Varsikengät

Onko kenelläkään kokemusta näistä Jalas Combat maihareista?

31752.jpg
Niin onko jolla kokemuksia niistä Combat kenkistä?
 
Minulla on nyt ollut Fantomit kai neljä vuotta, enkä löydä mitään moittimista. Vetäisen Haixin kalvokenkärasvaa pari kolme kertaa vuodessa ja ainakin vielä on vesi pysyny ulkopuolella. Mulla ei ole kokemusta kalliimmista varsikengistä joten en voi vertailla.
 
Fantomeita itsekin katellut, mutta joku perversio ehkä tai ei-niin-tarkka-jalka, mutta MPK:n -05 tuntuvat mielestäni erinomaisilta, niillä jo pikkasen vaellellutkin...
 
446005e2b15fded11c.jpg


Otin kokeiluun kun sai alennuksella, kellään kokemuksia?

 
446005e2b15fded11c.jpg


Otin kokeiluun kun sai alennuksella, kellään kokemuksia?

On. Muuten hyvät kengät, mutta jäykät pohjista. Nyt kävellyt n. 170km noilla ja tuntuu että ovat nyt vasta sisäänajetut. Veikkaan että saa rullata n. 300km, että ovat oikein mukavat. Nauhojen lukitus on hyvä ominaisuus. Pito ollut hyvä talvella, syysmärässä metsässä, saariston kalliolla, jäällä ja lumellakin hyvä pito. Kovemmista yli -15c pakkasista ei kokemusta, että kovettuuko pohjat.
Toimii myös ihan siviilissäkin kauppareissuilla yms.
 
On. Muuten hyvät kengät, mutta jäykät pohjista. Nyt kävellyt n. 170km noilla ja tuntuu että ovat nyt vasta sisäänajetut. Veikkaan että saa rullata n. 300km, että ovat oikein mukavat. Nauhojen lukitus on hyvä ominaisuus. Pito ollut hyvä talvella, syysmärässä metsässä, saariston kalliolla, jäällä ja lumellakin hyvä pito. Kovemmista yli -15c pakkasista ei kokemusta, että kovettuuko pohjat.
Toimii myös ihan siviilissäkin kauppareissuilla yms.

Miten olet käsitellyt ja huoltanut niitä?
 
Itsellä siviiliversiot jo seitsemättä vuotta, suosittelen. Huoltovapaat. Pohjalliset tuulettumaan, lika harjataan pois.
 
Vaikuttaa järkevältä. Eihän sen varren ole pakko olla jäykkä kuten normaalissa kumisaappaassa, kunhan pitää vettä. Ja kun suun saa kiristettyä niin ei hörppää vettä kuin kumisaapas vaikka vesi menee varren yli.
 
Ooh, sekin vielä. Mutta omaan budjettiin liian kalliit. 200 eur.
Kalliit minunkin mielestä, mut...
Laatu, mistä ei voi tietää etukäteen, ratkaisee. Mulla on Kontiot, mitkä olen ostanut n. vuonna -80. Alkuvuosina ei ollut mitään core-texejä, tai vedenpitäviä maihareita, saappailla mentiin joka paikkaan.
Ressuilua, kalassa, marjassa, sienessä, saaristossa kesät, syksyt ja talvet. Kivikossa, raksalla ja pellolla ja puutarhassa. Joskus on jopa hiihdetty Armén puusuksilla. Mulla on vielä samat saappaat, viime talven lähes joka päivä jalassa. Nyt on tietysti parit muutkin, kun olen saanut, mutta Kontiot ovat ainoat jotka olen ostanut ja olen vanha gubbe. Viimeisiä vetelevät, mutta eivät vuoda. Sakot voin kyllä saada, ei juurikaan kulutuspintaa.
Tämä tarina on tosi, Rautavaaran äänellä.
Jos Kontiot ovat silloin maksaneet vaikka satasen (FIM), funtsatkaa mitä tulee päivää päälle.

Kuva unohtui:
image0000008753.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top