Raveni
Greatest Leader
Sitä sanotaan, että menneisyyttä ei pääse pakoon vaan se on kohdattava. Pakeneminen ei siis auta jos vie ongelmat mukanaan ja näinhän näiden tiettyjen kulttuurien kanssa on käymässä tai jo osittain käynyt niin. Jos ongelma on luonne ja kulttuuri niin ne ovat yleensä niin syvällä siinä ihmisessä, että ongelmat vain siirtyvät. Siksi kotouttamisen pää tavoite pitäisi olla siinä ja itse pidän sitä kotoutumisen edellytyksenä, että se menneisyys jää sinne mistä on lähdetty. Myös se kulttuurin tuoma painolasti.New #4,750
Onkohan tässä taustalla muutakin kansainvälistä kuin kansainvälisyys?
Yksittäistapauksia, yksittäistapauksia.
Ihmiset, jotka kertovat vuolaasti paenneensa sortoa, kittuutusta, kuolemaa, epäjärjestystä....tsadaa: haluavat loihtia saman skeidan sinne, missä -ovat aloittamassa- uuden elämän.
Jos itse muuttaisin esim. jenkkeihin niin ei auta olla suomalainen siellä tai parempi esimerkki olisi esim. japani. Maassa maan tavalla niin sanotusti. Sitä voi säilyttää ne asiat jotka sopivat sinne uuteen paikkaan mutta kaikkia ei. Esim. tietyissä kulttuureissa uskonto on iso osa arkea ja elämää. Niissä kulttuureissa se aiheuttaa myös ne suurimmat ongelmat. Samoin suomalaisessa kulttuurissa alkoholilla on iso osa ja suomalaisessa kulttuurissa se aiheuttaa ison osan ongelmia. Suomalainen kun menee ulkomaille niin se alkoholi seuraa usein mukana ja aiheuttaa siellä sitten ne samat ongelmat. Samoin se on uskonnon kanssa jos se on enemmänkin osa ongelmaa kuin ratkaisua.
Jos ei siis itse halua nähdä ongelmaa ja muuttua niin ne ongelmat ovat siellä missä ihminenkin maasta riippumatta. Ihmettelen suunnattomasti, että maassa jossa on uskonnon aiheuttamia ongelmia tullaa "turvaan" harjoittamaan sitä samaa uskontoa ja tapoja. En vain ymmärrä sitä logiikkaa. Samoin en ymmärrä sitä, että parhaassa iässä olevat nuoret miehet pakenevat velvollisuuttaan omaa maataan kohtaan tehdä siitä parempi. Jos jokainen aina pakenisi niitä ongelmia esim. suomessa niin täällä oltaisiin eletty puolivuosisataa venäjän vallan alla.
Viimeksi muokattu: