Varsikengät

Tämä nyt sinänsä on lähinnä hyödytöntä tietoa, mutta ostin Varustelekasta 2014 ? tai jotain neljät Jalaksen kuulemma Ruotsin poliisille tekemät, mutta kakkoslaatuiset vetoketjumaiharit. Naulasuoja pohjassa ja varvassuoja.

Nyt on toinen pari käytössä päivittäisinä työkenkinä. Ensimmäisistä katkesivat ensin vetoketju-lipareet, sitten toisen kengän pohjaan tuli halkeama, ja pohjista tietenkin kuvio kului pois. Tämänhetkiset otin käyttöön 2020 marraskuun lopussa. Kantapääkuvio alkaa olla nyt aika lopussa. Muuten ovat sopineet minun jalkaani kaupunki/työkäytössä yhteensä nyt jo jotain kahdeksan vuotta.

Talvella näissäkin kyllä täytyy käyttää piikkejä jos haluaa pysyä pystyssä.
 
Tulipa kengistä mieleen sellainen että jos joku etsii vedenpitäviä tennareita tai koriskenkiä syyskeleille, mutta kuitenkin katu-uskottavaan tyyliin sopivana, niin sellaisia löytää moottoripyörävarustekaupoista. Nykyään kun halutaan ajaa kesäkuumalla tennarit ja farkut jalassa mutta asiallisesti suojattuna.

Itsellä on tällaiset Furyganin koristossujen näköiset ajokengät joissa on nilkkasuojat ja vedenpitävä kalvo.


f015d6efee65577e91d5d111cc36ad0cb364ad07_2_PIA_201712_0_20a.png
Mites noissa on kävelyominaisuudet, kun kuitenkin ovat pyöräkengät?
 
Tämä nyt sinänsä on lähinnä hyödytöntä tietoa, mutta ostin Varustelekasta 2014 ? tai jotain neljät Jalaksen kuulemma Ruotsin poliisille tekemät, mutta kakkoslaatuiset vetoketjumaiharit. Naulasuoja pohjassa ja varvassuoja.

Nyt on toinen pari käytössä päivittäisinä työkenkinä. Ensimmäisistä katkesivat ensin vetoketju-lipareet, sitten toisen kengän pohjaan tuli halkeama, ja pohjista tietenkin kuvio kului pois. Tämänhetkiset otin käyttöön 2020 marraskuun lopussa. Kantapääkuvio alkaa olla nyt aika lopussa. Muuten ovat sopineet minun jalkaani kaupunki/työkäytössä yhteensä nyt jo jotain kahdeksan vuotta.

Talvella näissäkin kyllä täytyy käyttää piikkejä jos haluaa pysyä pystyssä.

Minulla on samanlaiset kengät. Arvuuttelisin, että osto vuosi voisi olla 2012. Hyvin on kengät kestäneet, olivat aluksi parikolme vuotta kovassa työkäytössä. Sitten kun vetoketjun vetimet hajosivat niin jäivät pois päivittäisestä työ käytöstä. Ovat kuitenkin edelleen käytössä mökki/puutarhakenkinä kun eivät ole mitenkään rikki. AInoastaan ne vetoketjun vetimet ovat hajonneet. Pohjat ovat tietysti hyvin kuluneet mutta näillä kilometreillä voisivat olla enemmänkin.

Kyllä Jalaksetkin kestävät.
 
Mites noissa on kävelyominaisuudet, kun kuitenkin ovat pyöräkengät?

Ihan hyvät. ei mielestäni poikkea normikengistä juurikaan. Ehkä vähän tukevammat vaan.
 
Tämä nyt sinänsä on lähinnä hyödytöntä tietoa, mutta ostin Varustelekasta 2014 ? tai jotain neljät Jalaksen kuulemma Ruotsin poliisille tekemät, mutta kakkoslaatuiset vetoketjumaiharit. Naulasuoja pohjassa ja varvassuoja.

Nyt on toinen pari käytössä päivittäisinä työkenkinä. Ensimmäisistä katkesivat ensin vetoketju-lipareet, sitten toisen kengän pohjaan tuli halkeama, ja pohjista tietenkin kuvio kului pois. Tämänhetkiset otin käyttöön 2020 marraskuun lopussa. Kantapääkuvio alkaa olla nyt aika lopussa. Muuten ovat sopineet minun jalkaani kaupunki/työkäytössä yhteensä nyt jo jotain kahdeksan vuotta.

Talvella näissäkin kyllä täytyy käyttää piikkejä jos haluaa pysyä pystyssä.
Samat ostin samoihin aikoihin. Vieläkin käytössä, tosin viimeiseen neljään vuoteen eivät enää ympärivuotisesti, vaan vain syksystä kevääseen. Nuo vetoketjun vetimet hajosivat itselläkin, mutta askartelin rautalangasta uudet. Vielä siistissä kävelykäytössä aivan soivat pelit.
 
Onko kukaan uudelleenpohjittanut intin nahkasaappaat jollekin pitävämmelle kuviolle?
 
Asiasta viidenteen, onko kellään kokemusta Sievin nastamekanismilla varustetuista kengistä? Esim:


Viime päivinä on taas ollut melkoiset pääkallokelit täälläpäin...
Vanhahko viesti, mutta toi vipu millä käännetään nastat esiin saattaa katketa irti. Sanoisin tyyppiviaksi. Ja kummallisesti välillä nastat kääntyy itsestään sisään (tai vipu osuu johonkin huomaamatta). Sen lisäksi ovat kylmät jalkineet.

Näissä on lämminvuorisymboli tuotetiedoissa eli varmaan voi käyttää talvella pihallakin. https://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/sievi-spike-3-s3
 
Onko kukaan uudelleenpohjittanut intin nahkasaappaat jollekin pitävämmelle kuviolle?
Saitko jotain aikaiseksi noiden saappaiden pohjiin? Itsellä sama mielessä,ostin noita 4 paria,muuten hyvät mutta talvella liukkaat.Ostin Sievin nahkasaappaat,pito hyvä mutta kun ei ollut vuorittomia niin ostin vuorilliset,nyt äsken revin puukolla vuorit helkuttiin,ei nuo vuorit kuivu millään,nahka aivan kostea.
 
Saitko jotain aikaiseksi noiden saappaiden pohjiin? Itsellä sama mielessä,ostin noita 4 paria,muuten hyvät mutta talvella liukkaat.Ostin Sievin nahkasaappaat,pito hyvä mutta kun ei ollut vuorittomia niin ostin vuorilliset,nyt äsken revin puukolla vuorit helkuttiin,ei nuo vuorit kuivu millään,nahka aivan kostea.
En valitettavasti. Kovin vähän netissä oli aiheesta sepusteltu. Ainoa suomenkielinen oli VL:n perustajan blogi, jossa hän ohimennen totesi, että SA-nahkasaappaiden pohjan rakenteen takia niihin ei saa esim commandopohjaa. Oikean vastauksen saisi tietysti marssimalla suutarin pakeille ja kysymällä. Tosin täällä missä asun ei arvostelujen mukaan kovin häävejä suutareita löydy.
 
Luulisi nyt Welt pohjaiseen saappaaseen saavan kiinni mitä vain,nyt pitää paneutua asiaan.Rasvasin huolella ne saappaat ja niillä seisoo vedessä hamaan loppuun saakka sukan kastumatta,pidän noista saappaista,vedin niillä yhden kesäyön marssinkin,jotkut haukkuu ne maan rakoon,mun mielestä hyvät,ja ne saa itse korjattuakin.
 
Huonot kokemukset mulla liimapohja saappaista,yksiin lapikkaisiin liimautin pohjat kahteen kertaan,eri suutareilla,eikä ne saatana pysy kiinni,olen metsästelly Welt pohjaisia lapikkaita mutta ei vaan löydy kokoa,teettäminen on kallista,lapikas on komea,ja niillähän talsittiin rähinässäkin.
 
Meinaan ostaa uudet monot koska ne Jalas combat vuottaa, niin mulla on kaks vaihtoehtoa

Jalas 3322 Phantom Drylock tai Jalas 3328 drylock, niin minkä niistä?
1680952998937.png


1680953087449.png
 
Lundhagsin kengille iso suositus. Ei ole kalvollinen, mutta kumin ja nahan sekoitusta. Jos kalvokenkä kastuu viikon reissulla, on se vaikea saada enää kuivaksi. Lundhagsit saa vielä kuivattua kastumusen jälkeen. Vahattuna pitää vettä hyvinkin viikon. Hengittävyys myös hyvä.
 
Lundhagsin kengille iso suositus. Ei ole kalvollinen, mutta kumin ja nahan sekoitusta. Jos kalvokenkä kastuu viikon reissulla, on se vaikea saada enää kuivaksi. Lundhagsit saa vielä kuivattua kastumusen jälkeen. Vahattuna pitää vettä hyvinkin viikon. Hengittävyys myös hyvä.
Noita olen katsellut sillä silmällä, että jos joku päivä on rahaa, voisin ostaa. Kumiterämaiharit. Ihme, ettei konsepti ole saanut suurempaa suosiota.
 
Luulisi nyt Welt pohjaiseen saappaaseen saavan kiinni mitä vain,nyt pitää paneutua asiaan.Rasvasin huolella ne saappaat ja niillä seisoo vedessä hamaan loppuun saakka sukan kastumatta,pidän noista saappaista,vedin niillä yhden kesäyön marssinkin,jotkut haukkuu ne maan rakoon,mun mielestä hyvät,ja ne saa itse korjattuakin.
Saitko saappaat uudelleenpohjitettua?
 
Eikös nuo ole PV:n käyttämät, eli mullakin kuitilla? Jos ovat niin, älä osta. Osta hyvät :)
Asiasta toiseen: Salomonin GTX Forceseissa on niin liukkaat nauhat, että ilman tuplasolmua eivät pysy kiinni. Onko kukaan korvannut omia nauhojaan paremmilla tai olisi mitään hyviä vinkkejä jolla saisi kitkaa noihin (en laita intin kenkälankkia)?
 
Back
Top