Varsikengät

On meillä blocket ja tradera mutta ei semmoisia kenkiä mitä mä etsin
Eipä näyttänyt nyt olevan hääviä tarjontaa. Ja on noi Lundhagsit tietty sellaset, että vaativat sitä sisäänkävelyä suht paljon. Jotkut tykkää, toiset ei.
 
Hankin Särmä nilkkavarsikengät.
Ovat mukavan tuntuiset jalassa. Nahan käsittelen Härkilan minkkiöljyllä.
 
Liian pehmeät pohjat tunturiin. Kun asut siellä länsinaapurissa niin osta Lundhagsit.
Olen aivan samaa mieltä. Pehmeässä maastossa hyvät ja kaupunkitepasteluun ihan parhautta. Pohjat ovat liian pehmeät ja taipuisat vaelluskäyttöön pahassa kivisessä maastossa.
Mun ensimmäiset Phantomit kestivät useamman vuoden ja olivat mun parhaat varsikengät ikinä. Toinen (2017?) pari ei istu yhtä hyvin jalkoihin jostain syystä.
Oki tuota meneekö se pohja rikki helposti jos se on liian pehmeä tuntureille?
 
Ja muutenkin kun lukee niiden uudempien kenkien arvosteluja niin valittavat että pohja ei kestä vuosi-pari korkeintaan. Minulla sitä ongelma näillä vanhemman mallin kengillä ei ole. Ilmeisesti laatu laskenut viime vuosina.
 
Jos se on tämmöinen maasto ?

20190711_DSCF0826_webb-1024x683.jpg
 
Ja muutenkin kun lukee niiden uudempien kenkien arvosteluja niin valittavat että pohja ei kestä vuosi-pari korkeintaan. Minulla sitä ongelma näillä vanhemman mallin kengillä ei ole. Ilmeisesti laatu laskenut viime vuosina.
Kuluuhan se helpommin kivikossa. Ja jos ei ole kiviranttia niin nahka saa kipeää. Kiertojäykkyys on myös tärkeä jos painava rinkka ja painava mies.
Äh kyllä ne sielä toimii jos tavallisella kumisaappalla pärjää?
 
Ite ostin tänään Varustelekasta Norjan armeijan maiharit.
Mokoma kun pitää repiä irti se karvalämmike nilkan etuosan kohalta
 
Mokoma kun pitää repiä irti se karvalämmike nilkan etuosan kohalta
Lämmitys tuskin on kuitenkaan sen tarkoitus, vaan pehmustus. Ja miksi, hiostaako?

Itsellä kesti noi - Alfa Skofabrikin valmistamat tosin - pitkään ja nahkaosat olisivat kestäneet edelleenkin, mutta polyuretaanipohjat lopulta murenivat lähes minuutilleen samaan aikaan kummastakin kengästä.

Avo- eli monolenkit on tosin ihan norjasta; en muista kuinka monta kertaa olen tuollaisilla naarmuttanut jonkin pinnan tai repinyt nahkani jossain äkkinäisessä tilanteessa.
 
VIKING-rasva. Muistutti kovasti puhdistettua vaseliinia, kun tätä joskus muistan ostaneeni. ja noita purkkeja löytyy suuria määriä esimerkiksi armeijan vanhoilta leirialueilta.
Mulla oli kans joku tuollainen Viking-peltipurkki appivainaan jäämistöstä, mutta aine tosiaan haisi aika pahalle. Muuten olen käyttänyt SIEVI vedenkestävää kenkärasvaa kaikelle nahalle.
Mustille varsikengille olen laittanut PV lankkia tai ilmeisesti samaa Varustelekasta, sitä saksalaista tuubikamaa.

Ostin eilen uudet Meindl vaelluskengät kun ei sopivia maihareita just nyt löytynyt. Siihen meni parisataa mutta tuntuvat erittäin hyviltä jalkaan.
Samalla kiertueella XXL:ssä osui silmään myös nuo Lunghansin varsikengät joissa kumitettu jalkaosa.
Olisin varmaan ostanut nuo mutta ne on oikeasti oranssit väriltään eikä ruskeat vaikka teksti niin sanookin. En ole vähään aikaan nähnyt kengissä noin paksua nahkaa !! Varmaan on hyvät sille kuka noi omaan jalkaan sisäänajaa.

Omissa m77 norjalaismaihareissa tein aikanaan sen virheen että olin liian ohuella sukalla liikenteessä. Maihari on kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan hyvä ja taidan ostaa saman uudelleen mutta numeroa isommat.
Noita kyllä suosittelen.
.
 
Lämmitys tuskin on kuitenkaan sen tarkoitus, vaan pehmustus. Ja miksi, hiostaako?

Itsellä kesti noi - Alfa Skofabrikin valmistamat tosin - pitkään ja nahkaosat olisivat kestäneet edelleenkin, mutta polyuretaanipohjat lopulta murenivat lähes minuutilleen samaan aikaan kummastakin kengästä.

Avo- eli monolenkit on tosin ihan norjasta; en muista kuinka monta kertaa olen tuollaisilla naarmuttanut jonkin pinnan tai repinyt nahkani jossain äkkinäisessä tilanteessa.

Epäilen että on ikävät paljaalla iholla kun kelit lämpeää.
 
Mulla oli kans joku tuollainen Viking-peltipurkki appivainaan jäämistöstä, mutta aine tosiaan haisi aika pahalle. Muuten olen käyttänyt SIEVI vedenkestävää kenkärasvaa kaikelle nahalle.
Mustille varsikengille olen laittanut PV lankkia tai ilmeisesti samaa Varustelekasta, sitä saksalaista tuubikamaa.

Ostin eilen uudet Meindl vaelluskengät kun ei sopivia maihareita just nyt löytynyt. Siihen meni parisataa mutta tuntuvat erittäin hyviltä jalkaan.
Samalla kiertueella XXL:ssä osui silmään myös nuo Lunghansin varsikengät joissa kumitettu jalkaosa.
Olisin varmaan ostanut nuo mutta ne on oikeasti oranssit väriltään eikä ruskeat vaikka teksti niin sanookin. En ole vähään aikaan nähnyt kengissä noin paksua nahkaa !! Varmaan on hyvät sille kuka noi omaan jalkaan sisäänajaa.

Omissa m77 norjalaismaihareissa tein aikanaan sen virheen että olin liian ohuella sukalla liikenteessä. Maihari on kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan hyvä ja taidan ostaa saman uudelleen mutta numeroa isommat.
Noita kyllä suosittelen.
.
Mulla on tollaset Vandrat mustana lämpöselle ajalle. Ne on kyllä ihan joka roposen arvoset. Muutenkin gore-kengät on omasta kenkähyllystä kadonneet, enään on yhdet metsästyskengät jäljellä. Mutten menen Lundhagseilla, kesälle Vandrat, syksyllä Professionalit ja talvella hiihtohupeihin Huskyt. Lundhagseja löytää yllättävän hyvin ”käytettyinä” eli ihmiset ostaa ne ja parin kokeilun jälkeen toteavat ei niin mieluisaksi koska ei ole vuorta. Ymmärrys ei poloisilla riitä tuplasukkien käyttön ;)
 
Back
Top