Laitetaan nyt vaikka tänne, ei ole uutinen mutta en keksi parempaakaan aihetta. Olen törmännyt muutamiin amerikkalaisiin, joilla on sellainen käsitys, että Skandinavian maat (joihin he laskevat myös Suomen) olisi jotenkin liittoutuneita Yhdysvaltojen kanssa, ja että Yhdysvallat huolehtisi meidän puolustuksesta, ilman että me teemme asian eteen mitään, että olisimme vapaamatkustajia. Tämähän on täysin virheellinen käsitys. Mistä tämä johtuu? Ainut mieleen juolahtava selitys olisi että he sekoittavat Skandinavian Baltian maihin mutta epäilen ettei siitä ole kyse.
Tämä tulee esille kun puhutaan politiikasta siihen sävyyn, että "Jos me emme hoitaisi teidän puolustusta, vaan joutuisitte itse kustantamaan sen, ei teillä olisi varaa tuollaiseen welfare stateen!".
No, ehkä kyse on vain jostain käsittämättömästä väärin käsityksestä, heikosta maantieteen tajusta tms.
Tämä tulee esille kun puhutaan politiikasta siihen sävyyn, että "Jos me emme hoitaisi teidän puolustusta, vaan joutuisitte itse kustantamaan sen, ei teillä olisi varaa tuollaiseen welfare stateen!".
No, ehkä kyse on vain jostain käsittämättömästä väärin käsityksestä, heikosta maantieteen tajusta tms.