Uutisia Yhdysvalloista

10 kuollut ja 30 loukkaantunut auton ajettua väkijoukkoon barrikadien läpi New Orleansissa kolmelta aamulla. Ammuskelusta ilmoitettu, mutta uutisista ei selviä ampuiko kuski vai poliisi.

Molemmat ampui.
"The FBI has identified the suspect in Wednesday’s deadly crowd attack in New Orleans as 42-year-old Shamsud-Din Jabbar of Texas."

Väitetysti USAssa syntynyt, ja olisi palvellut asevoimissa. Olisikohan tuo nimi vaihdettu 'islamilaisemmaksi' aikuisiällä?
 
Katsoinkin ettei pelkkä akkupalo sentään yleensä roiski tuollaisia räiskeitä ympäristöön? Kuski ilmeisesti kuoli räjähdyksessä, voisikohan tuo olla itsari.
 
Katsoinkin ettei pelkkä akkupalo sentään yleensä roiski tuollaisia räiskeitä ympäristöön? Kuski ilmeisesti kuoli räjähdyksessä, voisikohan tuo olla itsari.
Hyvinkin mahdollista. Se on taas epätodennäköisempää, että New Orleansin ajaja ja tämä liittyisi toisiinsa.
Jos on terroria niin kai se Trump-hotellin eteen ajaminen Cybertruckilla voisi olla kallis viesti molemmille näistä.
 
Huhuja.... Trump suunnittelee kansallisen talouden hätätilan julistamista.


Hätätilan aikana Trump voi vedota International Economic Emergency Powers Act -nimiseen lakiin, joka valtuuttaa presidentin yksipuolisesti hoitamaan maan tuontia kansallisen hätätilan aikana.

Laki antaa presidentille laaja-alaiset toimivallan asettaa tuontitulleja ilman tiukkoja edellytyksiä osoittaa tuontitullien tarpeellisuus kansallisen turvallisuuden kannalta.
 
Laitetaan vaikka tänne. Wagneristi jäänyt kiinni rajalla, yrittäessään laittomasti Rio Granden yli Yhdysvaltoihin.

Kävi ensin Kremlissä käskynjaolla.

Venäläinen Wagner-terroristi Timur Praliev osallistui Kremlin hallinnon seremoniaan hänen "työnsä" kunniaksi 12. joulukuuta, vain 3 viikkoa ennen kuin hänet jäi kiinni Yhdysvaltain rajalla yrittäessään soluttautua maahan. Ei ole epäilystäkään siitä, että hänet lähetettiin sabotaasioperaatiolle Yhdysvaltoihin.

 
Tiktok kiellostahan on tulossa kunnon paskamyrsky. Tiktok bannissahan ei ole kyse mistään "kansallisesta turvallisuudesta", vaan ihan puhtaasta ahneudesta. USA poliitikkoja yms vituttaa, kun eivät päässeet Tiktokkiin käsiksi, eli ostamaan sitä tai sen algoritmeihin yms käsiksi.
Kiihkeimmät vastustajat ovat yllätys yllätys, tankanneet itselleen META:n osakkeita.
Mitä Tiktok banni sit aiheuttaa, se vie tulon noin 1-2 miljoonalta pienyrittäjältä, influenserilta ja ihan tavalliselta ihmiseltä jotka on laittanut omaa elämäänsä Tiktokkiin.
Noh, miksi tästä nyt on tulossa Paskamyrsky? USAlaiset on hulluna liittynyt Red Note sovellukseen, noin +3 miljoonaa jo parissa päivässä. Ihan protestina. Että jos Kiinalaisilla on jo muka heidän tiedot, niin sittenhän he voi liittyä Kiinan Kommunistisen Puoleen appiin. No mitäs tästä on seurannut?
USAn ja Kiinan kansalaiset on päässyt suoraan keskustelu yhteyteen. Ja voi pojat, jenkit on oppinut asioita, esim Terveydenhuolto ei tarvitse maksaa älyttömiä, on olemassa myös halpoja sähköautoja, ruokakin on Kiinassa halvempaa, yms.
Ja koska Red Note on Virallinen Äänitorvi, niin nehän tuuttaa Kommunismi Propagandaa täysillä nyt. Ja tyhmiin jenkkeihin se uppoaa.
Myöskin Mandariini kielen opiskelu on räjähtänyt USAssa, siis tuo maailman laiskin kansa opiskelemaan muita kieliä, esim Espanjaa vaikka maassa on iso espanjankielinen vähemmistö ja naapurissa iso maa, missä puhutaan espanjaa.
Myöskin nyt on menossa joukkoliike USAssa poistaa kaikki METAan liittyvät tilit ja tätä myöten saada METAn osakkeet syöksymään alas. Ja näin lyödä METAn osakkeita tankanneita poliitikkoja vastaan.
 
Tiktok kiellostahan on tulossa kunnon paskamyrsky. Tiktok bannissahan ei ole kyse mistään "kansallisesta turvallisuudesta", vaan ihan puhtaasta ahneudesta. USA poliitikkoja yms vituttaa, kun eivät päässeet Tiktokkiin käsiksi, eli ostamaan sitä tai sen algoritmeihin yms käsiksi.
Kiihkeimmät vastustajat ovat yllätys yllätys, tankanneet itselleen META:n osakkeita.
Mitä Tiktok banni sit aiheuttaa, se vie tulon noin 1-2 miljoonalta pienyrittäjältä, influenserilta ja ihan tavalliselta ihmiseltä jotka on laittanut omaa elämäänsä Tiktokkiin.
Noh, miksi tästä nyt on tulossa Paskamyrsky? USAlaiset on hulluna liittynyt Red Note sovellukseen, noin +3 miljoonaa jo parissa päivässä. Ihan protestina. Että jos Kiinalaisilla on jo muka heidän tiedot, niin sittenhän he voi liittyä Kiinan Kommunistisen Puoleen appiin. No mitäs tästä on seurannut?
USAn ja Kiinan kansalaiset on päässyt suoraan keskustelu yhteyteen. Ja voi pojat, jenkit on oppinut asioita, esim Terveydenhuolto ei tarvitse maksaa älyttömiä, on olemassa myös halpoja sähköautoja, ruokakin on Kiinassa halvempaa, yms.
Ja koska Red Note on Virallinen Äänitorvi, niin nehän tuuttaa Kommunismi Propagandaa täysillä nyt. Ja tyhmiin jenkkeihin se uppoaa.
Myöskin Mandariini kielen opiskelu on räjähtänyt USAssa, siis tuo maailman laiskin kansa opiskelemaan muita kieliä, esim Espanjaa vaikka maassa on iso espanjankielinen vähemmistö ja naapurissa iso maa, missä puhutaan espanjaa.
Myöskin nyt on menossa joukkoliike USAssa poistaa kaikki METAan liittyvät tilit ja tätä myöten saada METAn osakkeet syöksymään alas. Ja näin lyödä METAn osakkeita tankanneita poliitikkoja vastaan.

Menee osittain ohi postaamastasi asiasta, mutta:

En ole todellakaan mikään eläkeläinen tai edes ns. boomeri, mutta silti menee todella vahvasti yli hilseen miten nykyään on mahdollista elättää itsensä tai jopa rikastua ns. laittamalla elämänsä someen (siis käytännössä suoltaa sinne kaikkea turhanpäiväistä hömppää, parhaimmillaankin ns. pikakulutus viihdettä) 🤯

Siis ymmärrän toki logiikan mistä se raha pääasiallisesti tulee, eli kun on tarpeeksi katsojia/seuraajia, niin mainostulojen seurauksena se tuuban tuottaja saa provikat alustalta.

Se mikä tässä siis lopulta ylittää ymmärrykseni, on se miten halvatun paljon mainostajat ovat halukkaita tunkemaan rahaa noihin(koska tuonkin jutun mukaan siis jenkeissä 1-2milj. tienaa noilla alustoilla ja jopa piskuisesta Suomesta löytyy 6-numeroisiin vuosi tuloihin yltäviä some vaikuttajia🤯), millä ihmeellä sitä edes mitataan onko tuollaisella mainostamisella lopulta mitään vaikutusta firman myyntiin? Itse koen ainakin olevani täysin immuuni kaikelle netissä pyörivälle mainonnalle, ostan tavaraa vain ja ainoastaan käytännön tarpeeseen. Käytän toki nettiä tuotteiden etsintään ja hintavertailuun hyvinkin ahkerasti, mutta kuten todettua mainosbannerit eivät liikauta ostoskäyttäytymistäni suuntaan eikä toiseen, nehän vielä yleensä löytävät tiensä ruudulleni jo kun tuotteen haku on tehty ja ostos tilattu = eli omalta kantiltani myöhässä.

-Onko suurin osa ihmisistä muka niin markkinoinnin vietävissä että tuollaiseen mainontaan kannattaa laittaa aivan valtavia summia rahaa(mistään pienistä summista ei voi olla kyse kun tuntuu että puoli maailmaa tienaa tuolla tavalla nykyään)? Välillä mietin että asustaako esim. jenkeissä vaan niin aivotonta kuluttaja massaa että esim. tällä nettipohjaisella väkisin silmille työntyvällä mainostamisella se saadaan elämään vaikka yli varojensa ilman todellista tarvetta edes? Ja sieltähän kaikki trendit sitten leviää muualle maailmaan...

-Vai onko maailmassa jo niin paljon tyhjästä painettua rahaa että se jollain kierolla logiikalla hakeutuu väkisin lopulta tuollaiseen hömppään?
ps. jenkithän on velkaa 7% bkt nähden ja EU alueella on paniikki nappulat pohjassa jos ylitetään 3% raja, sekö tämän hulluuden lopulta mahdollistaa???:unsure:

Itse koen ihmisten silmille väkisin tungettavan mainostamisen lähinnä yrityksen rahojen haaskaamiselta (ja se olisi ymmärrettävää vain jos se olisi lähes ilmaista yrityksille), jos yrityksen tuote on hinta/laatu suhteeltaan kunnossa, niin se löytää kyllä tarvitsijansa luo kunhan sitä tarvitseva löytää sen netistä hakukoneen kautta ja/tai ko. tuotetta myyvien kivijalkakauppojen valikoimista. Paljon muuta ei mielestäni tarvittaisi, kuinkahan paljon firmojen tulokset paranisivat jos tuotteiden anettaisiin ns. vain myydä itse itsensä ja markkinointi kuluihin jyvitettäisiin vain perinteisten myyntikanavien auki pitämisen vaatimat varat, eli aivan olemattomia summia kun puhutaan jonkun nettisivujen/kaupan ylläpitämisestä:unsure:

Kummasta tässä nyt on oikein kysymys, onko suurin osa maailman ihmisistä oikeasti vähän tyhmiä vai minä itse impivaaralainen juntti jonka kuluttaja käyttäytymistä kuvastaa maakuopassa eläminen perunasäkki päällä ja jäisen nauriin jyrsiminen pyhäpäivisin?:unsure:🤯🤯
 
Menee osittain ohi postaamastasi asiasta, mutta:

En ole todellakaan mikään eläkeläinen tai edes ns. boomeri, mutta silti menee todella vahvasti yli hilseen miten nykyään on mahdollista elättää itsensä tai jopa rikastua ns. laittamalla elämänsä someen (siis käytännössä suoltaa sinne kaikkea turhanpäiväistä hömppää, parhaimmillaankin ns. pikakulutus viihdettä) 🤯

Siis ymmärrän toki logiikan mistä se raha pääasiallisesti tulee, eli kun on tarpeeksi katsojia/seuraajia, niin mainostulojen seurauksena se tuuban tuottaja saa provikat alustalta.

Se mikä tässä siis lopulta ylittää ymmärrykseni, on se miten halvatun paljon mainostajat ovat halukkaita tunkemaan rahaa noihin(koska tuonkin jutun mukaan siis jenkeissä 1-2milj. tienaa noilla alustoilla ja jopa piskuisesta Suomesta löytyy 6-numeroisiin vuosi tuloihin yltäviä some vaikuttajia🤯), millä ihmeellä sitä edes mitataan onko tuollaisella mainostamisella lopulta mitään vaikutusta firman myyntiin? Itse koen ainakin olevani täysin immuuni kaikelle netissä pyörivälle mainonnalle, ostan tavaraa vain ja ainoastaan käytännön tarpeeseen. Käytän toki nettiä tuotteiden etsintään ja hintavertailuun hyvinkin ahkerasti, mutta kuten todettua mainosbannerit eivät liikauta ostoskäyttäytymistäni suuntaan eikä toiseen, nehän vielä yleensä löytävät tiensä ruudulleni jo kun tuotteen haku on tehty ja ostos tilattu = eli omalta kantiltani myöhässä.

-Onko suurin osa ihmisistä muka niin markkinoinnin vietävissä että tuollaiseen mainontaan kannattaa laittaa aivan valtavia summia rahaa(mistään pienistä summista ei voi olla kyse kun tuntuu että puoli maailmaa tienaa tuolla tavalla nykyään)? Välillä mietin että asustaako esim. jenkeissä vaan niin aivotonta kuluttaja massaa että esim. tällä nettipohjaisella väkisin silmille työntyvällä mainostamisella se saadaan elämään vaikka yli varojensa ilman todellista tarvetta edes? Ja sieltähän kaikki trendit sitten leviää muualle maailmaan...

-Vai onko maailmassa jo niin paljon tyhjästä painettua rahaa että se jollain kierolla logiikalla hakeutuu väkisin lopulta tuollaiseen hömppään?
ps. jenkithän on velkaa 7% bkt nähden ja EU alueella on paniikki nappulat pohjassa jos ylitetään 3% raja, sekö tämän hulluuden lopulta mahdollistaa???:unsure:

Itse koen ihmisten silmille väkisin tungettavan mainostamisen lähinnä yrityksen rahojen haaskaamiselta (ja se olisi ymmärrettävää vain jos se olisi lähes ilmaista yrityksille), jos yrityksen tuote on hinta/laatu suhteeltaan kunnossa, niin se löytää kyllä tarvitsijansa luo kunhan sitä tarvitseva löytää sen netistä hakukoneen kautta ja/tai ko. tuotetta myyvien kivijalkakauppojen valikoimista. Paljon muuta ei mielestäni tarvittaisi, kuinkahan paljon firmojen tulokset paranisivat jos tuotteiden anettaisiin ns. vain myydä itse itsensä ja markkinointi kuluihin jyvitettäisiin vain perinteisten myyntikanavien auki pitämisen vaatimat varat, eli aivan olemattomia summia kun puhutaan jonkun nettisivujen/kaupan ylläpitämisestä:unsure:

Kummasta tässä nyt on oikein kysymys, onko suurin osa maailman ihmisistä oikeasti vähän tyhmiä vai minä itse impivaaralainen juntti jonka kuluttaja käyttäytymistä kuvastaa maakuopassa eläminen perunasäkki päällä ja jäisen nauriin jyrsiminen pyhäpäivisin?:unsure:🤯🤯
Perustuu FIAT-rahaan, jota lasketaan kokoajan liikkeelle ilman että sillä on todellista katetta.
 
Menee osittain ohi postaamastasi asiasta, mutta:

En ole todellakaan mikään eläkeläinen tai edes ns. boomeri, mutta silti menee todella vahvasti yli hilseen miten nykyään on mahdollista elättää itsensä tai jopa rikastua ns. laittamalla elämänsä someen (siis käytännössä suoltaa sinne kaikkea turhanpäiväistä hömppää, parhaimmillaankin ns. pikakulutus viihdettä) 🤯

Siis ymmärrän toki logiikan mistä se raha pääasiallisesti tulee, eli kun on tarpeeksi katsojia/seuraajia, niin mainostulojen seurauksena se tuuban tuottaja saa provikat alustalta.

Se mikä tässä siis lopulta ylittää ymmärrykseni, on se miten halvatun paljon mainostajat ovat halukkaita tunkemaan rahaa noihin(koska tuonkin jutun mukaan siis jenkeissä 1-2milj. tienaa noilla alustoilla ja jopa piskuisesta Suomesta löytyy 6-numeroisiin vuosi tuloihin yltäviä some vaikuttajia🤯), millä ihmeellä sitä edes mitataan onko tuollaisella mainostamisella lopulta mitään vaikutusta firman myyntiin? Itse koen ainakin olevani täysin immuuni kaikelle netissä pyörivälle mainonnalle, ostan tavaraa vain ja ainoastaan käytännön tarpeeseen. Käytän toki nettiä tuotteiden etsintään ja hintavertailuun hyvinkin ahkerasti, mutta kuten todettua mainosbannerit eivät liikauta ostoskäyttäytymistäni suuntaan eikä toiseen, nehän vielä yleensä löytävät tiensä ruudulleni jo kun tuotteen haku on tehty ja ostos tilattu = eli omalta kantiltani myöhässä.

-Onko suurin osa ihmisistä muka niin markkinoinnin vietävissä että tuollaiseen mainontaan kannattaa laittaa aivan valtavia summia rahaa(mistään pienistä summista ei voi olla kyse kun tuntuu että puoli maailmaa tienaa tuolla tavalla nykyään)? Välillä mietin että asustaako esim. jenkeissä vaan niin aivotonta kuluttaja massaa että esim. tällä nettipohjaisella väkisin silmille työntyvällä mainostamisella se saadaan elämään vaikka yli varojensa ilman todellista tarvetta edes? Ja sieltähän kaikki trendit sitten leviää muualle maailmaan...

-Vai onko maailmassa jo niin paljon tyhjästä painettua rahaa että se jollain kierolla logiikalla hakeutuu väkisin lopulta tuollaiseen hömppään?
ps. jenkithän on velkaa 7% bkt nähden ja EU alueella on paniikki nappulat pohjassa jos ylitetään 3% raja, sekö tämän hulluuden lopulta mahdollistaa???:unsure:

Itse koen ihmisten silmille väkisin tungettavan mainostamisen lähinnä yrityksen rahojen haaskaamiselta (ja se olisi ymmärrettävää vain jos se olisi lähes ilmaista yrityksille), jos yrityksen tuote on hinta/laatu suhteeltaan kunnossa, niin se löytää kyllä tarvitsijansa luo kunhan sitä tarvitseva löytää sen netistä hakukoneen kautta ja/tai ko. tuotetta myyvien kivijalkakauppojen valikoimista. Paljon muuta ei mielestäni tarvittaisi, kuinkahan paljon firmojen tulokset paranisivat jos tuotteiden anettaisiin ns. vain myydä itse itsensä ja markkinointi kuluihin jyvitettäisiin vain perinteisten myyntikanavien auki pitämisen vaatimat varat, eli aivan olemattomia summia kun puhutaan jonkun nettisivujen/kaupan ylläpitämisestä:unsure:

Kummasta tässä nyt on oikein kysymys, onko suurin osa maailman ihmisistä oikeasti vähän tyhmiä vai minä itse impivaaralainen juntti jonka kuluttaja käyttäytymistä kuvastaa maakuopassa eläminen perunasäkki päällä ja jäisen nauriin jyrsiminen pyhäpäivisin?:unsure:🤯🤯
Tässä onkin Tiktokin ja perinteisten Some medioiden ero. Tiktokissa pienikin voi ponnistaa tuotteineen, palveluineen yms suht näkyväksi. Instagram, Face yms tunkee julkkiksia, wanna be sellasia (Kardashian) yms koko ajan naamalle ja niiden mainostamia isojen firmojen tuotteita.
Kun taas Tiktokissa ihmiset mainostaa itse tekemiään tuotteita. Siis ei niitä mainosta isot firmat, Tiktokin pikku ihmiset onkin myrkkyä isoille firmoille, koska kilpailu. Eihän joku parin hengen pikkufirma saa ikinä itseänsä näkyviin ilman somea nykyään. Esim Suomessa Geardo räätälit yms jotka tekee varusteita. Ilman somea ei niitä olisi, koska ei niillä olisi varaa mainostaa missään perus mediassa.
Mutta eihän nykyajan some ole kuin 7 Päivää lehti joka hetki näkyvissä. Ennen Seiska juotatti Mattia ja Merviä känniin ja teki niistä juttuja yms.
Ihan samaan perus uteliaisuuteen sometkin perustuu. Tai Exät Rannalla,yms tosi tv sonta.
Ei se ole väärin sanoa, että on tippunut kelkasta. 😁 Parempi se, kuin märistä "MINÄ en ymmärrä ja kun minä en tarvii, niin ei tarvii kukaan muukaan...."
 
Back
Top