Näissähän törmätään linjan molemmin puolin ainakin siihen kohdistuvatko halut siihen että määrätään omasta elämästä vai yritetäänkö väkivalloin keinoin (fyysisen/henkisen/sosiaalisen) pakottaa kaikki muutkin samaan muottiin. Jälkimmäisellä päästään minun kirjoissani sujuvasti ääriliikkeeksi eikä tarvi edes kulkea lähtöruudun kautta.Varmaan osa MAGAsta on ihan muutenkin eri kaliberia kuin Antifan edustajat. Kun on nyt tullut malliksi selattua netistä haastatteluja ym. niin välillä tulee vaan mieleen, että miten ihmeen tavalla ja kuka ja miten aikoo määritellä ---äärioikeistolaisuuden----?
Yksi video oli mm. sisällöltään kutakuinkin näin: perheet haluavat asua asutuskeskusten ulkopuolella ja eivät tykkää huumekaupasta ja etnisistä jengeistä. Kuuntelevat sunnuntaina jumalanpalveluksen, jos eivät ole töissä. Haluavat pärjätä omillaan eivätkä usko verotusvaltioon, eivät halua lappaa esim. armeijalle ja avaruustutkimukselle tähtitieteellisiä rahavirtoja, eivät hyväksy 42 sukupuolta ja pitävät aborttia kurjana ehkäisymenetelmänä. Jos näillä emmeillä saa otsaansa leiman: äärioikeistolainen, niin huhhhuh. En tiedä mitä seuraa siitäkään, jos ihmisiltä halutaan sulkea oikeus elämäntapaan ja omiin asenteisiin?
Ihan sama mitä itse näistä teemoista ajattelen, mutta pitää kai sitä kuunnella muitakin kuin vain naulata ne omat teesinsä johonkin oveen?
Minulle muiden vapaan tahdon alistaminen omaan uskoon on se mikä nostaa harvat karvat pystyyn. Samoin muu puusilmäinen jeesustelu. Jos kielletään sukupuolivalistus uskonnollisin perustein niin aborttikäppyrähän siinä liki automaattisesti ottaa suunnan kohti Otavaa. Ne on hormonihuuruiset teinit semmoisia. Onko abortin ehdoton kieltäminen tuolloin järkevä keino saada homma kontrolliin. Tai onko homoseksuaalisuus rikos tai sairaus jne. jne.
Ei mikään yksinkertainen kokonaisuus jonka voisi kiteyttää kolmella sanalla.