Yhdysvaltain presidentinvaalit 2020

Aikaisemmin Ylen lähetyksestä bongattuna: toimittaja ylimielisesti naurahti Floridan (tyhmille) latinoille, että "kuinka ne ajattelee mitenkä Bidenin veronkorotukset johtavat kommunismiin."

Hiukan rasistista, ja muutenkin tyhmää.

Taitaa olla, että korkeimman oikeuden tuhoamisella ja patsaiden kaatamisella ym. on paljon suurempi merkitys. Samaa kun harrastettiin Venezuelassa.
 
USA:n äänilaskennassa samat ilmiöt kuin Suomessa, eli ennakkoäänien kannatusjakauma ja iso kaupungit vs maaseutu laskentanopeus. Suomessa tätä varten on Ylen "korjattu ennuste", joka julkaistaa tietyssä vaiheessa vaali-iltaa. USA:ssa ei näköjään vastaavaa ole.

 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa kuunnella miten media jo syyllistää gallupeja vaikka ovat itse niitä ylitulkinneet. Minä en ole toistaiseksi nähnyt mitään yllättävää. Tiukaksihan nämä ovat aina menneet. Voiko sama asia olla yllätys vaikka toistuu neljän vuoden välein?
 
Huvittavaa kuunnella miten media jo syyllistää gallupeja vaikka ovat itse niitä ylitulkinneet. Minä en ole toistaiseksi nähnyt mitään yllättävää. Tiukaksihan nämä ovat aina menneet. Voiko sama asia olla yllätys vaikka toistuu neljän vuoden välein?

Metioitten päätehtävä on luoda Usan vaalitapahtumasta mahdollisimman dramaattinen ja myyvä case. Ei millään jaksa kiinnostua näistä välipuheista, minun tiedonjanoni täyttyy, kun saan tietää lopputuloksen. :)

Tälläkään kierroksella amerikkalaiset eivät ainakaan minulta ole kysyneet mitään, miten lie teiltä toisilta? Itse valitsevat itselleen presidentin ja eipä siinä muun maailman mielipiteitä kysellä. Eikä tarvitsekaan, se on heidän asiansa.

Jos Palsternakin ja Mika Aallon naama venähtää metrin mittaiseksi vaalituloksen valmistuttua, sekään ei merkitse mitään. Virallinen Suomi onnittelee voittajaa joka tapauksessa.

Jos Trump voittaa, niin ehkä suomalaisten pitäisi taas järjestää miekkareita, joissa on TRUMPUTIN-kylttejä ja Al Fatahin osanotto tapahtumassa.....kuten takavuosina, kun misterit tapasivat Helsingissä. :ROFLMAO:
 
Huvittavaa kuunnella miten media jo syyllistää gallupeja vaikka ovat itse niitä ylitulkinneet. Minä en ole toistaiseksi nähnyt mitään yllättävää. Tiukaksihan nämä ovat aina menneet. Voiko sama asia olla yllätys vaikka toistuu neljän vuoden välein?
Duunariosavaltioissa gallupit punnitaan. Jos vaikkapa Michigan ja Wisconsin kääntyvät edes tiukaksi kisaksi, niin silloin voi gallupisteja osoittaa sormella. Jos gallupit ovat näyttäneet osavaltiotasolla max. viiden prosenttiyksikön eroa, niin muutokset ovat ihan normaaleja. Pitää ymmärtää mitä on lukemassa ja tekemässä. Tuollaisista kuin Ohio ei voi päätellä gallupien perusteella yhtään mitään. Lanttia heittämällä saa saman todennäköisyyden. Onko kruuna/klaava sitten jollekulle kiveen hakattu odotusarvo ja kolikko väärässä, jos lopputulos siitä muuttuu? Vai löytyisiköhän syyllinen sittenkin peilistä.
 
Senaatin ääntenlaskenta vahvasti vaiheessa. Nyt näyttäisi menevän 50-49 republikaaneille, Georgiassa on tulossa toinen kierros. Tämä olisi repiksille kova tulos.
 

Benita Heiskanen: Biden ei ole ollut erityisen innostava​

IS:n vaalistudiossa vieraana oleva professori Benita Heiskanen nostaa esiin erään Bidenin ongelman.
Esivaalissa hän oli ehdokas, josta edes puoluekoneisto ei aluksi innostunut. Vasta Bernie Sandersin varhainen voitto esivaalissa säikäytti puolueen väen ja joku tarvittiin kaatamaan hänet. Voi olla, että tämä vaikuttaa innostukseen.
 
Jeesus mitä paskaa

Benita Heiskanen: Biden unohti vasemmiston aktivistit​

Benita Heiskanen: Bidenin strategiana on ollut, että hän ei kuuntele demokraattien vasemman laidan aktivisteja, vaan hän on luonut siltoja enemmän maltillisten republikaanien suuntaan. Jää nähtäväksi, oliko viisasta laittaa kaikkia munia samaan koriin.
Elina Koivisto, toimittaja
 

Benita Heiskanen: Biden ei ole ollut erityisen innostava​

IS:n vaalistudiossa vieraana oleva professori Benita Heiskanen nostaa esiin erään Bidenin ongelman.
Esivaalissa hän oli ehdokas, josta edes puoluekoneisto ei aluksi innostunut. Vasta Bernie Sandersin varhainen voitto esivaalissa säikäytti puolueen väen ja joku tarvittiin kaatamaan hänet. Voi olla, että tämä vaikuttaa innostukseen.
Tästä on helppo olla samaa mieltä. Biden ei todellakaan ole mikään joukkojen villitsijä. Siitä syystä hän tosin on monelle houkutteleva vaihtoehto.
 
Jos joskus teen natsielokuvan johon tarvitaan Gestapon psykopaattinen kiduttaja niin olen löytänyt rooliin miehen jonka habitus on kohdallaan. Hän on dosentti Markku Ruotsila.
 
Hybridi valvominen tuotti tulosta. 21:30-01:30 unta. Yöllä makoilua ja aamulla vajaa tunti unta.
 
No niin. Kuten täällä jo monta kertaa olen ennakoinut, Trump voittaa vaalit. Texas ja Florida menossa Trumpille. Suomen valtamedia ei vasemmistolaisen ideologiansa sokaisemana pystynyt taaskaan näkemään päivän selvää totuutta. Kaikki vedonlyöntitoimistot ovat muuttaneet kertoimensa ja myös näiden perusteella Trump voittaa. Eivät he ala rahoillaan pelleilemään.
 
Moon nyt ihmetelly tätä jo jonkin aikaa. Miksi Suomessa seurataan USA:n vaaleja samalla intensiivisyydellä kuin meidän omia vaaleja? Enkä nyt tarkoita kenenkään henk. koht. seuraamista, seuratkoon kukin vaikka Kongon politiikkaa, jos kiinnostusta löytyy. Tarkoitan sitä, että Suomen media pitää vaalivalvojaisia vieraan valtion vaaleista, joka ei ole edes naapurimaa. Onko USA todellakin niin vaikutusvaltainen täällä, että niitä pitää seurata? Eihän minkään muun valtion vaaleista ole tällaista seuraamista?
 
Back
Top