Yleistä keskustelua pukeutumisesta

Merten sheriffi

Supreme Leader
BAN
Täällä voidaan keskustella pukeutumisesta mallia siviili.
Pukeutuuko MP.nettiläinen Kiitos Suomi paitaan Karjala lippiksen kera vai kiinostaako panostaminen vaatteisiin enemmänkin.
Ketju upotkoon pohjaan jos aihealue ei kiinnosta. Muussa tapauksessa raapustakaa tänne.
 
Minun pukeutumisen filosofia on mukavuus ja säänkestävyys. Eräs (löysä) ohjenuora on että vaatteilla, jotka ovat päällä, pitisi pystyä mennä metsään nyt eikä hetken päästä ja olla siellä jonkun aikaa.
Kesällä kun ei ole takkia päällä, ainoastaan Fjällräven liivi ja t-paita, niin aina on pikkureppu selässä jossa on sadeviitta ja ohut tuulenpitävä takki ja irtonainen fleecehuppu ja hanskat.
 
Rento casual tyyli minun makuuni. Iso takaisku oli tanskalaisen Cottonfield merkin vetäytymisestä Suomen markkinoilta. Siskoni asuu Jenkeissä josta hankin tänä päivänä käytännössä kaikki vaatteeni. Tilaan sikäläisistä verkkokaupoista suoraan siskoni osoitteeseen. Outlet keskuksista kovin alennuksin.
 
Mites on, näkyykö millään lailla esim. vaatetuksessanne isänmaallisuutenne tai tämä maanpuolustushenki? Oletteko yleisellä paikalla joukkoon sulautuva ja kotona "army"-kamppeissa vai miten?
Itselläni on "käsilaukuna" puolan armeijan lääkintämiehen laukku ja koto-oloissa päässä saksan kenttälippis.
 
Eipä oikeestaan... kaupungissa pukeutuminen "normaalia", ehkä tummanvihreä acu-kenttälakki erottuu hiukan joukosta. Melkein ainut hattumalli joka jotenkin sopii omaan päähän, siksi usein käytössä .... Luonnossa sitten mukavampi asustus, reisarit yms.

Edit. Kiitos hitaan tabletin, ehdin vastata tähän, ennen kuin huomasin tuplaketjun..
 
Joskus piruillen mp-henkinen asennepaita tyyliin 'Rokka - Tikkakosken mannekiini' tai 'Suomi-kp kiertue' tpaita. Toisinaan m91 maastohousut+Haix maiharit siviilipaidan kera
 
Äkkiseltään ajateltuna ainoat kuteet joita käytän ja joissa on mitään sotilastaustaa, niin tulee mieleen desert bootsit ja tuollainen laivaston kansitakki. Toki niin moni vaate on sotilaskäytöstä peräsin, että varmasti enemmänkin on.
 
Kaupungilla liikkuessa ei kovinkaan helposti tunnista.
Suunnon ambit kello vain on mikä tietäjille paljastaa.
Joskus saattaa olla multicam lippis

Metsään jos kuitenkin lähden tai ihan vain kalaan niin sitten saatan vetästä maiharit jalkaan sekä maastohousut.
 
Tämmöiset hienot kesäshortsit oli tarkoitus hankkia, mutta eipä ole vielä sattunut silmään meikäläisen kaupoissa. Kenties jostain erikoismyymälästä voisi löytyä, tai sitten pitää taas käydä rajantakana hieman shoppailemassa.
RTC-65221-2.jpg
 
Ei kyllä tulis mieleenkään pitää mitään M91-housuja tai öyhötyspaitoja päällään ihmisten ilmoilla, joku raja se meikäläisenkin urpoudella on. Metsästyshommissa ja poissa ihmisten ilmoilta sitten pidän sitä mikä on järkevää ja käytännöllistä, eli juurikin niitä vanhoja maastopökiä ja muutakin armeija-ylijäämää. Muutoin pukeudun ihan normaaleihin, mukaviin ja käytännöllisiin perusvaatteisiin sään mukaan, en yritä viestiä niillä mitään kenellekään.

EDIT: Tai no otetaan nyt sanoja sen verran takaisin, että eihän maastokuoseissa sinällään mitään vikaa ole ja monet niistä on ihan tyylikkäitäkin arkipukeutumisessa, jos tyyliin vaan sopivat. Kaikki Leijona-paidat ym. on myös ihan jokaisen oma asia, mutta itse en näe näille tarvetta ja etenkin sen yleisen käyttäjäkunnan takia ovat päässeet vähän leimaantumaan sellaisiksi kuteiksi, joita en itse käyttäisi. Maanpuolustushenki ja isänmaallisuus ovat mielestäni sellaisia asioita, jotka lähtevät jostain vähän muualta ja perustuvat johonkin vähän muuhun kuin Leijona-paitaan, maihareihin ja keskikaljahuuruissa öykkäröintiin.
 
Siviilihommissa siviilivaatteet sään ja kulloisenkin tarpeen mukaan ja siltavahtipalveluksessa käsketty varustus.

Ei kantaa ottavia vaatteita, kaapissa on tosin joskus lahjaksi saatu "Jag är heterosexuell och kör Volvo" -paita jossa on vanhan 200-sarjan ajokin kuva. (En ole vielä tullut tämä paita päällä "ulos kaapista" vaimitenseoikeinoli... :D)
 
Tämmöiset hienot kesäshortsit oli tarkoitus hankkia, mutta eipä ole vielä sattunut silmään meikäläisen kaupoissa. Kenties jostain erikoismyymälästä voisi löytyä, tai sitten pitää taas käydä rajantakana hieman shoppailemassa.
RTC-65221-2.jpg


No ei siinä mitään, valkopohjainen ns. "city-camo" tai snow flake mielletään kyllä white power porukan tunnukseksi. (Vieläkin- luulin, että ne ajat olivat menneet noin 20 v sitten!)

Erehdyin pari vuotta sitten tämänkaltaisen paidan kanssa iltakävelylle ja ihmisten reaktiot oli kyllä ihan mielenkiintoisia.

images
 
Whatever flows your boat....itse kyllä ihmettelen joidenkin mieltymystä kamovaatteisiin urbaanissa miljöössä. No eihän minun tarvitsekaan ymmärtää. Itse suosin yksivärisiä vaatteita maaväreissä eli vihreää, ruskeaa, khakia...
Muttei sääntöä ilman poikkeusta. Minun kesälakki on Propperin boonie tällä kuviolla: tummempaa ja vaalempaa harmaata. Ei erotu hikiläiskät.

propper-atacs-camouflage-boonie-hat.jpg
 
Muttei sääntöä ilman poikkeusta. Minun kesälakki on Propperin boonie tällä kuviolla: tummempaa ja vaalempaa harmaata. Ei erotu hikiläiskät.

propper-atacs-camouflage-boonie-hat.jpg

Näyttää jo valmiiksi likaiselta.

Kaartin jääkäripataljoona kehitti 20 vuotta sitten maastokuvion kaupunkikäyttöön. Olisiko jollain foorumilaisella kuvaa kyseisestä maastopuvusta tai sen kuviosta?
 
Ajattelin viime kesänä että seuraavan kesän helteitä varten pukeudun kuin arabi, eli valkoista lakanaa päästä varpaisiin, panta päähän, raybanit naamalle ja virneen kanssa kaupungille. Ei sitten tarvinnutkaan helteissä tuskistella, ei... 1-2:sta Suomen lipusta saisi varmaan tarpeeksi materiaalia dishdashiin tmv., eli erääseen niistä kaavuista. :D Minä en niin tunne niiden arabi/islamilaisten vaatteiden nimiä...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thawb

No joo... en minä varmaan lipuista ala ompelemaan mitään... koska Suomen liput ovat kalliita. :D (alkaen 37€)
 
kesän helteitä varten pukeudun kuin arabi.
Tuota minä olen kovasti ihmetellyt että kun täällä on helle niin ihmiset juoksee puolialastomana. Eihän se viilennä, päinvastoin tulee kuuma kun aurinko pääsee iholle lämmittämään. Löysää ja ilmavaa vaatetta päälle. Niinhän ne aavikon ihmiset pukeutuu.
Minä olin koko viime kesän helteissä ulkona valkoisella pitkähihaisella paidalla materiaalista 50/50 puuvilla/villa.
 
No ei siinä mitään, valkopohjainen ns. "city-camo" tai snow flake mielletään kyllä white power porukan tunnukseksi. (Vieläkin- luulin, että ne ajat olivat menneet noin 20 v sitten!)

Erehdyin pari vuotta sitten tämänkaltaisen paidan kanssa iltakävelylle ja ihmisten reaktiot oli kyllä ihan mielenkiintoisia.

images

Meillä päin myös erinäiset pirinarkkarit ja pikkurikolliset suosivat tuota ns. metrocamoa ja tästä syystä on aika vahvat antipatiat kyseistä kuosia kohtaan. Typeräähän se on assosioida tietty kuvio tai vaatekappale johonkin porukkaan noin vahvasti, mutta ei voi mitään, tulee heti em. roskasakki tai amiksessa uusnatsismin löytänyt mopopoika mieleen tuosta kuviosta...
 
Back
Top