Ysäri fiilistelyä kaikilla sektoreilla

Olinhan minä tuolloin kova tanssimusiikin ystävä. Lähestyttäessä milleniumia musiikki vaihtui technoon ja tranceen. Tulipa teetettyä kaiken maailman reivivaatteitakin itselleni. Hopeisia housuja sekä ties mitä hullua.
Suorastaan hävettää tänäpäivänä vaikkakin vuosia on vierähtänyt jo paljon. Baareissa tuli aina kaiken maailman hörhöä kyselemään josko löytyi jotain viinaa väkevämpää.
Sitä nyt ei tietenkään löytynyt, koska enhän ole edes maistanut tupakkaa koskaan.
Tuohon aikaan kaiken maailman Technoilu oli jollain tapaa muodissa joten en siltä osin ollut ainoa friikki.
 
Vaihtelun vuoksi laitetaas jotain ihan muuta;

Vastaanpa vahteeksi omaan viestiini, koska Enylla jatketaan ja tällä kertaa Titanic teemalla. Muistan kun leffa aikoinaan ilmaantui ja jokainen kynnelle kykenevä (minä mukaan lukien) kävi sen katsomassa. Elokuvasta en niinkään piitannut, olihan se aika imelä ja itse olin enemmän toiminnan miehiä, mutta soudtrack oli hienoa kuultavaa.

 
Tämä oli suosittu biisi myös vuonna 1998. Soi Ohjusvene Oulun Keittiössä sekä Ravintola Puuterissa.
 
Eurooppa 3 teki hyvää musiikkia.
Paikallisella nuorisotalolla olivat keikalla joskus 90 luvun alussa.
 
Ei kyllä sytytä yhtään vaikka joskus olen Lahdessakin aikaa viettänyt.
Ok, sori, eri ihminen, semmoinen tapaus tuo jossa eräs heppu teki silloin varsin harvinaista pulled porkia jne mainio ilta ja hienoja ihmisiä ympäri Suomen, ysärille yhdet vielä
 
Vaihtelun vuoksi laitetaas jotain ihan muuta;


Videon tiedoissa on virhe. Tällä ei ole mitään tekemistä Enyan kanssa. Laitan triviaa.
Artisti on ADIEMUS eli säveltäjä Karl Jenkinsin kasaama musiikkiprojekti. Lead laulaja on Miriam Stockley jonka muun tuotannon perusteella voitte todeta heittämällä maailman taitavimmaksi naislaulajaksi.

Adiemus lauluryhmässä ovat laulaneet mm. suomalaiset Pirjo Aittomäki, Mervi Hiltunen, Anna-Mari Kähärä, Merzi Rajala, Säde Rissanen,hanna-Riikka Siitonen, Mia Simanainen, Nina Tapio ja Riikka Timonen.
Miriam Stockley on tehnyt version Finlandiasta ja se on soinut parikin kertaa itsenäisyyspäivänä Suomen radiossa. Näkyy myös Mike Oldfieldin kanssa lavalla Berliinissä ysärin päättyessä uudenvuoden aattona, eli Millenium Bell keikka. Miriam veti keikan -7 asteen pakkasella karvahattu päässä.
Ei nyt laiteta Finlandiaa tähän vaan toinen tunnettu biisi.......kuka tunnistaa mistä tv sarjasta? Toistan, heittämällä maailman paras naislaulaja äänenkäytön perusteella.



.
 
Tekohengitän ketjua vielä hetken. Laitetaan mukaan myös europoppia. X-perienceä vuodelta -96 (tai sitten se oli -95) Muistan kun kävimme porukoiden kanssa lomalla itä-Euroopassa syksyllä -96 ja tätä kappaletta soitettiin siellä ihan joka paikassa.

 
Eilen olin takaisin ysärissä...käytiin Karhulassa Mesikämmen-ravintolassa. Kun katsoi sisustusta ja menyytä niin mitään ei ilmeiesti ole tapahtunut siellä pariin kymmeneen vuoteen. Tuli oikein flashback.

Kuvat ovat netistä poimittuja eivätkä liity eiliseen käyntiin.
Hikipediasta lainattua: "Mesikämmen, Karhula. Vaimo jätti, eläke juotu, ei seiso. Siis Kämmeneen, siellä ne on muutkin."

maxresdefault.jpg

18721766_1298282043625108_8859195665268342784_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olinhan minä tuolloin kova tanssimusiikin ystävä. Lähestyttäessä milleniumia musiikki vaihtui technoon ja tranceen. Tulipa teetettyä kaiken maailman reivivaatteitakin itselleni. Hopeisia housuja sekä ties mitä hullua.
Suorastaan hävettää tänäpäivänä vaikkakin vuosia on vierähtänyt jo paljon. Baareissa tuli aina kaiken maailman hörhöä kyselemään josko löytyi jotain viinaa väkevämpää.
Sitä nyt ei tietenkään löytynyt, koska enhän ole edes maistanut tupakkaa koskaan.
Tuohon aikaan kaiken maailman Technoilu oli jollain tapaa muodissa joten en siltä osin ollut ainoa friikki.

Tekno löi itsensä läpi urbanisoituneessa Suomessa jo 90-luvun alkupuolella. Maaseudulla ja pikkukaupungeissa taas luukutettiin riemuliiteireissä europoppia ja kotimaisia.

90-luku oli myös viimeinen vuosikymmen jolloin nuoriso oli trendeissä joukkotiedotusvälineiden armoilla. Internet palveluita alettiin tarjota yleisölle vuonna 1995. Jo aikaisemmin oli saattanut päästä nettiin, jos oli korkeakoulu-opiskelija tai työpaikkalla oli muuten vain nettiyhteys. Koko kansan harrastukseksi netti taisi muuttua vasta 2000-luvun vaihteessa. Aluksi nettiyhteys oli suoranainen erottautumisen väline joka kertoi, että ihminen oli edelläkävijä. Esimerkiksi joissain yökerhoissa sisään pääsi ilmaiseksi jos oli tulostanut lipun (ilmaiseksi) netistä. Rahvas saattoi maksaa samaan paikkaan sisäänpääsystä 20-30 markkaa! Samoihin aikoihin kuka tahansa sai lähettää ilmaiseksi tekstiviestejä Radiolinjan nettisivujen kautta, netittömät maksoivat palvelusta noin markan viestiltä.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_2769.JPG IMG_2770.JPG IMG_2771.JPG IMG_2767.JPG IMG_2768.JPGMinun ensimmäinen kännykkä oli Motorola Microtac 5200 tiiliskivi muistaakseni vuonna 96. Nopeastl kuitenkin sain rahat kerättyä Nokian 2110 malliin joka soitti sitä säkkijärven polkkaa. Siitä sitten seuraavana vuonna malli oli jo banaani. 1998 armeija-aikana malli vaihtui 6110 jossa taisi olla ensimmäistä kertaa matopeli.
Taisi olla myös ensimmäinen malli johon sai ladattua soittoääniä.
Vuosituhannen vaihteeseen mennessä nokialainen oli muistaakseni äärimmäisen pieni 8200.
Olin aina kehityksen kärjessä mitä puhelimiin tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Katso liite: 15875 Katso liite: 15876 Katso liite: 15877 Katso liite: 15872 Katso liite: 15873 Katso liite: 15872 Minun ensimmäinen kännykkä oli Motorola Microtac 5200 tiiliskivi muistaakseni vuonna 96. Nopeastl kuitenkin sain rahat kerättyä Nokian 2110 malliin joka soitti sitä säkkijärven polkkaa. Siitä sitten seuraavana vuonna malli oli jo banaani. 1998 armeija-aikana malli vaihtui 6110 jossa taisi olla ensimmäistä kertaa matopeli.
Taisi olla myös ensimmäinen malli johon sai ladattua soittoääniä.
Vuosituhannen vaihteeseen mennessä nokialainen oli muistaakseni äärimmäisen pieni 8200.
Olin aina kehityksen kärjessä mitä puhelimiin tuli.

Tele vai Radiolinja?

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top