Pullosorsa
Luutnantti
tl kirjoitti:http://www.flightglobal.com/articles/2011/05/18/356827/russia-details-plan-to-buy-1000-military-helicopters.html
Maaleja sergeille!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tl kirjoitti:http://www.flightglobal.com/articles/2011/05/18/356827/russia-details-plan-to-buy-1000-military-helicopters.html
Bellum kirjoitti:Bellum kirjoitti:baikal kirjoitti:Varmaan kannattaa pitää paino sanalla "aikoa". Joku 300-400 erilaista vispilää todennäköisesti saadaan kursittua kasaan, tuhat on TAVOITETILA-juttuja, joita osataan viljellä näköjään kaikissa maailman armeijoissa.[/size]
Ilmeisesti Venäjä tuotti viime vuonna 57 uutta helikopteria itselleen(15 Mi-28N, 4 Ka-52, 4 Ansat-U and 34 kpl erilaisia Mi-8). Tänä vuonna se on tuottamassa yli 100... Onnea vain uskossasi, jos kuvittelet tahdin jotenkin tippuvan tällä vuosikymmenellä rahatilanteen ja talouden parantuessa jatkuvasti. Sikäli, kun nämä luvut on lähelläkään luotettavaa, niin tuhannen kopterin tavoite 2020 mennessä vaikuttaa aivan saavutettavalta.
http://nvo.ng.ru/armament/2011-03-18/7_vvs.html
Palatakseni vielä tähän helikoptereiden tuottamiseen. Törmäsin tässä uutiseen, jonka mukaan Venäjän helikopterituotannosta vastaava yhtiö tuotti viime vuonna 214 helikopteria, siis mukaanlukien ulkomaille tuotetut(Venäjän asevoimat sai sen 57 kopteria), ja tuottaa tänä vuonna 260 ja ensi vuonna yli 300, joista yli 100 Venäjän asevoimille. Tämä vahvistaa tuota aiempaa lähdettäni ja näiden lukujen valossa yli 1000 kopteria 2020 mennessä on selvää pässinlihaa ilman romahdusta. Täällä esitetyt arviot maks. 300-400 kopterista taisi olla pahasti poissa kartalta.
Ainakaan kaikilta osin Venäjän aseteollisuus ei taida olla ihan niin heikoissa kantimissa kuin yleisesti ajatellaan, esimerkiksi taistelupanssarivaunuja Venäjä tuottaa jälleen eniten maailmassa(muistaakseni vuosi pari sitten tahti oli n. 350 tankkia vuodessa MDBn mukaan).
http://translate.google.com/transla...www.aviaport.ru/digest/2011/05/12/215435.html
baikal kirjoitti:Bellum kirjoitti:Bellum kirjoitti:baikal kirjoitti:Varmaan kannattaa pitää paino sanalla "aikoa". Joku 300-400 erilaista vispilää todennäköisesti saadaan kursittua kasaan, tuhat on TAVOITETILA-juttuja, joita osataan viljellä näköjään kaikissa maailman armeijoissa.[/size]
Ilmeisesti Venäjä tuotti viime vuonna 57 uutta helikopteria itselleen(15 Mi-28N, 4 Ka-52, 4 Ansat-U and 34 kpl erilaisia Mi-8). Tänä vuonna se on tuottamassa yli 100... Onnea vain uskossasi, jos kuvittelet tahdin jotenkin tippuvan tällä vuosikymmenellä rahatilanteen ja talouden parantuessa jatkuvasti. Sikäli, kun nämä luvut on lähelläkään luotettavaa, niin tuhannen kopterin tavoite 2020 mennessä vaikuttaa aivan saavutettavalta.
http://nvo.ng.ru/armament/2011-03-18/7_vvs.html
Palatakseni vielä tähän helikoptereiden tuottamiseen. Törmäsin tässä uutiseen, jonka mukaan Venäjän helikopterituotannosta vastaava yhtiö tuotti viime vuonna 214 helikopteria, siis mukaanlukien ulkomaille tuotetut(Venäjän asevoimat sai sen 57 kopteria), ja tuottaa tänä vuonna 260 ja ensi vuonna yli 300, joista yli 100 Venäjän asevoimille. Tämä vahvistaa tuota aiempaa lähdettäni ja näiden lukujen valossa yli 1000 kopteria 2020 mennessä on selvää pässinlihaa ilman romahdusta. Täällä esitetyt arviot maks. 300-400 kopterista taisi olla pahasti poissa kartalta.
Ainakaan kaikilta osin Venäjän aseteollisuus ei taida olla ihan niin heikoissa kantimissa kuin yleisesti ajatellaan, esimerkiksi taistelupanssarivaunuja Venäjä tuottaa jälleen eniten maailmassa(muistaakseni vuosi pari sitten tahti oli n. 350 tankkia vuodessa MDBn mukaan).
http://translate.google.com/transla...www.aviaport.ru/digest/2011/05/12/215435.html
Valitan. Olen uskossani aika luja. Olen seuraillut Venäjän toimintaa yleensä ja erikseen, eräs asia on fakta: Venäjällä osataan asettaa erilaisia TAHTO-JA TAVOITETILOJA. Yhteistä näille Tiloille on niiden toteutumisaste, joka mennä rytkyy kerrasta toiseen 30-40 prosentin kimpuroilla.
On se ihme, että Eurooppa-kopterin operatiiviseen kuntoon pusaaminen voi kohdata "haasteita", Kaverilla niitä ei ole laisin???? Fakta kuitenkin on, että heikäläinen systeemi on kuutta mittaluokkaa tehottomampi ja korruptio nielee vielä vähän eri lailla saldoa kuin lännessä kuunaan.
Slivovikkien asetehtaan tuote on vaan hyväksyttävä, vaikka siitä puuttuisi roottori, moottori ja vielä plasmageneraattorikin...sodippa niillä sitten.
Bellum kirjoitti:baikal kirjoitti:Bellum kirjoitti:Bellum kirjoitti:baikal kirjoitti:Varmaan kannattaa pitää paino sanalla "aikoa". Joku 300-400 erilaista vispilää todennäköisesti saadaan kursittua kasaan, tuhat on TAVOITETILA-juttuja, joita osataan viljellä näköjään kaikissa maailman armeijoissa.[/size]
Ilmeisesti Venäjä tuotti viime vuonna 57 uutta helikopteria itselleen(15 Mi-28N, 4 Ka-52, 4 Ansat-U and 34 kpl erilaisia Mi-8). Tänä vuonna se on tuottamassa yli 100... Onnea vain uskossasi, jos kuvittelet tahdin jotenkin tippuvan tällä vuosikymmenellä rahatilanteen ja talouden parantuessa jatkuvasti. Sikäli, kun nämä luvut on lähelläkään luotettavaa, niin tuhannen kopterin tavoite 2020 mennessä vaikuttaa aivan saavutettavalta.
http://nvo.ng.ru/armament/2011-03-18/7_vvs.html
Palatakseni vielä tähän helikoptereiden tuottamiseen. Törmäsin tässä uutiseen, jonka mukaan Venäjän helikopterituotannosta vastaava yhtiö tuotti viime vuonna 214 helikopteria, siis mukaanlukien ulkomaille tuotetut(Venäjän asevoimat sai sen 57 kopteria), ja tuottaa tänä vuonna 260 ja ensi vuonna yli 300, joista yli 100 Venäjän asevoimille. Tämä vahvistaa tuota aiempaa lähdettäni ja näiden lukujen valossa yli 1000 kopteria 2020 mennessä on selvää pässinlihaa ilman romahdusta. Täällä esitetyt arviot maks. 300-400 kopterista taisi olla pahasti poissa kartalta.
Ainakaan kaikilta osin Venäjän aseteollisuus ei taida olla ihan niin heikoissa kantimissa kuin yleisesti ajatellaan, esimerkiksi taistelupanssarivaunuja Venäjä tuottaa jälleen eniten maailmassa(muistaakseni vuosi pari sitten tahti oli n. 350 tankkia vuodessa MDBn mukaan).
http://translate.google.com/transla...www.aviaport.ru/digest/2011/05/12/215435.html
Valitan. Olen uskossani aika luja. Olen seuraillut Venäjän toimintaa yleensä ja erikseen, eräs asia on fakta: Venäjällä osataan asettaa erilaisia TAHTO-JA TAVOITETILOJA. Yhteistä näille Tiloille on niiden toteutumisaste, joka mennä rytkyy kerrasta toiseen 30-40 prosentin kimpuroilla.
On se ihme, että Eurooppa-kopterin operatiiviseen kuntoon pusaaminen voi kohdata "haasteita", Kaverilla niitä ei ole laisin???? Fakta kuitenkin on, että heikäläinen systeemi on kuutta mittaluokkaa tehottomampi ja korruptio nielee vielä vähän eri lailla saldoa kuin lännessä kuunaan.
Slivovikkien asetehtaan tuote on vaan hyväksyttävä, vaikka siitä puuttuisi roottori, moottori ja vielä plasmageneraattorikin...sodippa niillä sitten.
Nuo kopterit, joita venäläiset nyt tuottavat ovat olleet kehityksessä jo kauan. Onhan se jo korkea aikakin, että 80-luvulla suunnitellut Mi-28t alkavat tulla laajassa mitassa käyttöön. Väitätkö, että Venäjä ei oikeasti saanut viime vuonna 57 uutta toimintakykyistä kopteria? Ja ne ulkomaat joiden piti saada 157 helikopteria Venäjältä, eivät saaneetkaan omiaan? Missähän se odotettavissa oleva saatanallinen älämölö asiasta viipyy?
En yritäkään väittää, etteikö Venäjällä olisi ongelmia sotalaitteiden tuotannossa, mutta kyllähän tilanne on muuttunut aika radikaalisti niistä 90-luvun ja 2000-luvun alun ajoista. Budjetti on moninkertaistunut ja toisin kuin ennen, nyt noille tavoitetiloille on itseasiassa nimetty budjettiin rahoitus, mikä on tietysti oleellinen ero aiempaan. Toki korruptio ym. perseily vie tehoa edelleen ohjelmilta ja vastahan oli uutisissa miten iso joukko isokenkäisiä sai kalossin kuvan perseeseen, kun rautaa ei ole luotu halutussa tahdissa. Esimerkiksi Su-34n tuotanto näyttäisi takkuavan, eivät kykene tuottamaan kuin jotain 4-6 kpl vuodessa. Sen sijaan helikopteri tuotanto vaikuttaa olevan yksi toimivista aloista. Voit toki uskoa optimistisesti, ettei ryssät kykene ikinä mitään tekemään kunnolla, mutta itse yritän suhtautua heihin kuten muihinkin ihmisiin.
Pullosorsa kirjoitti:Bellum kirjoitti:baikal kirjoitti:Bellum kirjoitti:Bellum kirjoitti:Ilmeisesti Venäjä tuotti viime vuonna 57 uutta helikopteria itselleen(15 Mi-28N, 4 Ka-52, 4 Ansat-U and 34 kpl erilaisia Mi-8). Tänä vuonna se on tuottamassa yli 100... Onnea vain uskossasi, jos kuvittelet tahdin jotenkin tippuvan tällä vuosikymmenellä rahatilanteen ja talouden parantuessa jatkuvasti. Sikäli, kun nämä luvut on lähelläkään luotettavaa, niin tuhannen kopterin tavoite 2020 mennessä vaikuttaa aivan saavutettavalta.
http://nvo.ng.ru/armament/2011-03-18/7_vvs.html
Palatakseni vielä tähän helikoptereiden tuottamiseen. Törmäsin tässä uutiseen, jonka mukaan Venäjän helikopterituotannosta vastaava yhtiö tuotti viime vuonna 214 helikopteria, siis mukaanlukien ulkomaille tuotetut(Venäjän asevoimat sai sen 57 kopteria), ja tuottaa tänä vuonna 260 ja ensi vuonna yli 300, joista yli 100 Venäjän asevoimille. Tämä vahvistaa tuota aiempaa lähdettäni ja näiden lukujen valossa yli 1000 kopteria 2020 mennessä on selvää pässinlihaa ilman romahdusta. Täällä esitetyt arviot maks. 300-400 kopterista taisi olla pahasti poissa kartalta.
Ainakaan kaikilta osin Venäjän aseteollisuus ei taida olla ihan niin heikoissa kantimissa kuin yleisesti ajatellaan, esimerkiksi taistelupanssarivaunuja Venäjä tuottaa jälleen eniten maailmassa(muistaakseni vuosi pari sitten tahti oli n. 350 tankkia vuodessa MDBn mukaan).
http://translate.google.com/transla...www.aviaport.ru/digest/2011/05/12/215435.html
Valitan. Olen uskossani aika luja. Olen seuraillut Venäjän toimintaa yleensä ja erikseen, eräs asia on fakta: Venäjällä osataan asettaa erilaisia TAHTO-JA TAVOITETILOJA. Yhteistä näille Tiloille on niiden toteutumisaste, joka mennä rytkyy kerrasta toiseen 30-40 prosentin kimpuroilla.
On se ihme, että Eurooppa-kopterin operatiiviseen kuntoon pusaaminen voi kohdata "haasteita", Kaverilla niitä ei ole laisin???? Fakta kuitenkin on, että heikäläinen systeemi on kuutta mittaluokkaa tehottomampi ja korruptio nielee vielä vähän eri lailla saldoa kuin lännessä kuunaan.
Slivovikkien asetehtaan tuote on vaan hyväksyttävä, vaikka siitä puuttuisi roottori, moottori ja vielä plasmageneraattorikin...sodippa niillä sitten.
Nuo kopterit, joita venäläiset nyt tuottavat ovat olleet kehityksessä jo kauan. Onhan se jo korkea aikakin, että 80-luvulla suunnitellut Mi-28t alkavat tulla laajassa mitassa käyttöön. Väitätkö, että Venäjä ei oikeasti saanut viime vuonna 57 uutta toimintakykyistä kopteria? Ja ne ulkomaat joiden piti saada 157 helikopteria Venäjältä, eivät saaneetkaan omiaan? Missähän se odotettavissa oleva saatanallinen älämölö asiasta viipyy?
En yritäkään väittää, etteikö Venäjällä olisi ongelmia sotalaitteiden tuotannossa, mutta kyllähän tilanne on muuttunut aika radikaalisti niistä 90-luvun ja 2000-luvun alun ajoista. Budjetti on moninkertaistunut ja toisin kuin ennen, nyt noille tavoitetiloille on itseasiassa nimetty budjettiin rahoitus, mikä on tietysti oleellinen ero aiempaan. Toki korruptio ym. perseily vie tehoa edelleen ohjelmilta ja vastahan oli uutisissa miten iso joukko isokenkäisiä sai kalossin kuvan perseeseen, kun rautaa ei ole luotu halutussa tahdissa. Esimerkiksi Su-34n tuotanto näyttäisi takkuavan, eivät kykene tuottamaan kuin jotain 4-6 kpl vuodessa. Sen sijaan helikopteri tuotanto vaikuttaa olevan yksi toimivista aloista. Voit toki uskoa optimistisesti, ettei ryssät kykene ikinä mitään tekemään kunnolla, mutta itse yritän suhtautua heihin kuten muihinkin ihmisiin.
Bellum, ihan selvästikään et ole ollut tekemisissä venäläisten kanssa... Venäläinen kansanluonne nyt vaan on sellanen, etten usko hetkeäkää asetettujen tavoitteiden saavuttamiseen siinä laajuudessa ja merkityksessä kuin me sellaiset asiat ymmärretään. Voihan se olla, että jos oikein potkii niin koptereita saadaan tuotettua vaikka kuin, mutta laatu on taas mitä sattuu huoltojen laiminlyönneitä nyt puhumattakaan. Valitettavan usein vieläkin Venäjällä mennään työpaikalle kuluttamaan aikaa, ei töihin. Siinä sivussä, ajan kuluksi koetetaan miettiä miten saisi itselleen lisää palkkaa tai jotain muita etuja kähmittyä. Lyhyesti: ketään ei kiinnosta paskan vertaa...
RPG83 kirjoitti:Hejsan, onko sinulla jokin pakko-oire kopioida näitä Puolustuvoimien kalustoesittelyjä? Kyllä sinne osattaisiin pelkällä linkilläkin.
Tuo MSP 600 vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, eikös tuo ole passiivinen sensori? Vastakeinot on aika vaikeat tehdä... Ei auta stealthit, jos lämmön ja äänen syntymistä ei kyetä estämään ja pitämään kurissa.
RPG83 kirjoitti:Hejsan, onko sinulla jokin pakko-oire kopioida näitä Puolustuvoimien kalustoesittelyjä? Kyllä sinne osattaisiin pelkällä linkilläkin.
RPG83 kirjoitti:Hejsan, onko sinulla jokin pakko-oire kopioida näitä Puolustuvoimien kalustoesittelyjä? Kyllä sinne osattaisiin pelkällä linkilläkin.
Tuo MSP 600 vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, eikös tuo ole passiivinen sensori? Vastakeinot on aika vaikeat tehdä... Ei auta stealthit, jos lämmön ja äänen syntymistä ei kyetä estämään ja pitämään kurissa.
Hejsan kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Hejsan, onko sinulla jokin pakko-oire kopioida näitä Puolustuvoimien kalustoesittelyjä? Kyllä sinne osattaisiin pelkällä linkilläkin.
No ei ole :blush:...mutta mulle tulee paljon helpompi lukea siitä kun on kuva mukana.
Toivon että ei se ole paha jos on kuvia mukana.
Pullosorsa kirjoitti:Hejsan kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Hejsan, onko sinulla jokin pakko-oire kopioida näitä Puolustuvoimien kalustoesittelyjä? Kyllä sinne osattaisiin pelkällä linkilläkin.
No ei ole :blush:...mutta mulle tulee paljon helpompi lukea siitä kun on kuva mukana.
Toivon että ei se ole paha jos on kuvia mukana.
Itse olen ainakin niin laiska selailemaan kaiken maailman sivustoja, että tämä Hejsanin valmis paketti on suorastaan loistava! Jatka samaan malliin!