Uutisia Venäjältä

Moninkertainen painin Olympiavoittaja sekä Duumassa työskennellyt Buvaisar Saitiev menehtyi traagisesti kotitöitä tehdessään ja pudotessaan ikkunasta Minskaya kadulla Moskovassa. Alkuun Saitievilla ei kadulta löydettäessä havaittu verenvuotoa, fyysisiä vammoja tms. eikä hän osannut talonmiehelle kommentoida mitä oli tapahtunut.

Myöhemmin sairaalassa, murtumia löydettiin mm. selkärangasta ja kylkiluista. Lääkärit arvelivat alkuun mahdollisen myrkytystilan aikaansaamaa poistumista valoon, mutta myös keuhkosairauteen käytössä olleet kipulääkkeet yhdistettynä brenkkuun olisivat saattaneet sydämen pysäyttää. Ehkäpä tämä joskus selviää (hehheh).

1752585890251.webp

Tässä taas näitä videoita joissa venäläisiä haastatellaan. Tiivistettynä kommentit on luokkaa koko Ukraina pitää vallottaa takaisin koska se on Venäjän tai muuten Ukraina hyökkää taas Venäjän kimppuun ja se voidaan tehdä kyllä 50 päivässä mikäli niin haluamme.

Naisia kehoitetaan vaan Venäjällä sietämään hakkaamista ja suutelemaan miestensä jalkoja. Erikoisoperaatiossa mukana olevien rikoksia katsotaan läpi sormien ja jopa se, että tukee erikoisoperaatiota rahallisesti lieventää tuomioita.

Toivottavasti Intian pojat 🤔 ovat nyt miettineet tämän asian ihan loppuun asti... Siis keneltä ostavat ja mitä nyt lopun perin saavat. Ollaanhan tässä nyt nähty, miten tuo ryssän kalusto on toiminut/ei toiminut rintamaolosuhteissa.

Erityisesti on ilahtuttanut tuon It kaluston toimimattomuus🤣... Siihen vielä nupiksi nuo ryssän rautakupolin Pantsirit ja muut kikuttimet sekä erityisesti tuo S400-500. On mahtanut olla turkin sulttaani tyytyväinen ostoksiinsa, kun ei ole suuremmin ääneen kehunut🤣🤭

Niin, mutta tuolla toisen ketjun puolella; Itämeren turvallisuustilanne, taitaakin olla melkein liveseuranta tuosta Intian tuoreimmasta paattiostoksen sisäänajosta Perämerellä.

Toivottavasti Intian pojat 🤔 ovat nyt miettineet tämän asian ihan loppuun asti... Siis keneltä ostavat ja mitä nyt lopun perin saavat. Ollaanhan tässä nyt nähty, miten tuo ryssän kalusto on toiminut/ei toiminut rintamaolosuhteissa.

Erityisesti on ilahtuttanut tuon It kaluston toimimattomuus🤣... Siihen vielä nupiksi nuo ryssän rautakupolin Pantsirit ja muut kikuttimet sekä erityisesti tuo S400-500. On mahtanut olla turkin sulttaani tyytyväinen ostoksiinsa, kun ei ole suuremmin ääneen kehunut🤣🤭

Niin, mutta tuolla toisen ketjun puolella; Itämeren turvallisuustilanne, taitaakin olla melkein liveseuranta tuosta Intian tuoreimmasta paattiostoksen sisäänajosta Perämerellä.
Siinä kuin hiilivetyjen vienti ehtyy ja vaikeutuu, taitaa sama trendi olla käynnissä aseviennin kanssa. Itämeren fregatti oli viimeinen jonka ostavat ulkomailta, jatkossa tekevät itse. Lentotukialuksen rakentaneet jo itse. Yhteistyötä käynnissä teknologiasiirron merkeissä, pitkän kantaman ohjukset, kuten Iltis mainitsee.

Klikkiotsikkoa jos oikein tulkitsen niin 12 miljardia on kokonaisbudjetti, jossa nyt Zenäjän osuus tippunut aiemmasta yli puolesta jo alle neljäänkymmeneen prosenttiin. Toki liikaa tämäkin. Mutta hiipuu tämäkin valuttavirta koko ajan.

Siinä kuin hiilivetyjen vienti ehtyy ja vaikeutuu, taitaa sama trendi olla käynnissä aseviennin kanssa. Itämeren fregatti oli viimeinen jonka ostavat ulkomailta, jatkossa tekevät itse.
Venäjä kuitenkin osallistuu myös niiden Intiassa valmistettujen Talwar-luokan fregattien rakentamiseen.

Voi tosin olla, että ne eivät saa kaikkia venäläisiä alajärjestelmiä, koska luokan kakkosaluksen Trishulin päivityksessä keulatykki vaihdettiin lisenssivalmistettuun 76 mm Super Rapidoon.

Edellisten viestien sarjaan ”Hyviä uutisia Venäjältä”. Joskin tämänkään suhteen hengitystä ei kannata pidättää.
Mitä enemmän rahaa Venäjä maksaa sotilaille, sitä vähemmän työvoimaa maassa on saatavilla, ja sitä enemmän inflaatio kiihtyy. Kremlin onkin yhä vaikeampaa hallita sotatalouden synnyttämiä ristiriitoja.

Näitä on paljon tapahtunut viimevuosina. Jospa laminoi lehtijutut Vuosalmen merkin kohtalosta, Ihantalan merkistä ja Räisälästä. Eikös Viipurissakin töhritty... Käy sitten pystyttämässä ne kyltteinä esmes tämän paikan viereen ja katsoo miten käy?

20170404_150650.webp

Viimeksi muokattu:
Pohdiskelin tässä että olisiko amerikkalaisperheen mielestä tarvetta Venäjälläkin toteuttaa denatsifikaatio? Onhan siellä ihan rautasaapas-meininki.
Venäjän denatsifikaatio olisi hyvin toivottava seuraus maan talouden luhistumisen jälkeen, mutta saattaapi olla kuitenkin vain toiveajattelua.

No sille me ei voida mitään mitä ryssä puuhaa omalla puolellaan.
Se riittää mulle että pysyvät siellä keskenään. Harmillistahan se on että kansakunnalla on koulukiusaajan aivot, mutta minkäs teet.
Hyvää alamäkimatkaa heille 👍

.
Eihän me sille mitään voida mitä puuhaavat meiltä varastetulla alueella... Ihmismielessä, no sanotaan että minun mielessä on sellanen ilmeinen virhe, että luulen muidenkin kykenevän ihmismäiseen ajatteluun, koska itse luulen kykeneväni, tosin välillä vidduunun niin näistä uutisista, että annan ns. täyslaidallisen enempää ajattelematta... Näinhän asia ei ole, vaan se on vain minun luulo. Olen tämän monesti todennut tyyliin "eihän noin voi vaan tehdä" ja aina on voinnut kuitenkin. Semmosta se on ihmiselo...

Hyvin menee ryssälässä. Lentokoneet eivät lennä, junat ei kulje...🤣, ja sen piti olla vaan kolmen päivän erikoinen🤔. Kaikki menee suunnitelmien mukaan, ja ryssäthän ovat tottuneet jonottamaan ja odottamaan...
siellä aletaan pian oottamaan ihmeaseita "kunhan putler kolmonen valmistuu niin sitten on oksat pois", missähän näin viimeks kävi ;)

Back