Uutisia Venäjältä

Miksi helvetissä kukaan täysjärkinen haluaisi mennä Venäjälleo_O
Sitä minä olen kysynyt myös faceboookissa mm sotahistoriallisessa foorumissa. Pitävät minua tyhmänä kun sanoin että minun puolesta maailma loppuu Vaalimaan rajalla koska heidä mielestään Venäjällä on paljon hienoa.

Joskus 2007 paikkeilla oli ajatus että voisi sitä poiketa siellä mutta nykytilanteessa en koske sadan metrin kepilläkään Venäjään.
 
Sitä minä olen kysynyt myös faceboookissa mm sotahistoriallisessa foorumissa. Pitävät minua tyhmänä kun sanoin että minun puolesta maailma loppuu Vaalimaan rajalla koska heidä mielestään Venäjällä on paljon hienoa.

Joskus 2007 paikkeilla oli ajatus että voisi sitä poiketa siellä mutta nykytilanteessa en koske sadan metrin kepilläkään Venäjään.
Mää oon sanonut, että olen käynyt sillä puolen tämänhetkistä rajaa vain suomalaisissa kaupungeissa; Terijoki, Viipuri, Johannes ja Nevanlinna. Miehitettynhän nuo valitettavasti nyt ovat.
 
Jaa tekin @Herman30 @PSS olette FB:n Sotahistoriallisessa ryhmässä....
 
Tässä nyt pitää pitää mielessä OSINT ja tunnistus, mutta eiköhän tältä palstalta ole paljon tuossa ryhmässä.
 
Noh, jos joku minun nimeä saa selville ei se maailmaa kaada. Ja ne jonka kanssa olen täällä kauppaa tehnyt tietää jo.
 
Hahaa, enpä muuten ole tuossa ryhmässä. Muutoin osintilla lienen kyllä tunnistettavissa. :)
 
Miksi helvetissä kukaan täysjärkinen haluaisi mennä Venäjälleo_O
No monihan haluaa mennä historiallisista syistä Viipuriin. Itsekin haluaisin mennä, muttei ole vielä tullut sopivaa tilaisuutta. Toki se ei ole riippuvainen tästä uudesta viisumisäännöstä, koska Viipurin risteilyt ovat muistaakseni lähes kautta aikain olleet viisumivapaita.

Mutta nyt tuon uuden e-viisumin myötä pääsisi halvemmin ja helpommin Pietariin, jossa on monenlaistakin mielenkiintoista, ja todennäköisesti lompakolle ystävällisemmin kuin muissa Suomen lähimaissa (Viron hintojenhan on uutisoitu nousseen huimasti, ainakin Tallinnassa). Olen käynyt siellä kerran aiemmin, mutta se oli vain viisumivapaa päiväristeily, jossa ehti hädin tuskin käydä tekemässä pikku kierroksen Eremitaasissa. Eremitaasihan on yksi maailman suurimmista ja merkittävimmistä taidemuseoista, samaa kaliiberia kuin Pariisin Louvre. Löytyy roppakaupalla Da Vincin, Rembrandtin, Monnet:n, Picasson, Van Goghin yms. eturivin taiteilijoiden teoksia.

Mutta ehkä tällä kertaa eniten kiinnostaisi käydä reilut 460 metriä korkeassa Lakhta Centerissä, jonka pitäisi ilmeisesti tässä lähikuukausina aueta suurelle yleisölle. Toki ruplan halvahko vaihtokurssi houkuttelee myös vaatteiden shoppailun muodossa, eikä oletettavasti muutama halpa tuoppi Baltikaa tai verrattain edullinen ruokailu jossain gourmet-ravintolassakaan pahaa tekisi.
CL20181016_11_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
No monihan haluaa mennä historiallisista syistä Viipuriin. Itsekin haluaisin mennä, muttei ole vielä tullut sopivaa tilaisuutta. Toki se ei ole riippuvainen tästä uudesta viisumisäännöstä, koska Viipurin risteilyt ovat muistaakseni lähes kautta aikain olleet viisumivapaita.

Mutta nyt tuon uuden e-viisumin myötä pääsisi halvemmin ja helpommin Pietariin, jossa on monenlaistakin mielenkiintoista, ja todennäköisesti lompakolle ystävällisemmin kuin muissa Suomen lähimaissa (Viron hintojenhan on uutisoitu nousseen huimasti, ainakin Tallinnassa). Olen käynyt siellä kerran aiemmin, mutta se oli vain viisumivapaa päiväristeily, jossa ehti hädin tuskin käydä tekemässä pikku kierroksen Eremitaasissa. Eremitaasihan on yksi maailman suurimmista ja merkittävimmistä taidemuseoista, samaa kaliiberia kuin Pariisin Louvre. Löytyy roppakaupalla Da Vincin, Rembrandtin, Monnet:n, Picasson, Van Goghin yms. eturivin taiteilijoiden teoksia.

Mutta ehkä tällä kertaa eniten kiinnostaisi käydä reilut 460 metriä korkeassa Lakhta Centerissä, jonka pitäisi ilmeisesti tässä lähikuukausina aueta suurelle yleisölle. Toki ruplan halvahko vaihtokurssi houkuttelee myös vaatteiden shoppailun muodossa, eikä oletettavasti muutama halpa tuoppi Baltikaa tai verrattain edullinen ruokailu jossain gourmet-ravintolassakaan pahaa tekisi.
CL20181016_11_1.jpg

2 kertaa Viipurissa käyneenä, noh, onhan se mielenkiintoinen paikka ja kuinka hieno ja loistelias kaupunki se olisikaan, jos ryssä ei olisi sitä meiltä varastanut. Nykyään näkee hienojen rakennusten rappion, kaikenlaisen välinpitämättömyyden ja siivottomuuden, joka tietenkin on sikäläisen ihmisrodun luonteen ominaisuus.
Enää en sinne jalallani astu, mieli vain katkeroituu. Lisäksi, jos FSB(KGB) osaisi yhdistää henkilöllisyyteni, eli olisi tietoinen kirjoittelustani tänne, minua odottaisi luultavasti loppuelämän tulevaisuus Uralin takana, jossain syvällä hiilikaivoksessa, parhaassa tapauksessa.
 
Niin, mainittakoon, että äitini on syntyjään Kuolemajärven kunnasta, Kämärän asemalta (olen käynyt talon pihassa) ja jatkosodan aikaan asui aivan Viipurin keskustassa, Karjaportinkatu 2:ssä. Senkin pihassa olen käynyt.
 
Hih hei!

Venäjän FSB hakkeroitiin, valtava tietomurto

Joel Kontiainen | 21.07.2019 | 10:26

Tietomurto voi olla Venäjän tiedustelun historian suurin.

Venäjän valtiollinen turvallisuuspalvelu FSB on joutunut suuren tietomurron kohteeksi, kertoo Forbes. FSB:n keskeisen alihankkijan palvelimelle murtautuneet hakkerit onnistuivat varastamaan 7,5 terabittiä FSB:n salaisia projekteja käsittelevää aineistoa. Asiasta uutisoineen BBC:n venäjänkielisen uutispalvelun mukaan kyseessä on mahdollisesti Venäjän tiedustelun historian suurin tietomurto.

Varastettu aineisto sisältää tietoja muun muassa projekteista, jotka käsittelivät Venäjän hankkeita Tor-verkon anonymiteetin purkamiseksi. Varastetuissa tiedostoissa oli myös Venäjän irrottamista internetistä käsitteleviä aineistoja.

Venäjän tiedettiin jo aikaisemmin valmistelevan kyseisiä projekteja. Esimerkiksi Tor-verkon käyttäjien anonymiteetin purkamiseen tähtäävä projekti on ollut käynnissä jo vuodesta 2012. Asiasta ensimmäisenä uutisoinut BBC Russia arvioi, että varsinaisia valtionsalaisuuksia ei vuodon myötä paljastunut.

Viime viikon lauantaina tapahtuneen tietomurron tekijäksi on ilmoittautunut 0v1ru$-niminen ryhmä. Tietomurron tehtyään ryhmä välitti varastamansa tiedostot edelleen suuremmalle Digital Revolution -hakkeriryhmälle, joka edelleen jakoi tiedostot eri medialähteille ja yhteisöpalvelu Twitteriin.

 
Putin provosoitunut Naton harjoituksesta?

Venäjä aloitti kahden armeijan suurharjoituksen

Antti Kirkkala | 25.07.2019 | 23:55- päivitetty 25.07.2019 | 17:10

49. ja 58. armeijan operaatio kattaa lähes kaikki eteläisen sotilaspiirin yksiköt.

Venäjän eteläinen sotilaspiiri ilmoittaa aloittaneensa suuren, kaksi armeijaa kattavan sotaharjoituksen Mustanmeren ja Kaukasuksen alueella.

Harjoituksen ajoituksen uskotaan olevan yhteydessä Georgiassa lauantaina alkavaan Naton Agile Spirit -harjoitukseen, johon osallistuu noin 3000 sotilasta 14 eri jäsenmaasta.

Radio Free Europen mukaan Venäjän 49. ja 58. armeijan operaatio on osa kesän yleissuunnitelmaa, joka kattaa lähes kaikki eteläisen sotilaspiirin yksiköt. Myös Mustanmeren ja Kaspianmeren laivasto-osastojen kerrotaan osallistuvan harjoitteluun.

Sotilaspiirin vastuulla on Mustanmeren alueen turvallisuus, Pohjois-Kaukasuksen terroriuhkaan vastaaminen ja Venäjän ilmavoimien Syyria-tehtävän tukeminen.
Sen yksiköille ohjataan pääsääntöisesti maan moderneimmat asejärjestelmät ja muu kalusto.

 
Putin provosoitunut Naton harjoituksesta?

Venäjä aloitti kahden armeijan suurharjoituksen

Antti Kirkkala | 25.07.2019 | 23:55- päivitetty 25.07.2019 | 17:10

49. ja 58. armeijan operaatio kattaa lähes kaikki eteläisen sotilaspiirin yksiköt.

Venäjän eteläinen sotilaspiiri ilmoittaa aloittaneensa suuren, kaksi armeijaa kattavan sotaharjoituksen Mustanmeren ja Kaukasuksen alueella.

Harjoituksen ajoituksen uskotaan olevan yhteydessä Georgiassa lauantaina alkavaan Naton Agile Spirit -harjoitukseen, johon osallistuu noin 3000 sotilasta 14 eri jäsenmaasta.

Radio Free Europen mukaan Venäjän 49. ja 58. armeijan operaatio on osa kesän yleissuunnitelmaa, joka kattaa lähes kaikki eteläisen sotilaspiirin yksiköt. Myös Mustanmeren ja Kaspianmeren laivasto-osastojen kerrotaan osallistuvan harjoitteluun.

Sotilaspiirin vastuulla on Mustanmeren alueen turvallisuus, Pohjois-Kaukasuksen terroriuhkaan vastaaminen ja Venäjän ilmavoimien Syyria-tehtävän tukeminen.
Sen yksiköille ohjataan pääsääntöisesti maan moderneimmat asejärjestelmät ja muu kalusto.

Muistutus Georgialle kuka on herra alueella...
 
Puolustusministeriön järjestämässä näyttelyssä Moskovassa on esillä Syyrian ilmasotatoimissa käytettyä kalustoa. Myös rypälepommeja on esillä vaikka Venäjä on koko ajan kieltänyt käyttäneensä niitä Syyriassa.

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top