Uutisia Venäjältä

Saratovissa kaasuräjähdys verrattain uudessa talossa ja useita kuolleita sen seurauksena. Taitaa osaavat asentajat tai huoltajat puskea koiran putkea Ukrainan aroilla tai sitten ovat vaihtaneet paremman liksan perässä teollisuuden hommiin ja nämä kaasuinfran huoltotyöt jää TSI miehille.


Ilmeisesti juuri saman räjähdyksen todistama videokuva tässä twiitissä.

 
Viimeksi muokattu:
Amurissa hiljattain pudonnut An-24 oli saanut katsastuksessa leiman vuoteen 2036 saakka vaikka oli jo 49 vuotias koneyksilö ja kolaroitukin ainakin kerran.

Taitaa vain lentävässä fleetissä olla aika monta samanlaista aikopommia eikä mitään valoa tunnelin päässä siitä, että niiden keskimääräistä kuntoa kyettäisiin parantamaan.

 
Saratovissa kaasuräjähdys verrattain uudessa talossa ja useita kuolleita sen seurauksena. Taitaa osaavat asentajat tai huoltajat puskea koiran putkea Ukrainan aroilla tai sitten ovat vaihtaneet paremman liksan perässä teollisuuden hommiin ja nämä kaasuinfran huoltotyöt jää TSI miehille.


Ilmeisesti juuri saman räjähdyksen todistama videokuva tässä twiitissä.

Se pitää sanoa, että nopeasti tuo ukko kaappasi sen istuvan mukulan mukaansa kun lähti livohkaan. Toisen mukulan jätti oman onnensa nojaan. Ei tainnut olla oma mukula?
 
Vuosi sitten tippuneen Gazpromavian Su-95 matkustajakoneen onnettomuustutkinnan loppuraportti julkaistiin. Syynä oli huollossa tapahtunut koneen eri puolilla olevien kohtauskulma-anturien kytkeminen ristiin joka aiheutti kohtauskulman ja ylinopeuden estoautomatiikan laittamaan koneen syöksyyn.
Final report aircraft RRJ-95LR-100 RA-89049 260
INTERSTATE AVIATION COMMITTEE

3. Conclusion​

The accident with the aircraft RRJ-95LR-100 RA-89049 occurred during the day,in visual meteorological conditions, during the flight to the home airfield after its maintenance, as a result of the aircraft going into a descent and subsequent collision with the ground.

The aircraft's descent was caused by the activation and simultaneous operation of the remote control system protection functions for maximum flight speed and angle of attack.

Activation of the speed protection function became possible as a result of exceeding the indicated airspeed limitation by the crew due to the uncertainty of the special situation that had arisen in flight, which was expressed in the absence of the expected aircraft response to the crew's control actions, inflated angles of attack values that did not correspond to the indicated speed values, and in the absence of recommendations to the flight crew on actions to take in the event of a ROV failure (not provided for in the Consolidated List of Special Situations of the RRJ-95 aircraft).

The angle of attack limitation function was activated due to the consolidated angle of attack value reaching the limit of its operation due to unreliable (inflated) readings of the angles of attack of the two main air data systems. Inaccurate readings of the aircraft angles of attack were the result of mixing up the linings of the angle-of-attack sensors of the left and right sides of the aircraft during their dismantling/installation as a result of violating the requirements of the RRJ-95 Technical Operation Manual during aircraft maintenance at an aircraft repair facility.
https://mak-iac.org/upload/iblock/c9b/dto943svc2de1ebur7nuha3kxp2r5ws1/report_ra-89049.pdf
 
Back
Top