^FinnKaren vauhdissa. Epäilen ettei tämäkään akka tule olemaan nettoveronmaksaja Suomessa.
Noh, tämähän kerro kuinka helppoa paperittomien olla maassa. Tänään luin että Trump antoi kieltävän päätöksen tuhannelle somalille, jolla oli väliaikainen oleskelulupaa, väärinkäytökset ja hujaukset heidän kohdalla normi sielläkin. Minusta se on oikein, kun olen kuullut tarpeeksi kuinka ne tulee Suomeen "turvattomasta ja vaarallisesta" Somaliasta, mutta sitten miehet menee hakemaan sieltä säännöllisin välein uusia nuorempia vaimoja, missä on loogiikkaa? Vaimon valitsemista varten maa on turvallinen. Kyllä nämä asiat ovat USA:ssakin tiedossa.
Länteen matkustaa muutenkin varakkaimmat ja eduista hyvin tietoiset. En tämä niin väärin..
Ei Somaliassa edes ole varsinaista sotaakaan, siellä ei pommiteta, vaan ne itse tappaa toisia klaanien välien selvittelyssä kaikilla terävällä ja ampuvalla, sen sijan että saivat jotain hyvän aikaiseksi omassa maassa. Ja se on tapaa siellä, kun kolonialistit olivat paikallaan, siinä oli sentään järjestys, kun lähtivät pois, palasi tappelu. Ei heitä pitää päästää mihinkään.
Hiemaan OT, mutta ei tämä totuus muuttuu miksikään:
Nyt 6 vrk sairaalassa Malmilla, kaupungin pahanmaineisimmassa. Ja kyllä, jos sairaalan tai tk:n käynnillä selviän ilman somalin vittuilua, niin sair.oleskelu on onnistunut. Huoneeseen nytkin rynttänyt nuori somali nainen, lähestyi ja eka sekunneilla verenpaine nousi, hän rupesi suoraan v:maan minulle kun kysyin ihan asiallisesti, "mitä nyt tehdään". En erittele, mutta asiaton puhe. Lähihoitaja tai kuka lienee, en tiedä, mutta asensin itselleen että minulla on nollatoleranssi v:lle th:llossa, somalien v:lut ovat hyvinkin tutut. On suositeltu muilta jopa sanoa "suosittelen vaihtaa alaa" päin naama. Ei tälläinen kuulu sairaiden hoitoon! Eikä terv.tilaanikaan salli. . Mulla syke nousee liian vaarallisen korkealle heti, kehoa en voi huijata. Se aisti aikaisemmin kun aivot noteeraa. Pyysin suoraan, ettei heidänlaisia luokseen ei mielummin päästetä, ellei ole ihan pakko, aniharvoin löytyy hyvin käyttäytyvä somalia. Ja, kyllä, olen törmännyt sellaisiinkin. Näin objektiivisesti. Kerran oli tilanne, jolloin nuori somalityttö auttoi herkkästi, kun muut eivät vaivautuneet.
Muut hoitajat sairaalassa olivat ok. Suomalaiset ja yksi tosi hyvä Pietarista kotosin oleva. Olisiko Tatjana.
Huvittava sair.hoittajien vitsiksi kääntäminen somalinaisesta: "hän on kuitenkin kilttein meidän sairaalan somaleista, ne ovat...kuule, niin omanlaatuisia, heillä on tapana, he ovat niin temperamenttisia.. blabla..". Maapallo on pyöreä, täällä asuu monenlaisia kulttuureja, mutta minkään kansallisuuden edustajan huonoa töykkejä epäsivistynyttä käytöstä edes saa selittää temperamentilla! Temperamentti ei tuntu pahalta, agressivisyys/avoin vittuilu eli apäasiallisyys tuntuu.
Tämä mitä yritetty selitellä minulle kutsutaan itse asiassa arvojen salakavalaksi vääräntämiseksi. Valittu yksi kansallisuus ja sen sijan että sanotaan suoraan, tämä on tässä ja nyt eri kulttuuri, käyttäytyy sen mukaisesti, piste, muuta vaihtoehtoja ei ole. Tämä on myös liiallisen paapottamisen tulos - apinamaista, rosvomaista käyttäytymistä sallitaan ymmärttämällä, keksimällä sille kauniitä satuselityksia. Tämä ei palvele somaalejakssn, ei palvele ylipäänsä ketään eikä mitään. Ei palvele yhteistä hyvä.
Toiseen aiheeseen:
Vuodettiin Putinin avustajan Uchakovin litterointia Witkovin ja Dmitrijevin kanssa lokakuussa. Oli jo aiemmin tiedossa, että lentää Moskovaan lentokoneella, joka ei täytä Yhdysvaltojen tietoturvavaatimuksia. Oli myös tiedossa, että Witkov käy Kremlin neuvotteluissa ilman omia edustajiaan ja käyttää palveluinaan Venäjän FSB:n tarjoamaa kääntäjää. Nyt on käynyt ilmi, että Witkov keskustelee siitä, kuinka asiat järjestettäisiin Putinin kannalta mahdollisimman edullisesti, asettaen tämän tavoitteen Yhdysvaltojen etujen yläpuolelle.
Joten voiko olla, että Witkov ei työskentelekään Yhdysvalloille, vaan Venäjälle? Jos jokin näyttää ankalta, kävelee kuin ankka ja kväkkii kuin ankka – voisiko se olla ankka? Vai onko asia taas ”ei niin yksiselitteinen” ja ”emme tiedä koko totuutta”?