Uutisia Venäjältä

Ryssälä oikeasti. Hieno postaus "kauniista" naapurimaastamme.

-Novosibirskissä on yksi Venäjän suurimmista rautatieasemista, mikä on erittäin välttämätöntä lähtemisen eli väestön lempiajanvietteen vuoksi, ja siellä on riittävästi uppoavia ja kallistuvia rakennuksia, jotta kaupunkisiluetti näyttäisi siltä kuin sen olisi suunnitellut humalainen arkkitehti, mitä se luultavasti onkin.

-Venäjän hiilipääkaupunki Kemerovo, kaupunki, jota usein kuvaillaan "voi luoja, ei kiitos" ja "tämän vuoden pahimmaksi kaivosonnettomuudeksi",
on paikka, jossa opit arvostamaan paremmin teollisuussaasteita ja huomaat yskineesi kuin amatööri koko ikäsi.

-Jakutsk, joka tunnetaan hellästi nimellä "helvetti, mutta kylmä ja humalainen", on fanien suosikki ja ehdottomasti nähtävä paikka kaikille, jotka matkustavat ihailemaan jäätyneitä piippuja ja kaloja. Kaupunki on myös todiste siitä, että timanttimalmin ei tarvitse olla esteenä lamauttavalle köyhyydelle.

-Venäläisten äitien rakastama Toljatin kaupunki, jossa sijaitsee tehdas, joka valmistaa maan erittäin hienostuneita pyörillä kulkevia pahvilaatikoita, joita toisinaan kutsutaan "autoiksi" tai "Ladoiksi", on paikka, jossa voi nähdä Venäjän teollisuuden teeskentelevän, ettei se ole kuollut.

-Habarovsk, joka tunnetaan useimmissa kartoissa "ei-Vladivostok"-kaupunkina ja elävänä todisteena siitä, ettei ydinonnettomuuteen tarvita ydinreaktoria, on eloisa ja iloinen paikka, joka paikallisten viranomaisten parhaista vakuutteluista huolimatta voi hyvinkin saada sinut hehkumaan.

-Ilmaston jatkuvasti joko jäädyttäessä tai auringonpistoksen uhriksi joutuneen ja historiansa aikana asteroidin iskeydyttyä Krasknojarskiin on hyvä paikka viettää viikonloppu, jos joskus haluat paeta kaikkea ja hankkia alumiinimyrkytyksen.

 
Ruohonleikkuripommit taitaa olla nykyään pääosin lasikuitua, polyuretaania ja vaneria. Arvelisin että näitä materiaaleja tuottavilla tehtailla kannattaa olla palovakuutukset kunnossa.
Muutaman vuoden ajan ennen kolmen päivän erikoista suomalainen Raute toimitteli mittavasti vaneritehtaiden koneistoja venäjälle. Alkuun tuli vain sellaista haittaa että ryssät kyllästi markkinat kelpolaatuisella (uudet länsikoneet) koivuvanerilla ja suomalaiset tuottajat hätää kärsimässä. Nyt potkii nilkoille toisella tapaa.
 
Yhtenä lukuisista todisteista venäläisen järjestelmän ylivertaisuuteen, suhteessa Lännen homokkala-meininkiin. Voinee pitää laajenevaa omakotiasumisen mahdollisuutta, mitä hallinto on tukenut kaavoituspolitiikallaan, sekä moderneilla materiaali- sekä työmenetelmiin liittyvillä uudistuksillaan.

Kuvassa tuotantotekniikan insinööri, Artyom Agafonov. Vastavalmistuneen residenssinsä edustalla Rostovin oblastin Rostov-on-Donissa. Toimittajalle Artyom kertoo muun perheen, äidin sekä kolmen lapsen olevan jutun tekohetkellä ostoksilla läheisessä laadukkaassa tavaratalossa.

Hra. Agafonov haluaa ilmaista vankkumatonta kiitollisuuttaan maamme johtajalle, jonka sydämessä aivan oma erityinen paikkansa on varattuna tavalliselle työtätekevälle neuvostokansalaiselle!

1759322321298.webp
 
Voipi olla myös huonolaatuista pensaa. Öljytuotteiden ja öljyn rahtaamisessa on oleellista että se aine on stabiloitu. Käytännössä suuren höyrynpaineen tuottavat komponentit on poistettu. Tämä tietysti vähentää saantoa joten on hyvä kysymys minkälaatuista tavaraa tuolla nyt tuotetaan rikotuilla jalostamoilla.

USA:ssa on pitkä historia öljyjunakuljetusten paloista juurikin sen takia että öljyä ei oltu käsitelty oikein, tehokkaasti höyrystyvät komponentit oli mukana ja ne muodosti räjähdyspitoisen pilven junan ympärille. Lopulta pyörien kipinä sytyttää tuon. Sama tapahtuu autossa jos pensan höyrynpaine on liian iso. Standardin ylittävä höyrynpaine johtaa siihen että ne höyryt ei pysy siellä missä pitäisi. Tämän takia Suomessakin pensan höyrynpaineen komponenttijakoa muutetaan ulkolämpötilan mukaan jotta se pysyy sallituissa rajoissa. Liian matalalla höyrynpaineella auto ei käy kunnolla ja liian korkealla se koko laitos räjähtää.
 
Back
Top