Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se on hänen pääelinkeinonsa... Siksi hän huutaa tuota kokoajan.. Muistakaa, se on "entinen" Narkkari , eli se siitä...Toi Aro tuntuu hukkuneen tohon infopropagandavenäjätrollejakaikkialla ajatukseensa. Ei näe mitään muuta, ei suostu näkemään mitään muuta.
Se on hänen pääelinkeinonsa... Siksi hän huutaa tuota kokoajan.. Muistakaa, se on "entinen" Narkkari , eli se siitä...
Päivän Byrokraatti
26 mins ·
Päivän Antibyrokraatti -palkinnon saa Yhdysvaltain korkein oikeus, jonka ratkaisulinjassa painottui jälleen vahva sananvapauden suoja.
Jutussa oli kysymys siitä, saako rokkibändi jatkaa nimensä ”Slant” käyttöä. Slant on slangisana, joka tarkoittaa aasialaista silmäluomea. Vähän kuin vinosilmä.
Kolmannen aallon feminismin ja Social Justice Warrioreiden luvatussa maassa joukko ihmisiä koki, että bändin nimi loukkaa heidän tunteitaan. Asiaa* pahensi se, että rokkareiden bändärijoukkoa kutsuttiin puolestaan samuraiksi.
Korkein oikeus pyyhki herkillä tunteilla pöytää, ja päätti, että perustuslain ensimmäisen lisäyksen takaama sananvapauden suoja on asiassa* ensisijainen. Korkeimman oikeuden mukaan esimerkiksi rasistisia tavaramerkkejä tai toiminimiä koskevat kiellot ovat siten perustuslain vastaisia. Bändi saa päätöksen myötä pitää nimensä ja mielensäpahoittajat saavat pyyhkiä kyyneleensä markkinatalouden tuottamiin, hyvin edullisiin nenäliinoihin.
Päivän Byrokraatti kirjoitti jo vuosia sitten Ruotsin syrjintäasiamiehestä, joka selvitti, loukkaako Frölunda Indiansin logo Pohjois-Amerikan alkuperäisväestöä. Vitsailimme tuolloin Chicago Blackhawksista, mutta näköjään uhka olikin todellinen. Nyt Chicagossa voidaan huokaista helpotuksesta, samoin kuin monessa muussa seurassa. Esimerkiksi Washington Redskins, Edmonton Eskimos ja Cleveland Indians olisivat varmasti olleet tulilinjalla.
Uskoaksemme myös Notre Damen Fighting Irish -maskotti itkee ilosta, kun leprakonin punaista hiuspehkoa ei tarvitsekaan värjätä mustaksi.
Kyse ei silti ole pelkästä huumorista. Amerikassa monet maskotit on jo oikeasti vaihdettu poliittisen korrektiuden nimissä. Esimerkiksi San Diego Aztecsia ei enää innoita Zuma.
Saa nähdä, kuinka kauan meillä Suomessa saa Jokereiden maskottina jatkaa stereotyyppinen suomalainen vapunjuhlija, ja joutuvatko Vuosaaren Viikingit kenties hakemaan itselleen uuden nimen. Hellurei herkät tunteet ja loukkaantuminen aivan kaikesta.
* Reference to any continent unintentional.
Toisaalla vähän pakitellaan.
Muistakaa, se on "entinen" Narkkari , eli se siitä...
Ja MV-lehti ei sitten mitenkään vaikuta sinuun?
Takertuu jotenkin tuohon hommaan, ikäänkuin se olisi ainoa asia mikä määrittää hänen koko persoonansa. Venäjä-trollit ovat toki perseestä, mutta Jessikka tuntuu jotenkin maaniselta kun joka lauseessa on mainittava nämä trollit.
Poistettu. Kerrottu naisen hormoninaalisesta vaikutuksesta rationaaliseen ajatteluun...
Epäilemättä vaatisi oman tiedekuntansa jonkun yliopiston yhteyteen. Tosin epäilen, että tiedekunta ajautuisi melkoisiin vaikeuksiin sen miespuolisen työväkensä joutuessa työkyvyttömyyseläkkeelle rutkasti normaalia nuorempana.
Foorumin naispuolinen lukijakunta älkööt närkästykö tuosta. Nainen on ja pysyy miesnäkökulmasta katsoen ikuisena mysteerinä, joka jakaa lahjojaan elämänkiertoon pyytämättä ja kysymättä. Ja jotteivät foorumin sisaret tyystin pitäisi minua ällöttävänä mänttinä, mikä tosin olen oikeasti, niin korostan arvostavani naissukupuolta ja pitäväni kaikessa sitä aivan samanarvoisena kuin sitä toistakin sukupuolta, jota satun edustamaan.
Aron historia on luettavissa muualtakin..Ja MV-lehti ei sitten mitenkään vaikuta sinuun?
Trolliratsastuksesta samaa mieltä.
Nainen tosiaan pysyy aina mysteerinä miehille, ja hyvä niin koska tarvitsemme kauniita mysteereitä selviteltäväksemme. Itse olen elänyt oman neitoseni kanssa yli 15v yhteiseloa, ja olen aina sovinistisesti sanonut viimeiset sanat kiistoissamme, jotka kylläkin kuuluvat pääasiassa "kyllä kulta".
Yksi asia joka on aina muodostanut paljonkin kitkaa, nykyisen ja entisten naisteni kanssa, yhteiselon rauhan suhteen on kuukautiskierto. Erityisesti PMS-vaihe - 'Prepare to Meet Satan' kuten itse sitä leikkisästi kutsun - tuntuu olevan yhteiseloa veitsenterällä. Tuolloin riittää kun kysyy "miten päiväsi on mennyt?", ja millisekunnissa edessäsi on verenhimoinen XX-kromosomiparillinen henkilö kysymässä että "mitä tuolla tarkoitit?!?!?".
Itsekään en osaa edes ajatella että miehet ja naiset olisivat eri arvoisia, vaikka meillä on kotona perinteisiä "miesten töitä" ja "naisten töitä". Tosin tämä "työnjako" on tullut luonnostaan ja olemme kyllä keskustelleetkin asiasta, ja lopulta tulleet yhdessä samaan lopputulokseen että näin se homma meidän kesken parhaiten toimii.
#kivapuhetta naisista #vihapuheen keskelle. Sori off topicista =)
Bussikuski kuvasi maahanmuuttajanuoria - HSL: Epäasiallista!
Sosiaalisessa mediassa leviää videoita, jotka HSL:n linja-auton kuljettaja on kuvannut ilman lippua sisään yrittävistä nuorista.
Sosiaalisessa mediassa leviää ainakin kolme YouTubessa julkaistua videota, joissa maahanmuuttajataustaiset nuoret yrittävät tulla linja-autoon mahdollisesti ilman asianmukaista bussilippua. Kahdessa eri yhteydessä kuvatuissa videoissa nuoret kertovat, että heillä olisi kännykällä ostettu sähköinen lippu, mutta puhelimesta on loppunut akku, eivätkä siksi voi pyydettäessä näyttää sitä.
Videoiden kommentointi niin YouTubessa kuin muualla sosiaalisessa mediassa on erittäin rasistista. Erikoisiksi videot tekee se, että ne on kuvannut linja-auton kuljettaja. Videot on julkaissut Facebookissa Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaana ollut mies, joka on ainakin aiemmin työskennellyt linja-autonkuljettajana, joten hän voi itse myös olla videoiden kuvaaja.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteestä vastaavan HSL:n joukkoliikenneosaston johtaja Tero Anttila ei ole ilahtunut kuljettajan kuvaamista ja julkaisemista videoista.
- Epäasiallista. Kuljettajan toiminta ei ole missään nimessä ohjeistuksemme mukaista, Anttila kertoo Radio Novalle.
- Kuljettajan tärkein tehtävä on palvella asiakkaita ja ajaa reittiä turvallisesti. Hänen kuuluu myös tarkistaa, että kaikilla on asianmukainen matkustusoikeus, eli siinä mielessä kuljettaja toimi oikein, mutta kaikki sen ylimenevä onkin sitten liikaa.
Anttila muistuttaa, että kuljettajat eivät ole HSL:n työntekijöitä.
- Ostamme palvelun liikennöitsijöiltä, Anttila korostaa.
Radio Nova selvitti, minkä liikennöitsijän linja-autosta tässä tapauksessa on kyse, mutta ei tavoittanut kyseisen yhtiön edustajaa kommentoimaan tapausta.
Lain mukaan linja-autot ovat julkista tilaa, joten siinä mielessä itse kuvaamisessa ei ole mitään laitonta. Pahimmissa konfliktitilanteissa videot voivat jopa olla arvokasta todistusaineistoa, kun tapahtumia selvitetään jälkikäteen. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun tällaisia videoita aletaan levittää sosiaalisessa mediassa, saatetaan syyllistyä yksityiselämää koskevan tiedon levittämiseen tai jopa kunnianloukkaukseen. Esimerkiksi nyt julkaistuilla videoilla kaikki kuvatut nuoret ovat selkeästi tunnistettavissa ja videot julkaisemalla aiheutettu julkinen nöyryytys voi olla rikoksena paljon vakavampi kuin mahdollinen yritys matkustaa ilman lippua.
Aron historia on luettavissa muualtakin..
Ei vaikuta minuun, mitenkään.. omaan muutenkin kriittisen tarkasteltava kaikkeen..
No oo, Naiset on sellaisia... ehditkö, Miten se nyt sanoisi... hormoonillisia..
Nainen tosiaan pysyy aina mysteerinä miehille, ja hyvä niin koska tarvitsemme kauniita mysteereitä selviteltäväksemme. Itse olen elänyt oman neitoseni kanssa yli 15v yhteiseloa, ja olen aina sovinistisesti sanonut viimeiset sanat kiistoissamme, jotka kylläkin kuuluvat pääasiassa "kyllä kulta".
Yksi asia joka on aina muodostanut paljonkin kitkaa, nykyisen ja entisten naisteni kanssa, yhteiselon rauhan suhteen on kuukautiskierto. Erityisesti PMS-vaihe - 'Prepare to Meet Satan' kuten itse sitä leikkisästi kutsun - tuntuu olevan yhteiseloa veitsenterällä. Tuolloin riittää kun kysyy "miten päiväsi on mennyt?", ja millisekunnissa edessäsi on verenhimoinen XX-kromosomiparillinen henkilö kysymässä että "mitä tuolla tarkoitit?!?!?".
Itsekään en osaa edes ajatella että miehet ja naiset olisivat eri arvoisia, vaikka meillä on kotona perinteisiä "miesten töitä" ja "naisten töitä". Tosin tämä "työnjako" on tullut luonnostaan ja olemme kyllä keskustelleetkin asiasta, ja lopulta tulleet yhdessä samaan lopputulokseen että näin se homma meidän kesken parhaiten toimii.
#kivapuhetta naisista #vihapuheen keskelle. Sori off topicista =)
Raziziminatsisikabussikuski... eikäku toihan kuulosti kanssa joltain muulta kuin pottunokkahärämläiseltä.Gleb...
Kuski on ilmeisesti idän ihme Gleb SimonovRaziziminatsisikabussikuski... eikäku toihan kuulosti kanssa joltain muulta kuin pottunokkahärämläiseltä.
Kuski on ilmeisesti idän ihme Gleb Simonov
Ei vaikuta minuun, mitenkään.. omaan muutenkin kriittisen tarkasteltava kaikkeen..