Uutisia Yhdysvalloista

Koko tuon homman narratiivi kuulostaa ihan siltä samalta "moskovan ääneltä" millä koetettiin ajaa Suomi osaksi neukkulaa. Ja kun tuota touhua kannustaa juurikin se sama sakki, joka ei vielä tähän päivään mennessä ole löytäneet mitään negatiivista neukkulasta tai siitä systeemistä millä sitä pyöritettiin, niin mitä tuosta sitten pitäisi olettaa? Ja sitten kun tuo sakki ottaa pari korttelia haltuunsa, niin mitenkäs ne alkaa pyörittää hommaa? Ekaksi alue ajetaan anarkian tilaan jotta voidaan tuoda oma systeemi tilalle (kommunismi), mutta vähemmän yllättävästi vallan ottaa joku stalin-wannabee, joka epäilemättä pyörittää touhua nimellisesti marksismin nimissä.

Ja eikö kommunismista ole muutenkin todisteita? Mielenosoittajat ovat toki sekalaista joukkoa ja ehkä jopa rauhantahtoisia. Se vaan ei auta jos siellä joukossa on nämä puoliammattimaiset rähinöitsijät jotka "yllättäen" aina ilmaantuu noihin "rauhallisiin mielenosoituksiin". Näistä tyypeistä on valokuvia ja näiden varusteissa on kommunismiin viittaavia tunnuksia.
Kuten sanottu, varmasti rähinöitsijöissä on kommunisteja, mutta väite, että kaikki mellakoitsijat ovat kommunisteja, vaatisi mielestäni enemmän perusteluja kuin "kuulostaa ihan siltä samalta". Onko tuosta mainitsemastasi "neukkulassa ei ollut mitään negatiivista" -mielipiteestä jotakin linkkiä? Ja tuo "epäilemättä näin on" ei oikein kyllä todisteeksi kelpaa.

Ihan uteliaisuudesta, ovatko sivulla https://ylivuoto.wordpress.com/2020...jotka-ovat-kommunismia-suomen-perustan-mukaan olevat lainaukset mielestäsi pääosin oikean suuntaisia? (Jätä kommentit ja väliotsikot huomiotta, linkki on vain sen vuoksi että siellä on lainauksia Hankamäen teoksesta. Mitä muutamia tarkistin omalla koneellani olevaa tekstiä vastaan, ovat sanatarkkoja.)
 
Kuten sanottu, varmasti rähinöitsijöissä on kommunisteja, mutta väite, että kaikki mellakoitsijat ovat kommunisteja, vaatisi mielestäni enemmän perusteluja kuin "kuulostaa ihan siltä samalta". Onko tuosta mainitsemastasi "neukkulassa ei ollut mitään negatiivista" -mielipiteestä jotakin linkkiä? Ja tuo "epäilemättä näin on" ei oikein kyllä todisteeksi kelpaa

Muistaakseni tuo "kaikki" väite ei ollut minun ja tuollaiseen vetoaminen ja sen todistamisen vaatiminen on mielestäni olkinukke. Olen ihan varma, että joukossa on myös niitä jotka ovat mukana vain väkivallan takia, eivät ideologisista syistä. Joukossa saattaa myös olla mielenvikaisia, jotka eivät ole lain mukaan vastuussa teoistaan, joten ei kai niitäkään voi kommunisteina pitää. Mutta eipä neukkulassakaan kaikki olleet kommunisteja, mutta entä sitten?

Onko tuosta mainitsemastasi "neukkulassa ei ollut mitään negatiivista" -mielipiteestä jotakin linkkiä?

Niin kuin minkälaista linkkiä sinä nyt vaadit, jotta voisit itse tehdä johtopäätöksiä? Pitääkö minun laittaa sinulle jokaisen vihervasemmistolaispoliitikon joka ikinen linkki esille, jotta sinä voit todeta onko kyseinen henkilö ikinä sanonut neukkulasta mitään?

Ja mitä minun tässä pitäisi oikein sinulle todistaa? Tämä ei ole oikeudenkäynti, eikä täällä olla mitään tuomiota antamassa. Minä olen kommentoinut asiaa ja kertonut oman näkemykseni asiasta. Sinä olet tehnyt saman aikaisemmin ja pidän sinun näkemystä vääränä, mikä on syy antamiini kommentteihin. Ja nyt sinä voit punnita mielessäsi onko sinulla syytä harkita oman mielipiteesi muuttamista tai ainakin asiaan tutustumista toisella silmällä. Tai sitten sinä voit nillittää todistusvoimista, sitä tapahtuu paljon ja se on yksi syy miksi nettikeskustelut ovat nykyään usein niin tyhjänpäiväisiä.
 
Muistaakseni tuo "kaikki" väite ei ollut minun ja tuollaiseen vetoaminen ja sen todistamisen vaatiminen on mielestäni olkinukke. Olen ihan varma, että joukossa on myös niitä jotka ovat mukana vain väkivallan takia, eivät ideologisista syistä. Joukossa saattaa myös olla mielenvikaisia, jotka eivät ole lain mukaan vastuussa teoistaan, joten ei kai niitäkään voi kommunisteina pitää. Mutta eipä neukkulassakaan kaikki olleet kommunisteja, mutta entä sitten?

Joo, nyt kun ketjua taaksepäin katselen, niin eivät tosiaan olleet sinun väitteitäsi. Kovin vain tuntuu olevan muodissa tämä "kaikki ne jotka esivallalle jenkeissä urputtavat ovat kommareita" eikä kukaan minua lukuunottamatta tunnu olevan eri mieltä. Ylireagointia osaltani, pyydän anteeksi.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa väitettä "antifan/mellakoitsijoiden joukossa on kommareita". Minulla on vaikeuksia uskoa väitettä "mellakoitsijat ovat kommareita".
Tot

Tottkai ne on seura tekee kaltaisekseen :giggle:


Niin kuin minkälaista linkkiä sinä nyt vaadit, jotta voisit itse tehdä johtopäätöksiä? Pitääkö minun laittaa sinulle jokaisen vihervasemmistolaispoliitikon joka ikinen linkki esille, jotta sinä voit todeta onko kyseinen henkilö ikinä sanonut neukkulasta mitään?

Ja mitä minun tässä pitäisi oikein sinulle todistaa? Tämä ei ole oikeudenkäynti, eikä täällä olla mitään tuomiota antamassa. Minä olen kommentoinut asiaa ja kertonut oman näkemykseni asiasta. Sinä olet tehnyt saman aikaisemmin ja pidän sinun näkemystä vääränä, mikä on syy antamiini kommentteihin. Ja nyt sinä voit punnita mielessäsi onko sinulla syytä harkita oman mielipiteesi muuttamista tai ainakin asiaan tutustumista toisella silmällä. Tai sitten sinä voit nillittää todistusvoimista, sitä tapahtuu paljon ja se on yksi syy miksi nettikeskustelut ovat nykyään usein niin tyhjänpäiväisiä.
Mielestäni valitettavan suuri osa palstan kirjoittajista voisi oppia näkemään maailman muutenkin kuin "täysin meidän puolellamme tai meitä vastaan" -lasien läpi. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään ongelmia uskoa, että Venäjä/Kiina lietsovat parhaansa mukaan vastakkainasettelua Yhdysvalloissa ja muualla maailmassa, mutta palstalla kovin yleisesti esitettävää "antifa/kommareita tai kommareiden kiihotusta kaikki, ihan oikein että rikolliset saavat runtua" -näkökulmaa en enää jaksa vastaanväittämättä niellä. Jos kirjoittaja ottaa huomioon sen, että siellä on myös ihmisiä, jotka oikeasti haluavat parantaa yhteiskuntaansa, eikä "maalaa kaikkia samalla pensselillä" (inhottava finglismi, mutta en nyt keksi suomeksi vastaavaa) niin minulla ei ole nillitettävää.

(Tuo ei siis missään nimessä ollut erityisesti sinulle suunnattu, et tosiaan ole pahimpia.)
 
Niin kuin minkälaista linkkiä sinä nyt vaadit, jotta voisit itse tehdä johtopäätöksiä? Pitääkö minun laittaa sinulle jokaisen vihervasemmistolaispoliitikon joka ikinen linkki esille, jotta sinä voit todeta onko kyseinen henkilö ikinä sanonut neukkulasta mitään?
Niin juu, tämä kiinnostaa ihan muustakin syystä. Onko oikeasti olemassa henkilöä, joka ei ole kommunistisen puolueen jäsen tai hullujenhuoneella ja joka kirjoittaa ettei neukkulassa ollut mitään ongelmia?
 
Koetan justiinsa löytää yhden artikkelin juuri tuosta jutusta. Mainitsee, että esim. 15 vuotta palveluksessa olleet tuntevat olevansa ansassa homman kanssa, koska eivät voi lähteä, kun eivät vielä saa täyttä eläkettä.

Tämä on ollut jo aikaisemmin tässä ketjussa, mutta laitetaan uudestaan. Ainakin samaa asiaa sivuaa. Ja mielestäni aika hemmetin huono tilanne. Poliitikot saisivat kanssa miettiä seurauksia kun liikaa asettuvat mielenosoittajien ja varsin mellakoitsijoiden puolelle.

 
Ravintola, jonka edessä tämä tapahtui on poltettu mielenosoittajien toimesta. Palaa kuin kokko, ei mikään pikkupalo.


Juuri tähän tiivistyy näiden "mielenosoitusten" mielettömyys. Mitä tekemistä kyseisellä ravintolalla oli tapauksen kanssa muuten kuin se, että tämän ravintolan pihalla tilanne tapahtui. Ei muuta ja silti se sytettiin palamaan.
Ja edelleen sanon, että en vähättele USA.n viranomaisten väkivaltaisia otteita. Ja mielenosoittajilla on aivan täysi oikeus osoittaa mieltään, kunhan sen rauhanomaisesti tekevät. Niin kuin varmasti suuri osa.

Mutta kuten kaikki varmasti ymmärtävät, näillä rikollisilla jotka polttivat esim: tämän ravintolan ei ole mitään tekemistä enää alkuperäisen asian kanssa. He haluavat saada aikaan kaaoksen. Ja aika pitkälle ovat tässä tavoitteessaan päässeetkin, ikävä kyllä. Raivostuttavaa :mad:
 
Niin kyllähän nämä protestit mennyt yli rajan siitä mitä voi pitää hyväksyttävänä.

Erikoista etteivät saa aikaiseksi järjestystä. Ei tuollainen esimerkiksi Meksikossa toimisi. Agitaattorit otettaisiin kiinni. Kuvernöörit ja poliisin edustajat jotka lähtevät rikollisten kanssa veljeilemään, ne pidätettäisiin myös. Kyllä niille syytteet löytyisivät.

Iso-Britanniaan yritetään saada aikaiseksi aivan vastaavaa. Kyseiset järjestöt, jotka taustalla toimivat, ne pitäisi määritellä terroristijärjestöiksi koska terroriahan ne tekevät demokratiaa vastaan.

Vaarallista väkeä. Onneksi Yhdysvalloissa on tavallisilla kansalaisillakin oikeus puolustautua ja oikeus hankkia aseita. Koska jos tuollainen sekoilu leviää että lopetetaan jossakin kaupungissa poliisilaitos ja korvataan se jonkinlaisella kommunistien järjestyspartioinnilla niin vittu sentään. Onko tuollaista tapahtunut sitten 1860-luvun?

Entä jos samantyyppistä alkaa tapahtua UK:ssa, Ranskassa, jopa Ruotsissa?
 
Erikoista etteivät saa aikaiseksi järjestystä. Ei tuollainen esimerkiksi Meksikossa toimisi. Agitaattorit otettaisiin kiinni. Kuvernöörit ja poliisin edustajat jotka lähtevät rikollisten kanssa veljeilemään, ne pidätettäisiin myös. Kyllä niille syytteet löytyisivät.

Iso-Britanniaan yritetään saada aikaiseksi aivan vastaavaa. Kyseiset järjestöt, jotka taustalla toimivat, ne pitäisi määritellä terroristijärjestöiksi koska terroriahan ne tekevät demokratiaa vastaan.

Vaarallista väkeä. Onneksi Yhdysvalloissa on tavallisilla kansalaisillakin oikeus puolustautua ja oikeus hankkia aseita. Koska jos tuollainen sekoilu leviää että lopetetaan jossakin kaupungissa poliisilaitos ja korvataan se jonkinlaisella kommunistien järjestyspartioinnilla niin vittu sentään. Onko tuollaista tapahtunut sitten 1860-luvun?

Entä jos samantyyppistä alkaa tapahtua UK:ssa, Ranskassa, jopa Ruotsissa?
Vastaavaa on jo ollut useampi vuosi, no-go -zoneja on satoja eri puolilla Eurooppaa..
 
Erikoista etteivät saa aikaiseksi järjestystä. Ei tuollainen esimerkiksi Meksikossa toimisi. Agitaattorit otettaisiin kiinni. Kuvernöörit ja poliisin edustajat jotka lähtevät rikollisten kanssa veljeilemään, ne pidätettäisiin myös. Kyllä niille syytteet löytyisivät.

Iso-Britanniaan yritetään saada aikaiseksi aivan vastaavaa. Kyseiset järjestöt, jotka taustalla toimivat, ne pitäisi määritellä terroristijärjestöiksi koska terroriahan ne tekevät demokratiaa vastaan.

Vaarallista väkeä. Onneksi Yhdysvalloissa on tavallisilla kansalaisillakin oikeus puolustautua ja oikeus hankkia aseita. Koska jos tuollainen sekoilu leviää että lopetetaan jossakin kaupungissa poliisilaitos ja korvataan se jonkinlaisella kommunistien järjestyspartioinnilla niin vittu sentään. Onko tuollaista tapahtunut sitten 1860-luvun?

Entä jos samantyyppistä alkaa tapahtua UK:ssa, Ranskassa, jopa Ruotsissa?
Tytärtäni lainaten: Älä ragee.. Etkös ole lukenut että näillä uusilla erityisalueilla on todella hyvä meininki: hyvää musaa, ilmaista ruokaa ja laadukkaita dokumentteja. Eikä poliiseja pilaamassa bileitä.
 
Nimenomaan kysyin, onko joku, joka on tuota mieltä ja _ei_ ole puolueen jäsen.

Edelleenkään en rupea kiertämään jokaista vihervasemmistolaista ja kysymään, mutta mieti henkilöitä kuten hölönen, örkki ja väykkä. Onko nämä ikinä ilmaisseet mitään mikä viittaisi terveen järjen käyttöön ja arvostelukykyyn neukkulan tai kommunismin yhteydessä, vai onko heidän asenne ollut aina ja kaikkialla se, että neukkulan ja kommunismin kaatuminen oli vastaisku ideologialle! Nämä eivät ole kommunistipuolueen jäseniä, mutta kovasti se kritiikki vaan loppuu itärajalla, muuten sitä kyllä löytyy kysymättäkin.
 
Back
Top