Youtube-kanavia (ase- ja sotilasaiheiset jne.)



 
Amerikkalaiset melko karuina asiakkaina... lentävä kenttäoikeus, joka ei todellakaan kuulunut U.S. Army:n protokolliin. Paitsi tässä tapauksessa. Jenkit eivät voineet aluksi uskoa näkemäänsä, mutta tokenivat sen verran että alkoivat teloittaa keskitysleirin SS-vartijoita. Korkein US Army -upseeri paikalla taisi olla majuri, ja siitäpä syntyi sitten kaikenlaista keskustelua.
Erinomaista Mark Felton- laatua oleva selvitys tapahtumain kulusta.

 
Harvinaisia WW2 pätkiä. Tässä yksi, lisää löytyy samalta Youtube-kanavalta.
 
Battleship New Jerseyn YouTube -kanava on sellainen josta suomalaisetkin military -museot voisivat ottaa mallia:


Videon teknisen laadun ei tarvitse olla mitään superpriimaa jos tarinat ovat kiinnostavia. Videot kuvattu likimain käsivaralta ja audion taso heittelee.

Battleship New Jersey keskittyy esittelemään aluksen yksityiskohtia ja kertoo tarinoita sen arjesta.

Suomalaiset museot tuntuvat näkevän videot pelkkänä markkinointikanavana. Hyvin vähän mitään "opetuksellista" sisältöä.
 
Battleship New Jerseyn YouTube -kanava on sellainen josta suomalaisetkin military -museot voisivat ottaa mallia:


Videon teknisen laadun ei tarvitse olla mitään superpriimaa jos tarinat ovat kiinnostavia. Videot kuvattu likimain käsivaralta ja audion taso heittelee.

Battleship New Jersey keskittyy esittelemään aluksen yksityiskohtia ja kertoo tarinoita sen arjesta.

Suomalaiset museot tuntuvat näkevän videot pelkkänä markkinointikanavana. Hyvin vähän mitään "opetuksellista" sisältöä.

Itse tykkään Bovingtonin panssarimuseon kanavasta. Jokainen ajoneuvovideo on kuin pienoiskoossa pidetty luento aiheesta. Myös Ruotsin panssarimuseo Arsenalen tuottaa mielenkiintoisia videoita Youtube-kanavalleen.
 
Itse tykkään Bovingtonin panssarimuseon kanavasta. Jokainen ajoneuvovideo on kuin pienoiskoossa pidetty luento aiheesta. Myös Ruotsin panssarimuseo Arsenalen tuottaa mielenkiintoisia videoita Youtube-kanavalleen.

Bovingtonin ja Arsenalenin videot ovat kiinnostavan sisällön lisäksi teknisesti ammattimaisesti tehtyjä. Ääni, valaistus, kuvaus, esiintyminen, kaikki on tehty paremmin kuin mihin itse pystyisin.

Battleship New Jersey oli vain esimerkki että vaatimattomallakin teknisellä laadulla pärjää jos sisältö on priimaa. Vastaavaa sisältöä toivoisin kotimaisiltakin museoilta.

Edit: laatu -> sisältö. Eli ajatus oli että pärjää jos sisältö on priimaa.
 
Viimeksi muokattu:
Bovingtonin ja Arsenalenin videot ovat kiinnostavan sisällön lisäksi teknisesti ammattimaisesti tehtyjä. Ääni, valaistus, kuvaus, esiintyminen, kaikki on tehty paremmin kuin mihin itse pystyisin.

Battleship New Jersey oli vain esimerkki että vaatimattomallakin teknisellä laadulla pärjää jos laatu on priimaa. Vastaavaa sisältöä toivoisin kotimaisiltakin museoilta.

Joo, esim. Tikkakosken museolle sopisi kuin nenä päähän tehdä vaikka esittelyvideo heillä olevista ilmavoimien konetyypeistä. Kiinnostusta varmaan olisi. Aiheina vaikka Fokker D.XXI, Brewster, Bf 109, Bristol Blenheim jne.
 
Back
Top