Minua oikeasti aina ällistyttää se, että miten heikko yleissivistys ihmisillä Suomessa on. Sitä on jotenkin täysin käsittämätöntä ymmärtää. Tämä ei suinkaan Sinuun Sardaukar kohdistu, ei suinkaan.
Oma mielipiteeni on, josta toki voi olla eri mieltä, on se, että suomalainen media on puolikommunista paskaa Ylet, Pravdat ja maakuntalehdet mukaanlukien. Minulla ylivoimasesti vahvin kieleni on englanti ja osaan ruotsia ja saksaa auttavasti. Olen tehnyt duunia aika monessa maassa vuosieni varrella, eikä koskaan ole edes mieleen juolahtanut uskoa jotain Ylen suoltamaa tuubaa. Voi hyvänen aika. Suomalaista paskamediaa toki suojelee pieni kielialue, mutta miettikää höperöt nyt oikeasti. Oma tyttäreni osaa englannin lisäksi espanjaa ja auttavasti myös muitakin latinakieliä. Toinen tyttäresi opiskelee juuri venäjän alkeita länsimaisten kielten lisäksi. Kiina on harkinnassa.
Ihan vain varoituksen sanana, niin useammalta Suomessa alkaa jokin Ylen punaviher-uskovaisuus tai jokin vanhusten Pravda-höpinät olla laounutta kauraa. Sulaneita lumia, jolle kusiläikkä vain jää.
Otetaan esimerkki itsestäni. Viisikymppisestä ukkelista, joka kiistämättä on nähnyt yhtä ja toista. Uutislähteeni ovat lähinnä Telegraph, Fox, Al-Jazeera ja RT. Tietyt verkostot jne.
Vastauksena kysymykseen: Yle on täysin vihervassarien mädättämä, BBC on osin, mutta siellä uutiset yleensä ovat ok. Ylellä jokin stalinisti Matti Rönkä tulee tulkitsemaan "uutisia" omilla kommenteillaan.
Eli varmaan pitäisi katsella maailmaa hieman laajemmin ja muodostaa siitä sitten oma näkemys. Ok?