Niitä "sotahommia" on vaan muitakin, kuin metsässä rymyämisiä. Minulla ei siis ollut loppusotani edes maastopukua mukana. Ja metsän puolella taisin joutua käymään ehkä 50 metriä. Oli mulla sentään tetsarit silloin päällä. Oikeassa tilanteessa meidän ympärillämme olisi ollut paljon maastopukua miehiä, ettei meidän olisi tarvinnut mennä sitä viittäkymmentä metriä. Työnjako ja vaatetus sen mukaan.
Ymmärrän kyllä mitä kerrot mutta olen yksinkertaisesti eri mieltä.
Minusta firman kannattaa säästää rahaa ja mennä massan mukaan. Pääosa porukkaa tarvitsee enemmän tai vähemmän maastokelpoisen varustuksen ja niissä samoissa vermeissä hoituvat kyllä myös esikuntahommat yms. sisätehtävät. Erityinen maastoon kertakaikkisen kelpaamaton ”esikunta-asu” taas ei palvele ulkohommia vaan on niissä pelkkä turha kustannus. Käytännössä jokaisella pitää sen kasikolmosen lisäksi olla myös maastopuku. Tuollaista tavaraa kannattaa hankkia vain erittäin suurta harkintaa käyttäen. Yksi puku ei tietysti sovi kaikkeen käyttöön mutta siitä aivopierusta päästäneen tulevina vuosina eroon. Pv:lta puuttuu maastossa sotimiseen kunnossa soveltuvaa vaatetusta joten sen on ehdottomasti oltava painopisteenä hankinnoissa.