Menee osittain ohi postaamastasi asiasta, mutta:
En ole todellakaan mikään eläkeläinen tai edes ns. boomeri, mutta silti menee todella vahvasti yli hilseen miten nykyään on mahdollista elättää itsensä tai jopa rikastua ns. laittamalla elämänsä someen (siis käytännössä suoltaa sinne kaikkea turhanpäiväistä hömppää, parhaimmillaankin ns. pikakulutus viihdettä)
Siis ymmärrän toki logiikan mistä se raha pääasiallisesti tulee, eli kun on tarpeeksi katsojia/seuraajia, niin mainostulojen seurauksena se tuuban tuottaja saa provikat alustalta.
Se mikä tässä siis lopulta ylittää ymmärrykseni, on se miten halvatun paljon mainostajat ovat halukkaita tunkemaan rahaa noihin(koska tuonkin jutun mukaan siis jenkeissä 1-2milj. tienaa noilla alustoilla ja jopa piskuisesta Suomesta löytyy 6-numeroisiin vuosi tuloihin yltäviä some vaikuttajia
), millä ihmeellä sitä edes mitataan onko tuollaisella mainostamisella lopulta mitään vaikutusta firman myyntiin? Itse koen ainakin olevani täysin immuuni kaikelle netissä pyörivälle mainonnalle, ostan tavaraa vain ja ainoastaan käytännön tarpeeseen. Käytän toki nettiä tuotteiden etsintään ja hintavertailuun hyvinkin ahkerasti, mutta kuten todettua mainosbannerit eivät liikauta ostoskäyttäytymistäni suuntaan eikä toiseen, nehän vielä yleensä löytävät tiensä ruudulleni jo kun tuotteen haku on tehty ja ostos tilattu = eli omalta kantiltani myöhässä.
-Onko suurin osa ihmisistä muka niin markkinoinnin vietävissä että tuollaiseen mainontaan kannattaa laittaa aivan valtavia summia rahaa(mistään pienistä summista ei voi olla kyse kun tuntuu että puoli maailmaa tienaa tuolla tavalla nykyään)? Välillä mietin että asustaako esim. jenkeissä vaan niin aivotonta kuluttaja massaa että esim. tällä nettipohjaisella väkisin silmille työntyvällä mainostamisella se saadaan elämään vaikka yli varojensa ilman todellista tarvetta edes? Ja sieltähän kaikki trendit sitten leviää muualle maailmaan...
-Vai onko maailmassa jo niin paljon tyhjästä painettua rahaa että se jollain kierolla logiikalla hakeutuu väkisin lopulta tuollaiseen hömppään?
ps. jenkithän on velkaa 7% bkt nähden ja EU alueella on paniikki nappulat pohjassa jos ylitetään 3% raja, sekö tämän hulluuden lopulta mahdollistaa???
Itse koen ihmisten silmille väkisin tungettavan mainostamisen lähinnä yrityksen rahojen haaskaamiselta (ja se olisi ymmärrettävää vain jos se olisi lähes ilmaista yrityksille), jos yrityksen tuote on hinta/laatu suhteeltaan kunnossa, niin se löytää kyllä tarvitsijansa luo kunhan sitä tarvitseva löytää sen netistä hakukoneen kautta ja/tai ko. tuotetta myyvien kivijalkakauppojen valikoimista. Paljon muuta ei mielestäni tarvittaisi, kuinkahan paljon firmojen tulokset paranisivat jos tuotteiden anettaisiin ns. vain myydä itse itsensä ja markkinointi kuluihin jyvitettäisiin vain perinteisten myyntikanavien auki pitämisen vaatimat varat, eli aivan olemattomia summia kun puhutaan jonkun nettisivujen/kaupan ylläpitämisestä
Kummasta tässä nyt on oikein kysymys, onko suurin osa maailman ihmisistä oikeasti vähän tyhmiä vai minä itse impivaaralainen juntti jonka kuluttaja käyttäytymistä kuvastaa maakuopassa eläminen perunasäkki päällä ja jäisen nauriin jyrsiminen pyhäpäivisin?