Joo pitää aika paljon paikaansa. Häm teki lauluja seksualisuutesta, juopottelu, politiikoja vastaan, ja viranomaisia vastaan, poliiseja vastaan ja lehdistö.
Hänellä oli myös alkholiongelma ja kuoli siihen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eddie_Meduza
Norstedts texter präglas av ett antal teman som ofta återkommer: Sexuell frustration (t.ex. Nu har min mage blivit stor, Runkeball, Vresa upp fetta, kärringajävel m.fl.), Fylleri (ofta med en ambivalent inställning där fylleriets baksidor beskrivs ingående, se till exempel Julesång, Alla tiders fyllekalas, Mera Brännvin), och politikerförakt (speciellt mot socialdemokratin och dess ledare, se till exempel Såssialdemokraterna, Göran Persson i mitt rövhål, Hoppla lilla åsna, Kliar mig i röven, men även mot nykterhetsivrare som centerpartisten Torsten Bengtson, exempelvis Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder). Vidare han en stor mängd sketcher på temat "den enkle mannen mot samhället" där den enskilde sätter sig upp (och vinner) mot myndigheter eller överklass (i Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder så förekommer verserna "och systemet det var öppet, trots att det va´ lördag... och man kunde andas, utan att bli häktad".
Norstedt använde också ofta sina texter för att slå tillbaka på de journalister som skrev ner hans skivor eller konserter, framförallt var Mats Olsson en av de som ofta förekom i hans texter (lyssna till Kuken står på Mats Olsson, Mats Olsson runkar kuken, Mats Olsson är en jävla bög, Jag vill ha en Grammis, Jävla Journalist).