Uutisia Virosta

Uutisen mukaan puolueet Virossa olisivat päässeet yhteisymmärrykseen siitä että 9.5 tapahtuva Kuolemattomien marssi tulisi kieltää, ainakin siinä muodossa kuin se on ollut eli neuvostosymbolein koristettuna. Neuvostosymbolien kiellosta ei ole vielä päästy eteenpäin. Tarkoitus ei ole kieltää joku tietty symboli kuten pyhär yrjön nauha vaan laki tulisi kirjoita niin väljästi että konteksti pitäisi määrittää mistä on kyse. Eli mikä tahansa symboli pitäisi voida kieltää jos konteksti on semmoinen että se rikkoo Viron säädöksiä.

 
Tapahtuman virallinen järjestäjä perui tapahtuman Tallinnassa ja Sillamäellä. Itse luulen että ne pidetään siitä huolimatta, tuossa jutussa tosin sanotaan että ilman kylttejä ynnä muuta rekvisiittaa. Vaikea uskoa, ei ne punaliput tai nauhat ennenkään olleet järjestäjän vastuulla, itse ne ovat ne sinne rehanneet.


suomalainen ja poro voitonpäivän julisteessa.jpeg
Pannaan tämä nyt kevennykseksi kun voitonpäivästä puhutaan, vaikkei Viroon liitykkään (suomalaisiin kylläkin).
 
Tapahtuman virallinen järjestäjä perui tapahtuman Tallinnassa ja Sillamäellä. Itse luulen että ne pidetään siitä huolimatta, tuossa jutussa tosin sanotaan että ilman kylttejä ynnä muuta rekvisiittaa. Vaikea uskoa, ei ne punaliput tai nauhat ennenkään olleet järjestäjän vastuulla, itse ne ovat ne sinne rehanneet.


Katso liite: 59325
Pannaan tämä nyt kevennykseksi kun voitonpäivästä puhutaan, vaikkei Viroon liitykkään (suomalaisiin kylläkin).

Hieno Suomi-kp finski soldaatilla.
 
Viro ostaa 220 neljä- ja kuusipyöräistä panssaroitua miehistönkuljetusajoneuvoa. Mutta mistä ostavat kun muut on samoilla linjoilla, tämäkin olisi pitänyt hoitaa jo ajat sitten.

 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Viro ostaa 220 neljä- ja kuusipyöräistä panssaroitua miehistönkuljetusajoneuvoa. Mutta mistä ostavat kun muut on samoilla linjoilla, tämäkin olisi pitänyt hoitaa jo ajat sitten.


Täällä lisää.



Puolustusvoimien hankinnoista vastaava Karmo Saare kertoo, että hankittavat ajoneuvot ovat tyyppiä 4×4 ja 6×6. Hankinnan arvioitu kustannus on yli 200 miljoonaa euroa.

Euroopan heikentynyt turvallisuustilanne on puolustusvoimien mukaan vaikuttanut hankinnan aikatauluun.

– Tämä tarkoittaa, että tarjouskilpailun arvioitu julkistamisen aika koittaa jo tämän vuoden toisella neljänneksellä. Etsimme kumppania, joka pystyy toimittamaan kaikki määritellyt ajoneuvotyypit vuoden 2024 loppuun mennessä, Saare kertoo ERR:lle

Tarjouskilpailuun kutsutaan kaikki valmistajat, jotka pystyvät valmistamaan puolustusvoimien vaatimukset täyttäviä ja hintaluokkaan sopivia panssariajoneuvoja. Saaren mukaan Virolla on jo tiedossa ainakin neljä valmistajaa, jotka pystyvät toimittamaan molemmat ajoneuvotyypit.
 
Twitteristä löytyy tällaista juttua. Askel askeleelta isoa rähinää pohjustetaan.
Today, May 3, the Estonian parliament will consider a proposal for the government to withdraw its signature on the February 18, 2014 land and sea border treaties with Russia

 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Näin kirjoittaa propaganda. Virohan on hyväksynyt nuo pienemmän pinta-alan rajat, mutta nimenomaisesti Venäjä ei niitäkään.
Siinä oli jokin tvisti Vironkin puolelta. Liittyi kai perustuslakiin tms.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Siinä oli jokin tvisti Vironkin puolelta. Liittyi kai perustuslakiin tms.
Semmoisen tvistin muistan, että Viro kirjoitti ensimmäiseen ehdotelmaansa "...emmekä vaadi noita alueita...", mutta tämä maininta oli jo liikaa Venäjälle. Viro kirjoitti uuden ehdotelman, mistä tuo lisuke oli poistettu. Seurasi pitkä hiljaisuus. Joskus kymmenisen vuotta sitten Putin jossain puheessaan kertoi antaneensa hyväksynnän tälle uudelle muodolle, mutta virallista rajasopimuksen hyväksyntää ei vieläkään ole.
 
Juttu itsessään aika perseestä mutta laitetaan kaikesta huolimatta. NATO maiden sotilaat käyttävät thai hierontapaikkoja. Jos vulgaari teksti ahdistaa jätä lukematta.
 
Back
Top