Pakolaisuus

Epäilyttävän irakilaismiehen vierailu seurakunnan päiväkerhossa kuohuttaa Kangasalalla – ”Turvapaikanhakijoita ei saa päästää lasten

Tässä Ylen versiossa ei mainita sanallakaan kyseisestä turvapaikanhakijasta, joka saattaa esiintyä valokuvassa ase kourassa.

Jutussa mainitaan vain tuo vierailu päiväkerhossa sekä valokuvien ottaminen lapsista ja niiden jakaminen luvatta.

http://yle.fi/uutiset/kerhovierailu...at_kangasalla__seurakunta_pahoittelee/8853495
 
Ei jumalauta... Eihän tästä tule mitään! :mad:

Vielä viime syksynä uskoin tuohon "kolmannes saa turvapaikan" -liturgiaan. Olin väärässä. Perussuomalaisten vaikutus turvapaikkakäytäntöihin on pelkkää silmänlumetta, kun kielteisten päätösten osuus on yhä edelleen vain 20 prosenttia. Valituskierroksen jälkeen tuo prosentti pienenee entisestään. Samaan aikaan toistellaan yhä edelleen: "Kolmannes saa turvapaikan." :facepalm:

Nyt ruuhkakausi on kuitenkin käsillä, sillä maahanmuuttovirasto on kiristänyt päätöstentekotahtiaan. Tänä vuonna turvapaikkapäätöksiä on tehty yli 7000, joista kielteisiä on alustavien tietojen mukaan noin 1700.

Päätöksiä tehdään tällä hetkellä noin 500 viikossa. Kielteisten osuus kaikista päätöksistä on nyt noin 20 prosenttia.

http://maanpuolustus.net/threads/pakolaisuus.4592/page-912#post-344882

Hallitus julkisti tiistaina uuden toimintasuunnitelman maahanmuuttajien kotouttamisesta. Suomeen tuli viime vuonna yli 32 000 turvapaikanhakijaa. Heistä karkeasti noin kolmanneksen eli 10 000 arvioidaan saavan oleskeluluvan.

http://maanpuolustus.net/threads/pakolaisuus.4592/page-911#post-344691
 
Eiku nyt aletaan tekemään bisnestä ja ajamaan ohituskaistaa... jos ei ole asiakkaita niin bisnes loppuu siihen paikkaan...

Maahanmuuttajista sijoituskohde
TS/Riitta Salmi
Kotimaa|Turun Sanomat|4:50|0

Parhaillaan on käynnissä tarjouskilpailu, jossa valtio etsii sijoittajia ja yrityksiä uuteen työllistämiskokeiluun. MaahanmuuttojohtajaSonja Hämäläinen työ- ja elinkeinoministeriöstä kuvailee kokeilua ”win-win-tilanteeksi”. Toisin sanoen valtio säästää, ja sijoittajat rikastuvat.

Vaikuttavuusinvestointimalliksi ristitty menetelmä on lähtöisin Suomen itsenäisyyden rahastosta Sitrasta. Hanke nousi esiin tiistaina, kun hallitus esitteli lääkkeitään maahanmuuttajien kotouttamisen nopeuttamiseksi.

– Työelämä siintää aivan liian kaukana, pahimmassa tapauksessa useamman vuoden päässä. Tässä halutaan kääntää asetelma ylösalaisin. Mennään työpaikalle heti, aivan muutaman kuukauden lyhyen koulutuksen jälkeen, ja tehdään kotoutumiskoulutus työssäoppimisessa, Hämäläinen selventää.

Yksityisellä rahalla maksetaan maahanmuuttajien koulutusta. Tavoitteena on löytää 2 500 työpaikkaa muun muassa rakennus-, hoiva- ja ravintola-alalta. Hanke kestää kolme vuotta. Jos kokeilu sujuu hyvin, nopeutunut työllistäminen säästää valtiolta työmarkkinatukea ja tuottaa verotuloja.

– Tästä säästöpotista jaetaan sijoittajille tuotto ulos, Hämäläinen sanoo.

Maksettaville tuotoille määritellään tuottokatto. Hämäläisen mukaan vastaavissa hankkeissa tyypillisesti tuotto jaetaan tasan sijoittajien ja valtion kesken.

SAK:ssa hankkeeseen suhtaudutaan varovaisesti. Maahanmuuttoasioiden asiantuntija Eve Kyntäjä pitää investointikokeilua monimutkaisena, muttei tyrmää sitä.

– Tässä tulee esiin vähän tällainen ”Lindströmin ohituskaista”. Mutta täydellisiä ratkaisuja ei ole. Olennaista on, miten tämä kaikki käytännössä toimii. Yhdenvertainen kohtelu on tärkeä, Kyntäjä korostaa.

Lue koko juttu keskiviikon Turun Sanomista tai näköislehdestä
 
Ei jumalauta... Eihän tästä tule mitään! :mad:

Vielä viime syksynä uskoin tuohon "kolmannes saa turvapaikan" -liturgiaan. Olin väärässä. Perussuomalaisten vaikutus turvapaikkakäytäntöihin on pelkkää silmänlumetta, kun kielteisten päätösten osuus on yhä edelleen vain 20 prosenttia. Valituskierroksen jälkeen tuo prosentti pienenee entisestään. Samaan aikaan toistellaan yhä edelleen: "Kolmannes saa turvapaikan." :facepalm:

No, onhan tämä pettymys muttei täysin yllätys, että "jämäkän" Orpon väitteet osoittautuivat täydeksi skeidaksi, jolla rauhoiteltiin valheen avulla aiheesta huolestuneita massoja. Mitään tiukennuksia ei ole tehty, eikä tp-hakemuksia edelleenkään oikeastaan tutkita, katsotaan vain lähtömaa ja hylätään täysin ilmiselvät tapaukset, kuten nepalilaiset ja bangladeshiläiset (kun on pakko). Vapaaehtoisesti palaa joku osuus, mutta se on jonkun jutun mukaan ollut pieni, n. 700 hlöä.

Siinä missä muissa maissa pöyristyttävästi käännytetään jopa maan sotavoimien apuna toimineet tulkit kotiin kärsimään mahdollinen "petturin" kohtalo, Suomessa päätösvalta on pääosin Rasmus-tyyppisillä ihmisillä, joilla on valta yksin omalla päätöksellään antaa myönteinen päätös. Ja se kyllä napsahtaakin, helpommin ja heppoisemmin perustein kuin missään muualla.

Nyt se on siis faktaa - tulemme olemaan täysin lirissä jo nykyisten hakijoiden kanssa. Kuntapaikkoja on osoittaa murto-osa koska kunnat eivät tieten tahtoen vapaaehtoisesti lähde romuttamaan talouttaan (vaikka "valtio maksaa kaikki kulut" eli oikeasti osan niistä määräaikaisesti) ja pienten kuntien osalta muuttamaan katukuvaa ja rauhallisuutta täydellisesti. Intoa tuskin lisää tietää tämä, että kunhan olet irakilainen tai somalialainen niin paikka on lähes 100% varma. Toinen samanlainen aalto hakijoita romuttaisi Suomen. Hallituksen ansiota tässä tilanteessa on korkeintaan se, että sivuroolia näytellyt itäraja saatiin hoidetuksi lahjomalla (millä?) venäläiset hoitamaan käännytyksiä jo ennen rajaa. Kaikki helpotukset tilanteeseen ovat tulleet sen takia, että matkalla muut ovat vaikeuttaneet asioita, käännyttäen jopa niitä jotka minun mielestäni ovat todella turvapaikan tarpeessa.

Tulemme siis olettaakseni näkemään ennen pitkää sen, että kunnat pakotetaan ottamaan oleskeluluvan saaneita. Avoimeksi jää tapahtuuko tämä entiseen tyyliin isojen kaupunkien palvelusektorin rasittamista entistäkin enemmän, kiihdyttäen "White flightia" ja muita lieveilmiöitä. Vai tunnustetaanko ja varmistetaanko täydellinen epäonnistuminen jakamalla väkeä nipuittain pieniin paikkoihin, tuohon pikkukuntaan 1000 ja tuonne 500, tietysti kaukana päätöksen tehneen ministerin vaalipiiristä. Siinä varmistetaan sekä se, että tulijat eivät koskaan kotoudu ja se, että kuntalaiset voivat sanoa hyvästit palveluilleen nykymuodossa. Todennäköisesti ensimmäinen vaihtoehto.

Kanada valitsi toisin - siellä ei otettu turvapaikanhakijoita vaan kuntapaikat kerättiin etukäteen ja otettiin sen verran syyrialaista väkeä suoraan pakolaisleireiltä, joten mitään pitkiä ja kalliita turvapaikkakäsittelyjä ei tarvittu. Kanada ei tuhonnut talouttaan, Kanada auttoi hädänalaisia paljon enemmän kuin Suomi vaikka Suomi siinä samassa antoi varsinaisen shokin taloustilanteelleen sekä kansalaisten uskolle tulevaisuuteen (etniseen taustaan katsomatta). Ei sitä enää voi kiistää. Suomi on täydellinen Hölmölä ja Aku Ankka. Mutta ehkäpä Taitolajin outojen natsioppi-horinoiden (aihe taitaa kiehtoa?) lukeminen lievittää tämän hulluuden seuraamisesta tulevaa ahdistusta.

Ei P-KELE mitä hulluutta...
 
Eiku nyt aletaan tekemään bisnestä ja ajamaan ohituskaistaa... jos ei ole asiakkaita niin bisnes loppuu siihen paikkaan...

Maahanmuuttajista sijoituskohde

Uskon kyllä että Luonan tyyppisten "strategisten kumppaneiden" ja kaikenlaisten "koulutamme lukutaidottomista turvapaikanhakijoista koodareita" -rahastushuijausten osalta omistaja ja sijoittaja hyötyy.

Mutta että valtio säästäisi? Hah!
 
No, onhan tämä pettymys muttei täysin yllätys, että "jämäkän" Orpon väitteet osoittautuivat täydeksi skeidaksi, jolla rauhoiteltiin valheen avulla aiheesta huolestuneita massoja. Mitään tiukennuksia ei ole tehty, eikä tp-hakemuksia edelleenkään oikeastaan tutkita, katsotaan vain lähtömaa ja hylätään täysin ilmiselvät tapaukset, kuten nepalilaiset ja bangladeshiläiset (kun on pakko). Vapaaehtoisesti palaa joku osuus, mutta se on jonkun jutun mukaan ollut pieni, n. 700 hlöä.

Siinä missä muissa maissa pöyristyttävästi käännytetään jopa maan sotavoimien apuna toimineet tulkit kotiin kärsimään mahdollinen "petturin" kohtalo, Suomessa päätösvalta on pääosin Rasmus-tyyppisillä ihmisillä, joilla on valta yksin omalla päätöksellään antaa myönteinen päätös. Ja se kyllä napsahtaakin, helpommin ja heppoisemmin perustein kuin missään muualla.

Nyt se on siis faktaa - tulemme olemaan täysin lirissä jo nykyisten hakijoiden kanssa. Kuntapaikkoja on osoittaa murto-osa koska kunnat eivät tieten tahtoen vapaaehtoisesti lähde romuttamaan talouttaan (vaikka "valtio maksaa kaikki kulut" eli oikeasti osan niistä määräaikaisesti) ja pienten kuntien osalta muuttamaan katukuvaa ja rauhallisuutta täydellisesti. Intoa tuskin lisää tietää tämä, että kunhan olet irakilainen tai somalialainen niin paikka on lähes 100% varma. Toinen samanlainen aalto hakijoita romuttaisi Suomen. Hallituksen ansiota tässä tilanteessa on korkeintaan se, että sivuroolia näytellyt itäraja saatiin hoidetuksi lahjomalla (millä?) venäläiset hoitamaan käännytyksiä jo ennen rajaa. Kaikki helpotukset tilanteeseen ovat tulleet sen takia, että matkalla muut ovat vaikeuttaneet asioita, käännyttäen jopa niitä jotka minun mielestäni ovat todella turvapaikan tarpeessa.

Tulemme siis olettaakseni näkemään ennen pitkää sen, että kunnat pakotetaan ottamaan oleskeluluvan saaneita. Avoimeksi jää tapahtuuko tämä entiseen tyyliin isojen kaupunkien palvelusektorin rasittamista entistäkin enemmän, kiihdyttäen "White flightia" ja muita lieveilmiöitä. Vai tunnustetaanko ja varmistetaanko täydellinen epäonnistuminen jakamalla väkeä nipuittain pieniin paikkoihin, tuohon pikkukuntaan 1000 ja tuonne 500, tietysti kaukana päätöksen tehneen ministerin vaalipiiristä. Siinä varmistetaan sekä se, että tulijat eivät koskaan kotoudu ja se, että kuntalaiset voivat sanoa hyvästit palveluilleen nykymuodossa. Todennäköisesti ensimmäinen vaihtoehto.

Kanada valitsi toisin - siellä ei otettu turvapaikanhakijoita vaan kuntapaikat kerättiin etukäteen ja otettiin sen verran syyrialaista väkeä suoraan pakolaisleireiltä, joten mitään pitkiä ja kalliita turvapaikkakäsittelyjä ei tarvittu. Kanada ei tuhonnut talouttaan, Kanada auttoi hädänalaisia paljon enemmän kuin Suomi vaikka Suomi siinä samassa antoi varsinaisen shokin taloustilanteelleen sekä kansalaisten uskolle tulevaisuuteen (etniseen taustaan katsomatta). Ei sitä enää voi kiistää. Suomi on täydellinen Hölmölä ja Aku Ankka. Mutta ehkäpä Taitolajin outojen natsioppi-horinoiden (aihe taitaa kiehtoa?) lukeminen lievittää tämän hulluuden seuraamisesta tulevaa ahdistusta.

Ei P-KELE mitä hulluutta...

Ostaisitteko käytetyn auton tai ihan mitä vaan Suomen johtavilta poliitikoilta...?
 
Ostaisitteko käytetyn auton tai ihan mitä vaan Suomen johtavilta poliitikoilta...?

Jos joku Suomen johtavista poliitikoista toivottaisi hyvää päivää, alkaisin silmäillä epäluuloisesti ympärilleni. Päivässä on pakko olla jokin pahasti vialla!

Taitaa johtua Venäjän informaatiovaikuttamisesta. Ei kai voi mitenkään johtua mistään muusta...joka muuta väittää, on putinisti.
 
Intialaisista pakolaisia...

Rikollisorganisaation epäillään salakuljettaneen ihmisiä Suomeen
Kansainvälisen rikollisorganisaation epäillään salakuljettaneen ihmisiä Intiasta Eurooppaan Suomen kautta.

Rajavartiolaitos kertoo, että matkareitti on kulkenut Venäjän ja Sallan tai Raja-Joosepin rajanylityspaikkojen kautta. Suomeen saavuttuaan salakuljetetut ovat hakeneet turvapaikkaa.

Suomenlahden merivartiosto oli maaliskuun loppuun mennessä ottanut kiinni yhteensä 16 henkilöä rikoksesta epäiltynä. Kaikki epäillyt ovat ulkomaan kansalaisia. 13 heistä on edelleen vangittuna.

Esitutkinnan mukaan Suomeen on järjestetty ainakin 45 henkilöä.

STT
 
Eu -perustuu vapaaehtoisuuteen?...tai niin ovat ihmiset typeryyttään kuvitelleet....:confused:

http://professorinajatuksia.blogspo...d:+blogspot/Ipsas+(Professorin+ajatuksia)&m=1

Neljäs erittäin merkittävä talouteen liittyväuutinen kuultiin sitten EU:n komission suunnalta. Se suunnittelee turvapaikanhakijoiden pakkosijoittamisen vauhdittamiseksi sakkomaksua, jolla tulijoita vastaanottamasta kieltäytyneitä maita rangaistaisiin.

Yhden kieltäytymisen hinnaksi on ajateltu 250 000 euroa. Sen lisäksi, että on syytä todeta kyseessä olevan komission törkeän hyökkäyksen jäsenmaiden itsenäistä päätöksentekoa vastaan, on summaa hyvä verrata turvapaikanhakijoiden aiheuttamiin kustannuksiin Suomessa.

Meillähän on muistissa, että tänä vuonna hallitus aikoo käyttää yhtensä 1,2 miljardia euroa noin 30 000 tulijan kustannuksiin. Se tekee noin 40 000 euroa per nokka. On siis selvää, että komission suunnittelema kieltäytymishinta ylittäisi moninkertaisesti yhden turvapaikanhakijan aiheuttamat suorat kustannukset.

Toisaalta tiedossamme on myös se, että Suomeen turvapaikan saanut kehitysmaalainen maksaa pohjoismaiselle veronmaksajalle elämänsä aikana keskimäärin noin 800 000 euroa. Siten komission kieltäytymismaksu kannattaisi maksaa, mikäli tulijoista enemmän kuin 31 prosenttia saa oleskeluluvan.

Tällä hetkellä tutkituista tapauksista saa positiivisen päätöksen noin 58% tulijoista. Toisaalta noin 44 prosenttia hakemuksista raukeaa prosessin aikana. Jos ne lasketaan mukaan, on Suomesta saanut vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana turvapaikan noin 32 prosenttia tulijoista. Tähän lukuun eivät sisälly Dublin-tapaukset ja vastaavat, jollaisia ei pitäisi taakanjakoskenariossa esiintyä.

Näyttäisi siis siltä, että Suomen kannalta olisi taloudellisesti aika lailla yhdentekevää maksaa 250 000 euroa per pakolainen ja kieltäytyä ottamasta heitä vastaan lainkaan tai tutkia ja yrittää kotouttaa maahamme jäämisluvan saaneet.

Sen sijaan yleiseltä kannalta tarkasteltuna komission suunnitelma itsensä turvapaikanhakijavyöryn alta vapaaksi ostamisesta saattaisi tarjota legitiimin tien kieltäytyä ottamasta vastaan ensimmäistäkään tulijaa ja sitä kautta säilyttää pohjoismainen elintapa myös jatkossa. Kannattaisikohan tätä harkita?

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
Pelimiehiä ja maksumiehiä
Suomeen 6,54 miljardin euron investoinnit - Katainen katsoo Etelä-Eurooppaan
Paljonko kolmen viikon ja 1300 turvapaikanhakijan tahti maksaa?
 
Norjassakin matuilla tienataan...

Norjan Maahanmuuttovirasto joutuu rajoittamaan taksiin turvautumista



Tulijoiden tulva on osoittautunut kultakaivokseksi norjalaisille taksikeskuksille, tilausbussiyhtiöille ja muille kuljetusyhtiöille, joilla on toimintaa vastaanottokeskusten lähistöllä.

Viime vuonna ja tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana Norjan Maahanmuuttovirasto UDI on kuljetellut tulijoita maata ristiin rastiin 133 miljoonan kruunun edestä. Summasta melkein kolmannes, 40 miljoonaa kruunua on palanut, kun tulijat ovat kulkeneet prameasti taksikyydillä.

Nyt virastolle on tehty selväksi, että on tullut aika kokeilla hieman halvempia kyytejä, kun tuhannet tulijat singahtelevat ympäri Norjaa.

Oikeusministeriö pyysi virastoa selvittämään tulijoiden kuljetuksista aiheutuneet kustannukset viime vuodelta. Tällä viikolla työ saatiin valmiiksi. Vuoden 2015 kuljetuskustannukset olivat 85,2 miljoonaa kruunua. Tästä summasta kokonaista 28 miljoonaa kruunua kului taksimatkoihin, mitkä suuntautuivat joko vastaanottokeskuksiin tai niistä pois.

Hyvin monet Norjan viime vuoden 31.000 tulijasta saapuivat syksyllä kolmen kuukauden aikana ja kuljetuskustannukset nousivat vuoden lopussa merkittävästi”, Kristian N Stakset-Gundersen Maahanmuuttovirastosta kertoo.

”Nousu johtui siitä, että suuria ryhmiä vasta tulleita asyylinvonkaajia jouduttiin siirelemään järjestelykeskuksista väliaikaisiin majoituskeskuksiin.

Tulijoita tuli niin paljon niin tiuhaan tahtiin, että virastolla ei ollut mahdollista jäädä odottelemaan vapaita busseja, viraston tiedotusasioita hoitava Stakset-Gundersen selittää.

”Kävi niin, että meidän oli pakko käyttää takseja suurempiin ja pidemmälle ulottuviin kuljetuksiin bussien asemesta, koska linjureita ei ollut saatavana, tai sitten lepoaikamääräykset estivät kuskeja ajamasta”, Stakset-Gundersen perusteli.

Rahan meno jatkui tämän vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Maaliskuun loppuun mennessä kuljetuksiin oli palanut 48,5 miljoonaa kruunua, joista taksikuluja oli 13,4 miljoonaa. Vaikka suurin tulijoiden tulva tyrehtyi jo joulukuussa, kuljetuksia on tarvittu, kun tulijoita on siirrelty hätämajoitusyksiköistä parempiin majapaikkoihin.

Virasto joutui selvittelemään taksien käyttöä, kun paljastui, että tulijoita on monesti kuljeteltu pitkiä matkoja. Huipennus oli, kun UDI pakkasi 53 tulijaa kymmeneen taksiin, mitkä ajoivat keskellä yötä Oslosta Kristiansandiin viime lokakuussa. Tavallisesti tuosta matkasta joutuu pulittamaan noin 10.000 kruunua per auto.

Oikeusministeriöstä todettiin, että taksin käyttö on ollut tarpeettoman yleistä ja nyt selkeämmät ohjeet on lähetetty virastolle. Virastossa ollaan kuitenkin edelleen sitä mieltä, että monissa tapauksissa taksi on ainoa varteenotettava vaihtoehto kuljetuksia järjestettäessä. Yhdeksi syyksi annetaan ongelmat tulijoiden matkatavaroiden kanssa.

”Yksi haasteista on ollut, että tulijoilla on ollut niin paljon matkatavaroita, että kaikelle roinalle ei aina ole löytynyt tilaa. Matkatavaroiden vuoksi kuljetusten järjestely on ollut hankalaa. Olemme pistäneet merkille, että tulijat eivät ole päässeet kyytiin tavallisille linja-autovuoroille suurten matkatavaramäärien vuoksi”, virastosta kerrotaan.

Kaiken kukkuraksi virasto oli myös maksanut kaikkein kiireisimpien tulijoiden lentopilettejä melkein 10 miljoonalla kruunulla, kun heitä siirrettiin pohjoisesta Kirkenesistä ihmisten ilmoille viime syksynä.

 
Viime kesänä yritin etsiä sivustoa missä silloin jo todella huolestuttavalta näyttäneestä pakolaisvyörystä keskusteltaisiin asiallisesti ilman ääripäihin menemistä, eli siis käytännössä paikkaa jossa kaikkea kyseenalaistavaa keskustelua ei joko sensuroitaisi tai leimattaisi heti kättelyssä rasismiksi ja toisaalta paikkaa missä ei myöskään harrastettaisi ilmiselvää oikeasti-rasistista järjetöntä huutelua. Jonkun linkin kautta päädyin silloin tähän keskusteluun ja tätä jäin seuraamaan. Tässä keskustelussa on pääsääntöisesti pitäydytty asiallisessa keskustelussa, puhuttu järkevästi asioista oikeilla nimillään ja ymmärretty tämänhetkisen Suomen ja Euroopan tilanteen järjettömyys. Tätä kautta olen myös helposti pysynyt kärryillä tilanteen saamista yllättävistä ja useimmiten ehkä vähemmän yllättävistä käänteistä (ei sinne Sipilän kotiin nyt voikaan näitä turviksia ottaa, hups kyllähän tässä joukossa saattoikin olla muutamia väärin perustein tulleita, mitä ihmettä - raiskaustilastoissa huomattavaa kasvua!). Iso kiitos siis teille kirjoittajille!

Tän viimeisimmän Kangasala-episodin takia meni nyt kuppi aika totaalisesti nurin. On se kyllä ehtinyt mennä jo aika moneen otteeseen tätä toilailua seuratessa.. Itse päiväkodissa työskennelleenä ja varmaan vielä enemmän vanhempana en vaan pääse yli näistä kysymyksistä 1. Miten ihmeessä vanhempia ei tiedotettu näistä vierailijoista? (Ohjaajat/hoitajat eivät varmasti unohtaisi tiedottaa tällaisesta. Jossain olikin mainittu etteivät edes tienneet asiasta, miksi siis jätetty työntekijöille kertomatta olennaisesti päivään vaikuttavasta seikasta? Toisaalta vierailijat käyneet useampaan otteeseen joten miten on mahdollista etteivät työntekijät tienneet edes myöhäisemmistä vierailuista? Vieraatko vain ilmestyivät paikalle uudestaan ja uudestaan? Ja jos nyt sitten jotenkin sattuisi käymään niin että mistään näistä vierailuista ei ollut etukäteen mitään tietoa - siis edes että joku päivä tällä viikolla, minkä senkin olisi hyvin voinut vanhemmille sanoa - niin olisi asiallista kertoa edes jälkikäteen.) 2. Miten ihmeessä vierailijoiden annettiin kuvata lapsiryhmässä? (Ainakin päiväkodissa vanhempia on pyydetty hoitosuhteen alussa täyttämään kuvausluvat, jotka omilla työpaikoillani ovat koskeneet työntekijöiden suorittamaa kuvaamista ja vain "omaan käyttöön" tulevia kuvia, eli siis yleensä niin että lapset ovat saaneet kotiin kuluneen vuoden aikana otettuja kuvia. Työntekijä ei voi antaa ulkopuolisen kuvata lapsia tai ryhmää ilman vanhempien erillistä suostumusta. Kangasalla otetussa ryhmäkuvassa yksi miehistä ottaa samaan aikaan selfietä lapsen kanssa, työntekijät siis ovat olleet tästä kuvaamisesta täysin tietoisia ja sallineet sen.) 3. Miksi ihmeessä aikuisten turvapaikanhakijamiesten täytyy edes käydä tutustumassa iltapäiväkerhoon? (Jos kyseessä olisivat lapset tai perheet niin vierailulle olisi ihan oikea perusteltavissa oleva syy mutta että nuoret miehet? Miehet jotka eivät välttämättä edes jää tänne Suomeen. Miehet joiden taustat ovat täysin hämärän peitossa - ehkä aitoja traumatisoituneita pakolaisia, ehkä väkivaltaisia sotarikollisia tai ehkä sellaisen kulttuurin edustajia missä naisten ja lasten asema on hiukan toinen kuin täällä meillä. Sekö nyt on meidän ratkaisu kotoutumiseen? Viedään ne ip-kerhoon! Aikuisten miesten ja pienten lasten välisessä dialogissa varmaan tapahtuu se ihme, jota meillä kotoutumiseksi kutsutaan. Just... ja monikulttuurisuus on rikkaus.)

Käsittämätöntä miten voidaan saada aikaiseksi tällainen joukkohallusinaatio henkensä edessä pakenevien auttamisesta. Ja miten se unelma voi elää joissain niin vahvana että tosiasioidenkaan edessä mieli ei taivu myöntämään totuutta. Siis sitä ettei tässä nyt vaan ole yhtään mitään järkeä.
 
Nostetaan tänne komission ehdotukset, luettavissa linkkien takaa:
Dublinin uusi versio:
Taakanjakomekanismi lasketaan seuraavasti, kun suhteellisesti saatu luku ylittyy 50%:lla:
upload_2016-5-4_18-0-31.png
Tämä harjoitus on tehty 160 000:lle sijoitettavalle. Sijoituksia tehty muistaakseni korkeintaan jokunen tuhat, vaikka siitä sovittiin jo syksyllä. Ei siis oikein pelaa. Joku ihme todellisuusvääristymä näitä suunnittelevilla joka ei sitten enää toteutusta tehtäessä onnistukaan.
http://ec.europa.eu/dgs/home-affair...160504/the_reform_of_the_dublin_system_en.pdf
Tämänpäiväinen release, jossa sakkomaksu 250 000€/naama, jos ei otetakaan vastaan:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1620_en.htm
 
Veikkaan että Puola yms eivät taivu sakkojenkaan edessä. Ja sit on mielenkiintoiset ajat. Koska EU kaatuu ilman itä-euroopan maita.
 
Back
Top