ristiin. Impivaaralaisten höperöiden iloksi voin kertoa ystäväni terveiset Australiasta: "muslimit ovat perseestä". Aussit ovatkin laittaneet rajat kiinni rikkauksilta ja voimavaroilta jo vuosia sitten.

Ehkäpä tämä riittää verkostoistani. Ei voi kuin nauraa infowars- höppänöille.
 
Jos Springeri tuli tänne agiteeraamaan, niin totean monisanaisesti: "Minä en voi tehdä mitään joutumata kiinni, ja siihen minulla ei ole varaa. Minulla on torpan velat niskassa ja lapset pieniä ja avuttomia... Kuka niistä huolehtii, jos minä joudun Tammisaareen? Häpee saatana puheitas... Kehtaat... On se perkelettä, että mies tulee Venäjältä saakka tänne naputtaan suutansa. Jollei sinulla ole parempaa asiaa niin olisit pysynyt siellä... "
 
Juurikin näin, vaikkei edes olisi erimieltä.

Niin, se muna ja kana ongelma on, etta on vaikea olla mitaan mielta ilman jonninmoista faktapohjaa
- tosin viimeaikaiset politiikkavirtaukset ovat tamankin maalaisjarkisen jarkeilyn kumonneet
- se sentaan viela (kai?) pitaa paikkansa, etta mielipidettaan voi/ tulee muuttaa, jos faktat muuttuvat (tai aiemmat osoitetaan vaariksi)

Kuten tuossa toinen kommentaattori sanoo, taas on yksi uutislanka saastutettu vaikka milla, mutta ehdotetuista vaihtoehtolangoista toinen (Ruotsi) on jo olemassa ja ei nyt muuta kuin joku horhoilija: hihat heilumaan ja uusi lanka pystyyn... siinahan voisi olla vaikka aanestys alussa: siita kumpaan leiriin kuuluu:)
 
Jo on aikoihin eletty; pohjanoteeraukseksi jaa kai kuitenkin Englannin sairaaloiden kiristaminen: leikkaukset kesken ja keskosilta happi pois, jos jarjestelmat tippuu paalta pois
 
Otsikointi.

DECEMBER 5, 2017 / 7:58 AM / UPDATED 2 HOURS AGO https://www.reuters.com/article/us-...than-north-korea-or-russia-idUSKBN1DZ0GY?il=0
Germans see Trump as bigger problem than North Korea or Russia
Reuters Staff
3 MIN READ

1 hr ·
Saksassa mielipidekysely ulkopoliittisista huolista:
Pakolaiset 26%
Trump/USA 19%
Turkki 17%
Pohjois-Korea 10%
Venäjä 8%
 
Back
Top