Uutisia Virosta

Eteläisen naapurimaan ylipäällikkö tarkasti myös pääsotaharjoituksen. Kersti Kaljulaid on minusta ihan räyhäkkään oloinen mamma kypärä päässä. Aika vaikea kuvitella Tavjaa vastaavaan asemaan. Mahtoiko edes vierailla virassa ollessaan sotaharjoituksissa.

 
80 vuotta sitten virolaisia alettiin pakkosiirtää Siperiaan.

 
Tere Tallinnast. Täällä viihtyy sen päivän pari hotellissa mutta eläminen on jotain aivan järkyttävää. Vaikka asun hetken aikaa vuokratussa bisneskämpässä, niin asiat päin vittua. Hissi jättää vangiksi, sähköä ei tule pistokkeista, ilmastointia ei ole eikä ikkunoita voi pitää auki koska ryssätt kaahaavat ympäri vuorokauden ikkunan alla. Kukaan täällä ei käytä maskia. Erehdyin bussiin jossa minua katsottiin oudosti, koska maski. No naiset täällä kauniita mutta muuten kaikki asiat päin vittua ruokakauppoja myöden.
 
No mitäs läksit, kikkelis kokkelis! :geek:
Itse odotan kovasti että sinne pääsisi vielä joskus ihan normaalisti ilman mitään vitun todistuksia ja testejä.
 
Tere Tallinnast. Täällä viihtyy sen päivän pari hotellissa mutta eläminen on jotain aivan järkyttävää. Vaikka asun hetken aikaa vuokratussa bisneskämpässä, niin asiat päin vittua. Hissi jättää vangiksi, sähköä ei tule pistokkeista, ilmastointia ei ole eikä ikkunoita voi pitää auki koska ryssätt kaahaavat ympäri vuorokauden ikkunan alla. Kukaan täällä ei käytä maskia. Erehdyin bussiin jossa minua katsottiin oudosti, koska maski. No naiset täällä kauniita mutta muuten kaikki asiat päin vittua ruokakauppoja myöden.
Olet ilmeisesti koplissa :giggle:
 
No mitäs läksit, kikkelis kokkelis! :geek:
Itse odotan kovasti että sinne pääsisi vielä joskus ihan normaalisti ilman mitään vitun todistuksia ja testejä.
En täällä ole ehdoin tahdoin, vaan työreissulla. Ainoa hyvä puoli itselleni on turistien puuttuminen. Alennusmyyntien valikoimat suuria nimittäin, kun kukaan ei osta. Kävin äsken myös paikallisessa marketissa Rimissä. Lidl on Stockmann siihen verrattuna.
 
Tere Tallinnast vai pitäisikö sanoa persereijästä. Arvostukseni suomalaisia veteraaneja kohtaan on noussut aivan huippuunsa. Ilman heitä Suomikin olisi tällainen persereikä valtio jossa mikään ei toimi. Hissi ollut nyt kolme päivää epäkunnossa eikä ketään viitsi laittaa siihen edes lappua broken. Äsken saavuin asunnolle kun kuulin taas huutoa hissistä. Joku onneton taas yrittänyt käyttää sitä ja jäänyt jumiin. Yritin itse aamulla soittaa huoltoon mutta numerossa vastasi ryssä joka ei puhunut edes englantia. Olen joka ilta tilannut Boltilla ruokaa kämpille. 2 aiempana iltana neekeri (kyllä neekeri Tallinnassa) löysi saman tien perille. Tällä kertaa ryssä ei sitten millään onnistunut löytämään osoitetta vaikka kartasta näkee missä kohtaa seisoin kadulla odottamassa.
Yritti soittaa mutta hölötti ryssää minulle vaikka sanoin English pleace. Jatkoi vaan ryssän molottamista. No lopuksi bolt asiakaspalvelu sai hänet löytämään oikean osoitteen mutta ruoat olivat jääkylmiä. Reklamaation teko törmäsi jälleen kerran tähän slobo mentaliteettiin mutta lopuksi kaikki järjestyi. Kovan työn jälkeen. Mitähän mielenkiintoista tämä Euroopan innovaatio ja startup persereikä itäblokin pääkaupunki tarjoakaan huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Tere vielä kerran Tallinnasta. Nukkuminen täysin mahdotonta, koska melusaaste kadulta on sietämätön. Siilitukkaisten igorien sekä Olegien lempiharrastus näyttää olevan pakoputkien pamauttelu sekä popitus. Isoja lapsia näyttää olevan nuo tämän innovaatio pääkaupungin nuoret uroot. Yksi asia täällä sentään on positiivinen enkä puhu nyt paikallisista hiv positiivisista joita täällä on kuin keliaatikkoja Suomessa. Täältä nimittäin puuttuu nyt kaikki örveltävät suomijuntit sekä Cittarin hiusvärillä hiuksensa pilanneet läskiperseet. Toki tästä kärsii tallinan kaupat mutta EU:n rahakirstun piikki on auki.
Edit: joku vingutti juuri korttelin mitan kumia. Normaalia?
 
Viimeksi muokattu:
On se kummallista että vaikka olen aikaisemmin (ennen 2012 kun nainen muutti Suomeen) ollut Tallinnassa n. 5 vuoden ajan joka kolmas kuukausi niin en ole kokenut sit tuolla tavalla häiritsevänä kuten Sheriffi on. Johtuneeko siitä että en koskaan ole ollut majoittuneena hotellissa siellä vaan kotioloissa? Enkä ole koskaan verrannut Viroa Suomeen enkä oleta siellä olevan kuin kotona.
 
On se kummallista että vaikka olen aikaisemmin (ennen 2012 kun nainen muutti Suomeen) ollut Tallinnassa n. 5 vuoden ajan joka kolmas kuukausi niin en ole kokenut sit tuolla tavalla häiritsevänä kuten Sheriffi on. Johtuneeko siitä että en koskaan ole ollut majoittuneena hotellissa siellä vaan kotioloissa? Enkä ole koskaan verrannut Viroa Suomeen enkä oleta siellä olevan kuin kotona.
Jos on valittu jokin halpa hotelli jostain ryssien asuttamalta alueelta, niin noin voisi käydä, tietysti jos kaikki muut kielet paitsi suomi on venäjää niin sitten.....
 
Jos on valittu jokin halpa hotelli jostain ryssien asuttamalta alueelta, niin noin voisi käydä, tietysti jos kaikki muut kielet paitsi suomi on venäjää niin sitten.....
Parin korttelin päästä Viru keskuksesta. Liikenne öisin aivan saatanallista. Viroa olen pääasiassa kuullut pelkästään Kaubamajassa.
Edit: en yövy halvoissa hotelleissa. Mulla yleensä vuorokausi maksaa sen mitä perus turakaisilla viikko jossain lomakohteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Silloin kun minä olen Tallinnassa niin yövyn tässä.


Tank- ja Piel-tekstien yläpuolella olevassa asunnossa, toinen kerros.
 
Parin korttelin päästä Viru keskuksesta. Liikenne öisin aivan saatanallista. Viroa olen pääasiassa kuullut pelkästään Kaubamajassa.
Edit: en yövy halvoissa hotelleissa. Mulla yleensä vuorokausi maksaa sen mitä perus turakaisilla viikko jossain lomakohteessa.
Vanha kaupunki on hyvä vaihtoehto majoittumispaikaksi jos haluaa minimoida liikenteen melun. Siellä on halpojakin majoituspaikkoja niille jotka sellaista kaipaavat, esim. hostelleissa oma huone alkaen parikymppiä per yö.
 
Back
Top