Ottaen huomioon että varalaskupaikat rakennettiin Ilmavoimille sodan ajan hajautukseen kuitenkin julkisesti sillä perusteella, että niille voi lentokoneet hätätilassa laskeutua, mietin että kuinka käytännöllistä lentokoneelle olisi laskeutua varalaskupaikalle.
Sanotaan vaikka että joku Boeing 757 saa pahan teknisen vian ja yksikään lentokenttä ei ole sopivan matkan päässä, mutta läheltä löytyy sopiva varalaskupaikka ja pilotti informoi lennonjohtoa, joka ottaa heti yhteyden poliisiin.
Kuinka todennäköisesti poliisi pystyy paikalle tyhjentämään tien ja kuinka pian saadaan relevantit viranomaiset paikan päälle auttamaan hätälaskun tehnyttä konetta ja sen kyydissä olleita matkustajia?
Sillä nykyään liikkuvan poliisin lakkautuksen myötä, en usko että tienpätkää saataisiin tarpeeksi nopeaa kiinni, että lentokoneen olisi turvallista laskeutua.
Sanotaan vaikka että joku Boeing 757 saa pahan teknisen vian ja yksikään lentokenttä ei ole sopivan matkan päässä, mutta läheltä löytyy sopiva varalaskupaikka ja pilotti informoi lennonjohtoa, joka ottaa heti yhteyden poliisiin.
Kuinka todennäköisesti poliisi pystyy paikalle tyhjentämään tien ja kuinka pian saadaan relevantit viranomaiset paikan päälle auttamaan hätälaskun tehnyttä konetta ja sen kyydissä olleita matkustajia?
Sillä nykyään liikkuvan poliisin lakkautuksen myötä, en usko että tienpätkää saataisiin tarpeeksi nopeaa kiinni, että lentokoneen olisi turvallista laskeutua.