Viking Grace ajanut karille

inscout

Respected Leader
Kipparille näytti käyneen vain pieni virhearvio viimeisenä työpäivänään.


Ruuhkan aiheuttama ongelma.

Laivat tulivat satamaan aivan liian lähekkäin sään huomioon ottaen. Toinen joutui odottamaan kapeikossa koneet pysäytettyinä kun toinen sompaili itseään laituriin. Tuuli oli kova ja tuli huonosta suunnasta. Sillalla reagoitiin liian hitaasti ja siinä vaiheessa kun he löivät hönkää koneeseen päästäkseen pois oli jo liian myöhäistä.

Inhimillinen moka. Yrittivät pysyä aikataulussa liian pitkään.
 

StepanRudanskij

Ylipäällikkö

Hilan lukko

Ylipäällikkö
Verovaroin pidetään yllä tämmöistä naurettavaa paskaa. RO-ROja vaan ja 100 tosimatkustajaa kyytiin, mikäli on ASIAA toiselle puolelle.
Thrinax, Rymy-Eetu ja mummotunnelit pelittämään, komiat saa ensin ja pojat sitten.
Viinaa saa kaupasta.
2a6dccdaa5a0fef0194b06ab3d80b4736ad1cb70.jpg
 

Rannari

Greatest Leader
Ruuhkan aiheuttama ongelma.

Laivat tulivat satamaan aivan liian lähekkäin sään huomioon ottaen. Toinen joutui odottamaan kapeikossa koneet pysäytettyinä kun toinen sompaili itseään laituriin. Tuuli oli kova ja tuli huonosta suunnasta. Sillalla reagoitiin liian hitaasti ja siinä vaiheessa kun he löivät hönkää koneeseen päästäkseen pois oli jo liian myöhäistä.

Inhimillinen moka. Yrittivät pysyä aikataulussa liian pitkään.
Tuo on normaalioloissakin melkoinen balettiesitys kun kaksi laivaa per varustamo käväisee tiiviillä aikataululla pikaisesti laiturissa ja pyörittelee siinä ahtaassa satama-altaassa.
 

Iku-Turso

Alikersantti
Olen tässä yrittänyt tunnin liittää tuttuni tekemää Marine Traffic videota Gracen toilailusta, joistain syystä en onnistunut edes gif-muodossa saamaan lyhyttä pätkää tänne. Joka tapauksessa alus käännetään ympäri suoraan rantaan kapeikossa ja sen olisi voinut hyvin välttää tuulesta huolimatta.
 

Merten sheriffi

Greatest Leader
Olen tässä yrittänyt tunnin liittää tuttuni tekemää Marine Traffic videota Gracen toilailusta, joistain syystä en onnistunut edes gif-muodossa saamaan lyhyttä pätkää tänne. Joka tapauksessa alus käännetään ympäri suoraan rantaan kapeikossa ja sen olisi voinut hyvin välttää tuulesta huolimatta.
Jaa. Mä kyllä luotan, että komentosillalla ollaan tiedetty miten pitää toimia. Kenties ilmastonmuutoksen myötä nää tuulenpuuskatkin alkavat olemaan entistä kovempia. 250 tonnia omavastuu per karille ajo laittaa kyllä harkitsemaan riskejä jatkossa. Kannattaako Maarianhaminaan edes kiinnittyä.
 

Iku-Turso

Alikersantti
Pieni.gif

Tunnin yrittämisen jälkeen sain liitettyä tämän tuttuni kaappaaman MarineTraffic-pätkän Gracen toilailuista. Tuossa hieman etelämpänä ennen avointa olisi ollut hyvin tilaa kääntää laiva ajoissa ja tyrivät sitten noin.
 
Top