CNN jututtaa evp. Black Hawk -lentäjää. Kopterissa oli vain 3 hengen miehistö. Eli yksi crew chief puuttui. Yksi silmäpari vähemmän siis tähystämässä ympäristöä. Visuaalisäännöillä lentämistä erittäin vilkkaasti liikennöidyssä ilmatilassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olen asunut lähistöllä ja kyllä koptereita lentää päivittäin. Perstuntumalla/heikolla muistilla sanoisin, että kopterit eivät lennä poikittain suhteessa kiitorataan vaan enemmän kiitoradan suuntaisesta, mutta eri linjalla. Ts. pysyvät poissa lentokoneiden tieltä.Miten muuten hommat hoidetaan Hki-Vantaalla ? Kopteriliikennettäkin kun on, ainakin Rajan Vartiolentolaivueen toimesta samassa ilmatilassa.
CNN jututtaa evp. Black Hawk -lentäjää. Kopterissa oli vain 3 hengen miehistö. Eli yksi crew chief puuttui. Yksi silmäpari vähemmän siis tähystämässä ympäristöä. Visuaalisäännöillä lentämistä erittäin vilkkaasti liikennöidyssä ilmatilassa.
Department of Defense Secretary Pete Hegseth has said that the pilots aboard the U.S. Army helicopter that collided with an American Airlines plane were wearing night vision gogglesOnko nvg tieto varma? Koneethan lentää pitkään nokakkain, nvg sokaistuu sellaisesta valomäärästä ja näkökenttä on parhaimmillaankin kapea. Syvyysnäkö kärsii muutenkin. Vaan 3 miehistön jäsentä eikä kukaan näe… uskomatonta tunarointia.
Lennonjohto on kyllä ollut sekin aivan unessa. Ovat ilmeisesti vaan olettaneet, että kopterin miehistö hoitaa homman ja kyselyt/ohjeet jäi aivan aivan viime sekkunnille.
Ilmeisesti Learjet 55 ja oli juuri noussut mut jostain vielä tällä hetkellä tuntemattomasta syystä tuli sit aika kovaa vauhtia alas hallitsemattoman näköisesti.
Muutamassa lähteessä on mainittu, että helikoptereilla on oma ikkuna. Ei niillä tietenkään ole mitään asiaa laskeutumislinjalle.Olen asunut lähistöllä ja kyllä koptereita lentää päivittäin. Perstuntumalla/heikolla muistilla sanoisin, että kopterit eivät lennä poikittain suhteessa kiitorataan vaan enemmän kiitoradan suuntaisesta, mutta eri linjalla. Ts. pysyvät poissa lentokoneiden tieltä.
Washingtonin turma tapahtui noin 600m ennen kiitoradan alkua (goolemapsista mitattuna). Käsittämättömän lähellä poikittaisliikkenne menee.
New York Timesin mukaan kopteri oli noin 800 metrin päässä suunnitellulta reitiltään. Se käy järkeen kyllä. Ajattelinkin noin kilometrin marginaalia.
Mietin että kun kopteri on noin matalalla, siellä on isossa kaupungissa paljon heijastuksia ja kun siltä kysytään, näkeekö se koneen, päällikkö kiinnittää huomion väärään valoon ja kun se sitten saa epämääräisen väistämiskäskyn (kierrä taakse), miehistö kiinnittää huomiota johonkin kauempana valoon ja "väistää" suoraan koneen eteen länteen ja joen keskikohtaan päin.
Pelkkä komento "väistä itään" olisi tapauksessa riittänyt, kun sitä Flightradar-videota katsoo.
Data from FlightRadar24 showed the helicopter's last estimated altitude was about 400ft.
"Why is it on this day, on that flight, they were [as much as] 150 to 200ft higher than they knew they should be?" Greg Feith, a former senior air safety investigator told CBS.
US Defence Secretary Pete Hegseth told Fox News' morning show on Friday: "Someone was at the wrong altitude."
"Sosiaalisessa mediassa heränneiden reaktioiden perusteella Trudeaun puhetta ylistivät myös monet sellaiset kanadalaiset, jotka eivät kuulu tämän suurimpiin ihailijoihin."![]()
”Näin pahasti Trump sotki asiat” – Trudeaun puhetta suitsutetaan somessa
Monet Yhdysvaltojen tullipäätöksestä pöyristyneet kanadalaiset toivovat, että maan puolueet sivuuttaisivat poliittiset erimielisyydet vastatessaan tilanteeseen.www.is.fi
Ihan putkeen ei trumpilla mennyt kun Kanadassa pääministerin puhe saa kannatusta yli puoluerajojen.
Tuli varmaan siitä kun lätkäisi samat määräykset Netanyahulle.Yhdysvallat on määrännyt pakotteita kansainvälisen rikostuomioistuimen syyttäjälle Karim Khanille, joka antoi Putinille pidätysmääräyksen.