Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IBM ostaa Red Hatin 34 miljardilla dollarilla.
https://yle.fi/uutiset/3-10480266
Päästäisiinköhän jossain vaiheessa eroon IBM:n aix käyttöjärjestelmästä. Ibm aix poikkeaa muista unix-järjestelmistä niin paljon että ohjelmakoodit pitää kirjoittaa eri tavalla.
Kaikki jäljellä olevat - tai siis markkinoilla olevat - kaupalliset unissit eroavat toisistaan sen verran, että ei käänny toiselle noin vain. HP-UXissa, Solariksessa ja AIXissa on kaikissa hyvät puolensa ja vakiotyökalunsa.Päästäisiinköhän jossain vaiheessa eroon IBM:n aix käyttöjärjestelmästä. Ibm aix poikkeaa muista unix-järjestelmistä niin paljon että ohjelmakoodit pitää kirjoittaa eri tavalla.
Olen tehnyt c-koodia hp-ux, solaris ja linux ympäristöihin. Saman koodin voi siirtää toiseen ympäristöön helposti.Kaikki jäljellä olevat - tai siis markkinoilla olevat - kaupalliset unissit eroavat toisistaan sen verran, että ei käänny toiselle noin vain. HP-UXissa, Solariksessa ja AIXissa on kaikissa hyvät puolensa ja vakiotyökalunsa.
Mitä enemmän Red Hat pirstoutuu, sen parempi. Sillä on huolestuttavan suuri määrä laajasti käytettyjä ohjelmistoja ja kirjastoja siipiensä suojassa ja suunta on kaikkien nähtävissä ja siihen ei kuulu vaihtoehdot.
En myöskään ymmärrä miksi kys. pulju on valmis heittämään taatun vakauden hittoon ja kokeilemaan jatkuvasti muuttuvia sekopoltsiohjelmistoja RHEL5:sen jälkeisissä julkaisuissaan.
RHEL on ollut alusta lähtien linux-jakeluiden standardi mitä tulee vakauteen. Antiikkiset ohjelmistoversiot, mutta jatkuvilla turvallisuuspäivityksillä (joista merkittävän osan RH kirjoittaa puljun sisällä eli ne eivät kuulu kolmannen osapuolen ohjelmien mainlineen ja tämä koskee myös itse järjestelmäydintä).
Toinen kokemus tietokannasta: Asiakkaalle toteuttiin yleensä reaaliaikainen kantaanlataus jotta tiedot olisivat heti käytössä. Db2 kannassa (isokone) tämä ei ollutkaan mahdollista, koska prosessoriaika oli niin kallista. Tärkeät tiedot saivat odottaa yöaikaa, jolloin prosessointi on halvempaa.
Noin 15 vuotta.Kuinka kauan tästä on aikaa?
Myönnän heti, että kokemuksia porttauksesta kaupalliselta unissilta toiselle, niiltä linuxille tai toisin päin ei ole, vain linuxin ja vapaan bsd:n - joka on vaikeata minulle - välillä, niissä olen vain näitä tehneiden kirjoitusten varassa.Olen tehnyt c-koodia hp-ux, solaris ja linux ympäristöihin. Saman koodin voi siirtää toiseen ympäristöön helposti.
Kuulemma aix ympäristöön porttaus ei käykään näin helposti. Itse koodia pitää muuttaa ja esimerkiksi esitellä funktiot samassa modulissa missä on pääohjelma. Tästä ei ole minulla kokemusta..
Mikä tällähetkellä paras Linux? Mint, Ubuntu? Tällähetkellä joku vanha fedora kakkoskoneessa ja ajattelin vaihtaa.
Herran jumala minkälaista hepreaa. En ymmärrä sanaakaanRiippuu missä mielessä paras, itse tykkään Arch linuxista ja johdannaisista, Ubuntu lienee edelleen lähimpänä Windowsia helppokäyttöisyyden puolesta. Jos taas lähdetään turvallisuuskulmalla liikkeelle, siirtyisin toiseen *nix makuun, eli OpenBSD:hen. Softatarjonta rajoitetumpaa ja vaatii enemmän panostusta omaan käyttöön sovituksessa, mutta aina voi laittaa vaikka Linuxin virtuaalikoneeseen tuon päälle. Tämä vaatii kyllä aikamoista säätöä. TAILSia tai Qubes OS:iä katselisin Linux-puolelta, jos BSD ei nappaa.
Täytenä atk noviisina kyselen. Voinko tehdä näin: ottaa W7 läppäristäni kovalevyn pois, asentaa romukoneesta ehjän kovalevyn, asentaa linuxin ja leikkiä sillä sekä lopuksi asentaa alkuperäisen kovalevyn takaisin ja W7 toimii kuten ennenkin?
Kiitos tiedosta, nyt uskallan kokeilla. Tunnen varmemmaksi vaihtaa koko levyn, ryssin kuitenkin jonkun ja kaikki menee hukkaan. Tai joku bios tai vastaava menee sekaisin ja ei enää pelaa toivotusti. Jonkunlainen backuppi on olemassa.Kyllä mutta jos sulla on kovolla tilaa niin tee dual bootti ja sun ei tartte rassata sen kovon vaihdon kanssa. Taikka asenna linux USB tikulle ja boottaa sieltä.