teknohippi
Ylipäällikkö
Tuskin ovat kauko-ohjauksessa. GPS pelaa joten autopilottiin reittipisteet ja korkeudet. Ammutaan laivan kannelta katapultilla. 1:1 käytäntö kuin Geranien kanssa, eli eiköhän nuo ole samoja harhamaaleja joita käytetään Ukrainassa. Näihin on vain asennettu lentovalot ja mahdollisesti siviililiikenteen toisiotutkavastari että näkyvät varmasti myös lennonjohdolle. Normaalin tutkan heijastin noissa lienee jo vakiona. Alkumatka pimeänä ja lähempänä kohdetta korkeutta lisää, valot ja tutkavastari päälle. Samalla heijastin eli lunebergin linssi esille. Näin vältetään törmäykset siviililiikenteen kanssa ja saadaan lennonjohto sulkemaan ilmatila.Eikös näiden lennättäjiä pysty signaalitiedustelulla paikantamaan?
Tietysti jos lennätys tapahtuu esim. internetin välityksellä, niin vaikeaksi menee kun lennättäjä voi olla toisessa maassa ja kenttäryhmä ainoastaan vastaa dronen lentokuntoon laittamisesta. Seuraamalla dronea taas voisi päästä tämän ryhmän jäljille jos pyrkivät keräämään sen talteen.
Lentokenttien läheisyydessä valvontaa tulisi pyrkiä lisäämään, joku havaintohan näistä täytyy pystyä tekemään ennen kuin ovat kentän päällä.
Kohdealueen jälkeen kone matalalle, pimeäksi ja upoksiin mereen.