Uutisia Yhdysvalloista

Taitaa tuo poliittinen polarisaatio olla edennyt siellä niin pitkälle, että näitä "aivopesijöitä" löytyy peruskoulusta ja yliopistoista ihan kumpaankin suuntaan. Yliopistoissa enemmän vasemmalle ymmärtääkseni. Huolestuttavaa kyllä. Youtube on luonnollisesti se paras alusta näiden ilmiöiden objektiiviselle seurannalle. Siellä voi suorittaa henkilökohtaista tutkimustakin aiheesta (<-sarkasmia).

Mutta, että miehellä voi olla kuukautiset? Kerrohan lisää...

Siellä joku kerkesikin puolestani laittaa siitä juttua. Tota vastaavaa sontaa löytyy sit ihan ympäriinsä ei ole mikään meidän oma juttumme ikävä kyllä vaan ihan yleistä sekoilua ympäri maailman...


Tuosta uutisesta osui silmään kohta: "Dekaani Saaren mukaan tässä ovat vastakkain sananvapaus, tietosuoja ja opiskelijoiden oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön".

Mitenkähän mahtaa opiskelijoiden turvallinen opiskeluympäristö muuttua vaaralliseksi keskustelun perusteella joka tapahtui vielä kaiken helvetin lisäksi netin kautta? Näissä tietyissä yliopistoissa pitäisi oikeasti vaihtaa varmaan lähemmäksi 90% porukasta että oppilaat oikeasti voisivat opiskella siellä ja keskustella eikä tarviisi olla vain hiljaa ja yrittää sietää aivopesua.
 
Viimeksi muokattu:
"Dekaani Saaren mukaan tässä ovat vastakkain sananvapaus, tietosuoja ja opiskelijoiden oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön".
Minä olen ymmärtänyt että turvallinen opiskeluympäristö = huolehdittu siitä että kuka tahansa ei pääse sinne puukottamaan tai tekemään muuta pahuutta.
 
Jenkit on kunnon hyökkäyksen kohteena.

Pohditaanpa jopa, että oliko tämä jo peräti sotilaallinen isku Yhdysvaltoja vastaan (kertojan ääni: Olihan se).

 
Edistyksellisessä New York Timesissa pohditaan, että onko oikeudenmukaista rokottaa vanhuksia ensimmäisenä, koska suurin osa heistä on valkoisia, joten rokotteen antaminen muille (valkoisten uhreille) on oikeudenmukaisempaa ja "tasoittaa pelikenttää".


Harald Schmidt, an expert in ethics and health policy at the University of Pennsylvania, said that it is reasonable to put essential workers ahead of older adults, given their risks, and that they are disproportionately minorities. “Older populations are whiter, ” Dr. Schmidt said. “Society is structured in a way that enables them to live longer. Instead of giving additional health benefits to those who already had more of them, we can start to level the playing field a bit.”


Tämä on tuttu ongelma, kun mennään tiede edellä - aina tulee näitä jänniä ajatuksia. Vähän sama, että jos natsi-kemistiltä kysyttäisiin, että mikä on tehokkain tapa hävittää vääränlaiset kansalaiset.
 
Ei taida Trumpia hirveästi kiinnostaa.
Kerrotko sen ajatuksen juoksun, miten tämä on Trumpin vika? Meinaatko että noin 20 eri liittovaltion tahoa, 100 000 työntekijää yms istuu vain toimettomana näpääimistöjen edessä, koska Trump ei anna lupaa? Vai pitäskö Trumpin itse istua näpääimistön ääreen selvittää asiaa?
Vähän sama jos/kun Suomeen tehdään tietoturva hyökkäys, niin todettas "Ei taida Salea hirveästi kiinnostaa"
 
Kerrotko sen ajatuksen juoksun, miten tämä on Trumpin vika? Meinaatko että noin 20 eri liittovaltion tahoa, 100 000 työntekijää yms istuu vain toimettomana näpääimistöjen edessä, koska Trump ei anna lupaa? Vai pitäskö Trumpin itse istua näpääimistön ääreen selvittää asiaa?
Vähän sama jos/kun Suomeen tehdään tietoturva hyökkäys, niin todettas "Ei taida Salea hirveästi kiinnostaa"
Luulisi ylipäällikön jotain asiasta lausuvan, siitähän tässä on kyse. Crickets, kuten veli amerikkalainen sanoisi.
 
Pohditaanpa jopa, että oliko tämä jo peräti sotilaallinen isku Yhdysvaltoja vastaan (kertojan ääni: Olihan se).
Aika vellihousuja nuo amerikkalaiset, kun ei vastaa sotilaalliseen iskuun. ☀️ Kuningas Bidenhän on kohta ruorissa ja katsotaan nyt vastaako tähän sotilaalliseen iskuun kuten sotilaalliseen iskuun kuuluu?

No joo, kaikkihan me tiedetään, että leuat vain liikkuu, niin että amalgaamit tippuu. Ei amerikkalaiset vakoilusta nyt sotatoimea tee, se on aivan selvä.
Eihän siitä montaa viikkoa olisi kun aloittivat itse sodat Ruotsille ja muillekin siinä sivussa.
 
Aika vellihousuja nuo amerikkalaiset, kun ei vastaa sotilaalliseen iskuun. ☀️ Kuningas Bidenhän on kohta ruorissa ja katsotaan nyt vastaako tähän sotilaalliseen iskuun kuten sotilaalliseen iskuun kuuluu?

No joo, kaikkihan me tiedetään, että leuat vain liikkuu, niin että amalgaamit tippuu. Ei amerikkalaiset vakoilusta nyt sotatoimea tee, se on aivan selvä.
Eihän siitä montaa viikkoa olisi kun aloittivat itse sodat Ruotsille ja muillekin siinä sivussa.
Meinaatko että pitäisi antaa seikkaperäinen julkinen selonteko siitä miten tuohon iskuun on vastattu ja miten aiotaan vastata?
Jos noita internetin cyberattack karttoja katselee niin siellä on ihan jatkuva sota käynnissä, rikolliset ja valtiolliset toimijat vierekkäin. Aivan varmaan siellä on amerikkalaiset vastanneet iskuun, mutta miksi siitä sinulle pitäisi kertoa?
 
Aika vellihousuja nuo amerikkalaiset, kun ei vastaa sotilaalliseen iskuun. ☀️ Kuningas Bidenhän on kohta ruorissa ja katsotaan nyt vastaako tähän sotilaalliseen iskuun kuten sotilaalliseen iskuun kuuluu?

No joo, kaikkihan me tiedetään, että leuat vain liikkuu, niin että amalgaamit tippuu. Ei amerikkalaiset vakoilusta nyt sotatoimea tee, se on aivan selvä.
Eihän siitä montaa viikkoa olisi kun aloittivat itse sodat Ruotsille ja muillekin siinä sivussa.

Ei pidä provosoitua jos provosoidaan. :)

No, eiköhän sieltä jotain tule, mutta valitsevat varmaan ajan, paikan ja kohteet meiltä kysymättä.
 
Aika vellihousuja nuo amerikkalaiset, kun ei vastaa sotilaalliseen iskuun. ☀️ Kuningas Bidenhän on kohta ruorissa ja katsotaan nyt vastaako tähän sotilaalliseen iskuun kuten sotilaalliseen iskuun kuuluu?

No joo, kaikkihan me tiedetään, että leuat vain liikkuu, niin että amalgaamit tippuu. Ei amerikkalaiset vakoilusta nyt sotatoimea tee, se on aivan selvä.
Eihän siitä montaa viikkoa olisi kun aloittivat itse sodat Ruotsille ja muillekin siinä sivussa.
Trumppi esti hallintonsa virkamiesten tekemän kommunikean iskun tuomitsemisesta, ja ryntäsi twitteriin vähättelemään. GOP:sta ainoastaan Romney uskalsi lausua asiasta (jos oli muitakin niin on mennyt ohi:


Mitä Bideeni tekee tai jättää tekemättä, presidenttinä, sen näemme kohta. Nyt vahdissa on Trump. Kenen puolella on vahdissa, se on toki epäselvää.
 
Meinaatko että pitäisi antaa seikkaperäinen julkinen selonteko siitä miten tuohon iskuun on vastattu ja miten aiotaan vastata?
Jos noita internetin cyberattack karttoja katselee niin siellä on ihan jatkuva sota käynnissä, rikolliset ja valtiolliset toimijat vierekkäin. Aivan varmaan siellä on amerikkalaiset vastanneet iskuun, mutta miksi siitä sinulle pitäisi kertoa?
Nimen omaan. Tätähän mä nimenomaan tarkoitin. Tässä ole mitään uutta auringon alla.
Ja varmasti Yhdysvallat on vastannut, ja ennen tätäkin ovat harrastanet verkkovakoilua ja kaikkea muutakin verkkoon liittyvää. Onko se sodan julistus? Ei taida olla.



Tätä minä ihmettelin, kun jollakin mopo keulii.

"This is virtually a declaration of war by Russia on the United States and we should take that seriously.”
 
Nashvillessä räjähtänyt, liittyy ajoneuvoon.

Downtown Nashville explosion 'linked' to vehicle; buildings damaged, injuries unknown



Edit:

Voimakas räjähdys ravisteli Nashvillen keskustaa Yhdysvalloissa – Poliisi kutsuu tahalliseksi teoksi

 
Viimeksi muokattu:
Melkoista. Kuolonuhreja ei ole kai vielä raportoitu mutta niitä voi kyllä myöhemmin ilmaantua kuten terroristi-iskuissa usein käy?
USAssa attentaattien takana on usein joku tyytymätön entinen työntekijä mutta saas nähdä mitä tästä paljastuu.
 
Back
Top