Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Me saadaan rajusti fillareita ilmaiseksi. Suomesta tulee johtava vähän käytettyjen lastenpyörien myyjä, talous nousuun.
Tätä muuten mietin tossa eilen. Ilmeisesti raja/alueen kunta omistaa kyseiset pyörät? Ellei niitä heitetä romulavalle, joku varmaan ostaisi nuo pois? Varmasti seassa on ihan käyttökelpoisiakin yksilöitä, eikä poljinvikaisia romuja, kuten siinä jossain jutussa mainittiin.
 
Tyhjennänpä tähän pääni ennen sen lauantaista uudelleen täyttämistä. Muutama johtopäätös tähän mennessä tapahtuneesta:

1. Kaikkia maahanpyrkijöitä ei kyetä pitämään Suomen rajojen ulkopuolella vaikka koko raja suljettaisiin, maaston kautta tullaan varmasti yrittämään
2. Jos maahanpyrkijä pääsee Suomen puolella ja käyttää taikasanaa, on viranomaisten otettava hänet vastaan ja tarjottava suojelua, oikeusvaltiossa kun ollaan

Nuo kaksi pointtia muodostavat ymmärtääkseni realistisen lähtökohdan jatkotekstille nykyisen lainsäädännön puitteissa. Valistakaa, jos olen väärässä. Vaikka rajalla tsempataan ja valtaosa tulijoista pysäytetään, pääsee aina pieni osa yrittäjistä jotain kautta läpi. Tieto tästä saa aikaan sen, että yrittäjiä riittää, ja ryssän intressinä on tämän vauhdittaminen.

Huomiota täytyy rajan lisäksi kiinnittää prosessin jatkon tehostamiseen. On tehtävä kaikille selväksi, että vilunkipelillä ja saduilla ei länteen pääse asettumaan vaikka rajasta sattuisikin tuurilla pääsemään läpi.

3. Turvapaikanhakijoiden liikkumista rajoitetaan sijoittamalla heidät suljettuihin vastaanottokeskuksiin niin kauaksi aikaa, kun heidän taustansa selvitetään
4. Kielteisen päätöksen jälkeisten valitusten määrää tulee rajoittaa. On mielestäni varsin epätodennäköistä, että esim kolmannessa valituksessa tuodaan esiin jotain niin järisyttävää, että sillä kumottaisiin aiemmat kaksi hylsyä. Tällainen toiminta on vain ajan peluuta.
5. Vastaanottokeskuksesta on kaksi reittiä ulos. Myönteinen päätös ja kotouttaminen tai kielteinen ja maasta poisto.
6. Jos maahantullut kieltäytyy kertomasta lähtömaataan, pidetään hänet suljetussa laitoksessa, kunnes palautusosoite selviää. Paperittomia roikkujia ei jatkossa suvaita.
7. Turvapaikka tai toissijaista suojelua myönnetään määräajaksi, jonka kuluttua tilanne tarkistetaan.

Nämä edelliset toimet ja pakkopalautukset tulevat rahallisesti kalliiksi mutta vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle tulee nykyisen kaltainen meno, jossa Suomea paskotaan pikku hiljaa hivuttamalla. Linjaa koventamalla päästään toivottavasti samaan tilanteeseen kuin Viro, jossa kaikki maahanpyrkijät eivät kuulemma halua käyttää taikasanaa, koska kaihtavat maan karua turvapaikkapolitiikkaa. Kuka selittäisi tämän "meillä on tilaa" -jengille? Löytyykö nykyisten sopimuksien puitteissa pelivaraa niin paljon, että homma kyetään järkeistämään vai pitääkö Suomen lähteä etsimään muita reittejä?
 
Fakta: tilanteen ratkaisuun tarvitaan sodanjälkeisen Suomen kovin poliittinen päätös. Onko nykyisen suomalaisen yhteiskunnan kasvateista siihen?
Se kovin päätös olisi se, että kun rajan sanotaan olevan kiinni, niin se olisi sitä myös oikeasti. Tämä tarkoittaa sitä, että pidetään vaikka voimakeinoin tulijat rajan oikealla puolella. Tämä on malli Puola.

Seuraavaksi kun hallitus lyö muka-jämäkästi koko rajan kiinni ja keskittää turvapaikan hakemisen Vinku-Intiaan, niin ei näillä ole mitään merkitystä, kun oikeasti kaikki rajalle päässeet otetaan sisään.
Eivät venäläiset niitä tässä tilanteessa ota takaisin. Eli sisään lappaa porukkaa, ja tätä venäläiset edistävät.

Uskommeko me oikeasti, että Suomi toimisi kuten Puola? Muuta keinoa ei nimittäin ole.
Epäilen, että Koiviston aikana tämä olisi vielä ollut mahdollista, sen jälkeen... enpä tiedä.
 
Tyhjennänpä tähän pääni ennen sen lauantaista uudelleen täyttämistä. Muutama johtopäätös tähän mennessä tapahtuneesta:

1. Kaikkia maahanpyrkijöitä ei kyetä pitämään Suomen rajojen ulkopuolella vaikka koko raja suljettaisiin, maaston kautta tullaan varmasti yrittämään
2. Jos maahanpyrkijä pääsee Suomen puolella ja käyttää taikasanaa, on viranomaisten otettava hänet vastaan ja tarjottava suojelua, oikeusvaltiossa kun ollaan

Nuo kaksi pointtia muodostavat ymmärtääkseni realistisen lähtökohdan jatkotekstille nykyisen lainsäädännön puitteissa. Valistakaa, jos olen väärässä. Vaikka rajalla tsempataan ja valtaosa tulijoista pysäytetään, pääsee aina pieni osa yrittäjistä jotain kautta läpi. Tieto tästä saa aikaan sen, että yrittäjiä riittää, ja ryssän intressinä on tämän vauhdittaminen.

Huomiota täytyy rajan lisäksi kiinnittää prosessin jatkon tehostamiseen. On tehtävä kaikille selväksi, että vilunkipelillä ja saduilla ei länteen pääse asettumaan vaikka rajasta sattuisikin tuurilla pääsemään läpi.

3. Turvapaikanhakijoiden liikkumista rajoitetaan sijoittamalla heidät suljettuihin vastaanottokeskuksiin niin kauaksi aikaa, kun heidän taustansa selvitetään
4. Kielteisen päätöksen jälkeisten valitusten määrää tulee rajoittaa. On mielestäni varsin epätodennäköistä, että esim kolmannessa valituksessa tuodaan esiin jotain niin järisyttävää, että sillä kumottaisiin aiemmat kaksi hylsyä. Tällainen toiminta on vain ajan peluuta.
5. Vastaanottokeskuksesta on kaksi reittiä ulos. Myönteinen päätös ja kotouttaminen tai kielteinen ja maasta poisto.
6. Jos maahantullut kieltäytyy kertomasta lähtömaataan, pidetään hänet suljetussa laitoksessa, kunnes palautusosoite selviää. Paperittomia roikkujia ei jatkossa suvaita.
7. Turvapaikka tai toissijaista suojelua myönnetään määräajaksi, jonka kuluttua tilanne tarkistetaan.

Nämä edelliset toimet ja pakkopalautukset tulevat rahallisesti kalliiksi mutta vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle tulee nykyisen kaltainen meno, jossa Suomea paskotaan pikku hiljaa hivuttamalla. Linjaa koventamalla päästään toivottavasti samaan tilanteeseen kuin Viro, jossa kaikki maahanpyrkijät eivät kuulemma halua käyttää taikasanaa, koska kaihtavat maan karua turvapaikkapolitiikkaa. Kuka selittäisi tämän "meillä on tilaa" -jengille? Löytyykö nykyisten sopimuksien puitteissa pelivaraa niin paljon, että homma kyetään järkeistämään vai pitääkö Suomen lähteä etsimään muita reittejä?

Tuo turvapaikkapäätöksen pikakäsittely jäi lainsäätäjiltä valitettavasti vielä kesken. Ymmärtääkseni tästä on juuri kyse. Tämä syntyi Puolan kokeman rajakriisin kokemusten havahduttamana.



Rajamenettely on turvapaikkamenettely, jossa tietyt kansainvälistä suojelua koskevat hakemukset voidaan tutkia hakijoiden ollessa rajalla, kauttakulkualueella tai niiden läheisyydessä menettelyn ajan.

Ehdotuksen mukaan valtioneuvosto voisi päättää rajamenettelyn käyttöönotosta lyhyessä ajassa tapahtuvassa poikkeuksellisen suuren maahantulijoiden määrän tai vieraan valtion vaikutuksesta tapahtuvan maahantulon tilanteissa. Muutoksia ehdotetaan sekä turvapaikkamenettelyä että turvaamistoimia koskeviin säännöksiin. Lisäksi mahdollistettaisiin turvapaikkapuhuttelun pitäminen käyttäen videoneuvottelua tai muuta soveltuvaa teknistä tiedonvälitystapaa.

Ehdotettu laki on tarkoitettu tulemaan voimaan mahdollisimman pian.



Käsittely vaan raukesi keväällä 2023. Orpon hallitus yrittänee tätä läpi nyt vuorostaan.

 
On kyllä paha tilanne. Eikä se valmistelussa oleva uusi lainsäädäntökään, joka mahdollistaa hakemusten pikakäsittelyn rajalla mitään auta, koska nuo tulijat ovat sellaisesta maasta, johon ei voi ketään palauttaa ja Venäjä ei heitä ota takaisin.
 
Nyt on vain pidettävä rivit suorana. Yhtään roskamedian tuottamaa paskaa https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010000312.html ei pidä hyväksyä.
Mitä ovat keinot?
1. Lakkauta kaikki Sanoma-medialla rahaa tuottavat tilaukset.
2. Ota yhteys kansanedustajaasi ja vinkkaa hänelle Ylen rahoituksen niistämiseksi neljäsosaan. Voivat sitten terroristeja ihannoivat Palefacet runkata omine rahoineen.

Eiköhän nyt hyvät ystävät olisi aika päästä eroon näistä neuvostomongolien jäänteistä lopulisesti ja iäksi. Hesarin tuottaman sisällön takana oli henkilöoletettu nimeltä https://fi.linkedin.com/in/pihlaloula, joka pylly väpättäen varmaan haluaa palautetta toimittamastaan aivan uskomattoman hienosta sisällöstä.
 
Missä höpöhöpö-maassa sinä asut? Sinne rajalle otetaan varusmiehiä kantamaan tulijoiden matkatavaroita kuten 2015. Ei siellä mitään voimankäyttötilanteita ole luvassa. Ne jotka rajaesteistä pääsevät läpi, palkitaan turvapaikkaprosessilla. Missä kohtaa tätä ajattelit sitä voimaa käytettävän?

Ja kun Venäjä huomaa, että rajaesteiden läpitulleita ei palauteta, niin lähetetään lisää jengiä ja tällä kertaa kovempaa porukkaa katkomaan piikkilankoja
Eiköhän tähän saada vastaus varsin pian. Ei se vaadi kuin vinkin FSB:ltä, että juhlapaikanhakija menee 20 cm etäisyydelle pystytetystä kulkuesteestä ja kajauttaa hakevansa turvapaikkaa. Tuolloin tulija on jo tukevasti Suomen kamaralla ja vallitsevan teorian mukaan taikasanan jälkeen rajavartijoiden pitäisi kumartaa linkkuveitsenä ja ottaa laukku kantoon.
 
Tarvitaan niitä toiminnan miehiä, jotka tekevät ja pyyhkivät perseensä ohjekirjalla. Kampaviinerikokouksilla ja työryhmillä ei saa koskaan mitään aikaan.
Herraseni, te elätte tarmokkainta aikaanne joko 92 vuotta (Lapuanliike) liian myöhään, tai sitten 20 vuotta liian aikaisin. Suomalaiset ovat lainkuuliaista kansaa, ja vain ainoastaan henkilökohtaiset nöyryytyskokemykset saisivat nykypäivän istuvat tuomarit ymmärtämään tämänkaltaisia ”Isäm_maallisia vaikuttimia” esittämistänne rikoksista kiinnijäätäessä. Ei nykypäivän tuomareja ole vangittu keisarivallan aikaisien santarmien toimesta, eikä heitä ole uhitelleet rontanhäntäpistimineen heikkirengit, tai upseereitaan hukuttaneet punamatruusit. Tuskin nykypäivän istuvia tuomareja on koskaan edes pläjäytetty nyrkillä keskelle taulua yliopiston (saati lähikapakan) sitseissä. He ovat norsunluutorneissa ja heidät on rakennettu etuoikeuksista. Kuten aina.

Anna kaksi vuosikymmentä. Siihen mennessä istuvat tuomarit ovat henkilökohtaisesti kokeneet edes perhepiirissään yhtä ja toista nykyajalle lajityypillistä ”jännää”, tai sitten suursodan, ja siitä ahjosta on nouseva arvoiltaan pirun paljon nykyistä keskivertohenkilöjä kovempia Ihmisiä. Se on sitä historian suurta heiluriliikettä…
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä paha tilanne. Eikä se valmistelussa oleva uusi lainsäädäntökään, joka mahdollistaa hakemusten pikakäsittelyn rajalla mitään auta, koska nuo tulijat ovat sellaisesta maasta, johon ei voi ketään palauttaa ja Venäjä ei heitä ota takaisin.

Jos itäraja oikeasti saadaan kiinni (99.9 %) ja juhlapaikan haku HKI-Vantaalle niin tilanne on sitten "OK", eli palaa vanhaan totuttuun skeidaan, jossa turhistit tulee enimmäkseen muualta kuin itärajan kautta.

Muilla keinoilla Suomi pystyy rajusti vähentämään vetovoimatekijöitä, mikäli poliittista tahtoa on.

Tällä hetkellä poliittista tahtoa on. Parhaimmillaan lakeja on mahdollista saada läpi kiireellisinä perustuslain säätämisjärjestyksessä, koska myös SDP on samoilla linjoilla hallituspuolueiden kanssa tietyin edellytksin. Edellisessä hallituksessa SDP äänesti rajavalvontalain uudistuksen puolesta (vihervassarit vastusti).

SDP kannattanee kiristyksiä, mikäli äänestäjämielikuvissa ne voidaan kytkeä itärajan turvallisuuteen. Vaikka kyse olisi laajemminkin turvapaikkapolitiikasta. SDP:llä ei kaikista löpöpuheista huolimatta ole fanaattista kantaa näihin asioihin, ovat puhtaita populisteja. Vasemmisto, vihreät, no ei tartte täydentää.

Presidentinvaalien läheisyys on myös eduksi tässä asiassa.
 
Tuossa samassa jutussa mainitaan, että sakkia on puhuteltu ja ovat vastanneet, että mieli tekee ennen kaikkea Saksan lihapatojen ääreen.


Rajavartioston tiedotteessa kerrotaan, että Suomeen tulleet henkilöt ovat alustavan tiedon mukaan Syyriasta, Somaliasta, Marokosta, Egyptistä ja Etiopiasta. Tiedotteen mukaan he ovat saapuneet Venäjälle laillisesti, ja osa heistä on oleskellut maassa jo pidemmän aikaa.

Valtionrajarikoksiin liittyvissä esitutkinnoissa on joidenkin turvapaikanhakijoiden kohdalla käynyt ilmi, että heillä on aikomuksena jatkaa Suomesta muihin Schengen-maihin, muun muassa Saksaan. Rajavartioston apulaiskomentaja Tirkkonen ei kommentoi tarkemmin, miten tiedot on saatu.
Eihän noilla voi olla mitään perusteita turvapaikkaan. Silti sen sanan lausuminen (tivattunakin tai läpällä kännissä) avaa taivaanportit.

Yksi sana ja pahimmillaan tuloksena satoja tuhansia maksava vuosien valituskierre ja ylläpito. Rikki koko systeemi ja täällä korkeaotsaisesti sen mukaan toimitaan, jotta ei ”toimita väärin”.

On se ihme, että meillä julkiset menot paisuu kuin pullataikina, järki on lähtenyt järjestelmästä.
 
Eihän noilla voi olla mitään perusteita turvapaikkaan. Silti sen sanan lausuminen (tivattunakin tai läpällä kännissä) avaa taivaanportit.

Yksi sana ja pahimmillaan tuloksena satoja tuhansia maksava vuosien valituskierre ja ylläpito. Rikki koko systeemi ja täällä korkeaotsaisesti sen mukaan toimitaan, jotta ei ”toimita väärin”.

On se ihme, että meillä julkiset menot paisuu kuin pullataikina, järki on lähtenyt järjestelmästä.

Epäilemättä ei olekaan minkäänlaista akuuttia hengenhätää. Elintasosurffareita todennäköisimmin. Silti, turvapaikanhaku on tehty nyt sellaiseksi, että negatiivisenkin päätöksen myötä voi valituskierteellä Suomessa oleskelua pitkittää ties mitenkä kauan. Ja kuten täällä jo mainittiin, on sitten palauttamisetkin joihinkin maihin käytännössä erittäin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, kun eivät suostu ottamaan omiaan takaisin. Ja annas olla, jos systeemiä yritetään tiukentaa, nostavat kaikenlaiset ihmisoikeuserikoisasiantuntijat ja tättähäärät oikein kunnon älämölyn.
 
Epäilemättä ei olekaan minkäänlaista akuuttia hengenhätää. Elintasosurffareita todennäköisimmin. Silti, turvapaikanhaku on tehty nyt sellaiseksi, että negatiivisenkin päätöksen myötä voi valituskierteellä Suomessa oleskelua pitkittää ties mitenkä kauan. Ja kuten täällä jo mainittiin, on sitten palauttamisetkin joihinkin maihin käytännössä erittäin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, kun eivät suostu ottamaan omiaan takaisin. Ja annas olla, jos systeemiä yritetään tiukentaa, nostavat kaikenlaiset ihmisoikeuserikoisasiantuntijat ja tättähäärät oikein kunnon älämölyn.
Tässä saattaa olla momemtum siihen, että lait ja tulkinnat on muututtava pikaisesti..
 
F_PYZlhXQAAtX72
 
Herraseni, te elätte tarmokkainta aikaanne joko 92 vuotta (Lapuanliike) liian myöhään, tai sitten 20 vuotta liian aikaisin. Suomalaiset ovat lainkuuliaista kansaa, ja vain ainoastaan henkilökohtaiset nöyryytyskokemykset saisivat nykypäivän istuvat tuomarit ymmärtämään tämänkaltaisia ”Isäm_maallisia vaikuttimia” esittämistänne rikoksista kiinnijäätäessä. Ei nykypäivän tuomareja ole vangittu keisarivallan aikaisien santarmien toimesta, eikä heitä ole uhitelleet rontanhäntäpistimineen heikkirengit, tai upseereitaan hukuttaneet matruusit. Tuskin nykypäivän istuvia tuomareja on koskaan edes pläjäytetty nyrkillä keskelle taulua yliopiston (saati lähikapakan) sitseissä. He ovat norsunluutorneissa ja heidät on rakennettu etuoikeuksista. Kuten aina.

Anna kaksi vuosikymmentä. Siihen mennessä istuvat tuomarit ovat henkilökohtaisesti kokeneet edes perhepiirissään yhtä ja toista nykyajalle lajityypillistä ”jännää”, tai sitten suursodan, ja siitä ahjosta on nouseva arvoiltaan pirun paljon nykyistä keskivertohenkilöjä kovempia Ihmisiä. Se on sitä historian suurta heiluriliikettä…
Aina väärään aikaan liikkeellä.
 
  • Tykkää
Reactions: KIM
Omissa haaveissani tuosta tehdään konttori hakemusten käsittelylle, ilman että läpsyttelijöitä otetaan Suomen puolelle.
Sormenjäljet, rekisteröinti, 5minuutin haastattelu ja pikakäännytys maahantulokiellon kera. Perusteena, että Venäjä on riittävän turvallinen maa.

Niinhän se jo presidentti Koivisto totesi somalien kanssa, että Neuvostoliitto/Venäjä on turvallinen maa. Mutta kun ei presidentti tätä maata johda.
 
Back
Top