Se vähän ihmetyttää pientä kulkijaa, miksi esim. Orpo on melkein alusta asti selittänyt, että "meillä on keinot, me voimme laittaa kaikki asemat kiinni, tp- hakemuksen vastaanotto Hki-Vantaalle,Presidentti Niinistö keskusteli rajatilanteesta puoluejohtajien kanssa – yksi viesti korostui
Tapaamiseen Mäntyniemessä osallistuivat eduskuntapuolueiden puheenjohtajat.www.is.fi
"Hallituksella on tahtotila sulkea koko itäraja, mutta oikeudelliset seikat ovat osoittautuneet asiassa hankaliksi kansainvälisen suojelun keskittämisen turvaamisen vuoksi." -Ilta-Sanomat-
...........................................
Niin vaikka täällä nyt hallitusta ja sisäministeriä on rienattu, niin kyllä minun nähdäksi koko itäraja olisi jo suljettu tai sulkeutumassa jos se hallituksesta olisi kiinni. Mutta ei, piti muuan Mikko Puumalaisen mennä laittamaan kapuloita rattaisiin ja vesittää tämä suunnitelma.
Minä näkisin asian niin, että apulaisoikeuskansleri Puumalainen on vastuussa tästä huonosta lopputuloksesta ja onnettomasta lain tulkinnasta. Kyllä itäraja voidaan sulkea ja turvapaikan haku keskittää johonkin muualle. Olkoot Puumalainen vastuussa myös siis siitä jos homma alkaa hänen päätöksensä takia menemään yhtään kaaottisemmaksi.
Toki sen verran laitan kyllä hallituksen piikkiin myös, että eihän apulaisoikeuskanslerin kannanotto/huomautus ole muuta kuin kannanotto. Hänellä ei ole oikeutta estää päätöksentekoa ja halutessaan hallitus olisi voinut vähät välittää Puumalaisesta. Ja tässä vallitsevassa tilanteessa se olisi ollut kyllä suotavaa. Miksi näin ei sitten tehty? Sitä kyllä ihmettelen. Tässä kohtaa olisi hallituksen avain ministereiltä vaadittu kanttia jota ei nyt ainakaan vielä ollut, harmi kyllä.
Oli miten oli niin olennaista on se, että itärajan sulkua tiukennetaan nykyisestä enemmän, vaikka sitten sitten tarkoittaisi vain sitä, että yksi rajanylityspaikka olisi enää tiettyinä kellonaikoina auki. Suotavinta olisi se, että koko itäraja suljettaisiin heti, mielummin ennen kuin on liian myöhäistä. Olen luottavainen, että raja saadaan kuitenkin vielä suljettua kokonaisuudessaan.
I have a dream".
Kunnes eilen, miltei pakeni kameroilta, yritti ainakin.
Oli vissiin saanut kuulla jotain, joltain.
Voi olla, että olen unelmissani nähnyt tämän näin ja Joulupukki meni taas ohi.
Varmaa on, että puuma-nainen on aiheuttanut tämän, mutta hallitus on vastuussa siitä, että pian pari viikkoa on nussittu ilmaa ja valehdeltu kansalaisille.
Pois on se mairea hymy, joka loisti Petsun kasvoilla pari päivää vaalien jälkeen.
Tiedän, hallitusvastuu on rankkaa, nyt sen tietää Orpokin.