Suomen sisäinen turvallisuus

Minä olen itse "vartioliike", kun olen aikoinani ollut 7 vuotta Securitasilla niissä hommissa, mutta Vääpelillä on kyllä pointtia. Onneksi minulla on vartiointijärjestelmä sellainen hybridi uutta ja vanhaa, että täysin "aseettomia" ei olla myöskään jammereitten kanssa. Wanha kunnon sireeni on ja talon ulkokulmalle kadulle päin voisi ehkä vielä laittaa toisen strobolla... No se lienee jo turhaa, sillä viime kädessä ei tästä töllistä ei aseita arvokkaampia esineitä löydy, kun meillä ei kerätä rahaa eikä jalokivennäisiä. Viihde-elektroniikankin saa helpommin pöllityksi suoraan kaupasta. Toisaalta naapuriin mentiin viime joulukuussa ja anoppilaan tuossa lähettyvillä keväällä, joten miksei tännekin joku voisi yrittää? No, polkupyörävarkaudenkin estää parhaiten ajamalla paskaa pyörää ja laittamalla sen parkkiin omaa kalliimman pyörän viereen ja sitä paremmin lukittuna.

Nykyisellä urallani, asiasta toiseen, olen puolestani sellainen yläkoulun historian ja yhteiskuntaopin lehtori, joka pitää työstään. Kuri siihen missä kuria tarvitaan, asiapuhe ajopanoksena ja leikinlasku kulmia pyöristämässä, niin toimeen on tultu. Ongelmia on joskus harvoin ollut sellaisten oppilaiden kanssa, jotka ovat tulleet minulle "vasta iällä" - eli en ole opettanut 7.-luokasta alkaen - vaikkapa minun yrittäjyyskurssilleni, jossa oppilaan onkin yht'äkkiä tarvinnut tehdä töitä tai käyttäytyä(!). Mutta kylläpä nekin ovat oman etunsa lopulta havainneet. Oma jaksaminen perustuu lähinnä hyvään työporukkaan, sosiaaliseen luonteeseeni, sopivan autistiseen mielenlaatuun ettei samojen juttujen toistaminen häiritse ja lopulta myös itseä kiinnostavaan oppiaineeseen. Historiahan on mahtava tarina, jossa kertomus iän ja omankin oppimisen myötä vain paranee!
 
Viimeksi muokattu:
Strobot + sireeni on kuulema aika tehokas. Varsinkin epärytmikäs strobo = epilepsia kohtaus vaikka sellasta ei olisikaan.
Koska rytmikkääseen stroboon tottuu kun siristää silmiä, niin se suodattaa jotenkin valon taajuksia sopivaksi silmille.... Isot pojat sano noin, ei mitään havaintoa itselläsit -90 trance bileistä jossa alkoholi hoiti strobon xD
 
Strobot + sireeni on kuulema aika tehokas. Varsinkin epärytmikäs strobo = epilepsia kohtaus vaikka sellasta ei olisikaan.
Koska rytmikkääseen stroboon tottuu kun siristää silmiä, niin se suodattaa jotenkin valon taajuksia sopivaksi silmille.... Isot pojat sano noin, ei mitään havaintoa itselläsit -90 trance bileistä jossa alkoholi hoiti strobon xD

No senkö takia nykydisessä ei ole enää stroboja?!!;) Tuossa vuosituhannen vaihteessahan ne katosivat ja sen jälkeen ei ole (paljon, paitsi kännissä) kehdannut mennä humppaamaan, kun strobo teki kaikista hyviä tanssijoita. Erityistarpeet ja -ryhmät tappavat kyllä kaiken huvin maailmasta... o_O
 
No senkö takia nykydisessä ei ole enää stroboja?!!;) Tuossa vuosituhannen vaihteessahan ne katosivat ja sen jälkeen ei ole (paljon, paitsi kännissä) kehdannut mennä humppaamaan, kun strobo teki kaikista hyviä tanssijoita. Erityistarpeet ja -ryhmät tappavat kyllä kaiken huvin maailmasta... o_O
Niinpä. Euro discon yms strobot pysty melkein kaikki käsitelemään, kuten hilsevalonkin. Mutta varsinkin rave bileissä missä trance, house, acid yms alalajit korvattiin nopeasti bassoa vaihtavalla musiikilla... joukkokouristuksia. En muista sen musiikin nimeä mutta se kuoli ihan eka askeleen jälkeen.
 
Strobot + sireeni on kuulema aika tehokas. Varsinkin epärytmikäs strobo = epilepsia kohtaus vaikka sellasta ei olisikaan.
Koska rytmikkääseen stroboon tottuu kun siristää silmiä, niin se suodattaa jotenkin valon taajuksia sopivaksi silmille.... Isot pojat sano noin, ei mitään havaintoa itselläsit -90 trance bileistä jossa alkoholi hoiti strobon xD
Don't tell me this shit doesn't re-boot your old ass... kuvittele tietyssä lääkityksessä. Unstoppable. Juo vettä.

 
Aivan aivan liian rauhallista. Pari promillea veressä, iso teollisuushalli, todella isoja stroboja, todella hottis neitejä ja Mutta tästä musiikista voidaan jutella muualla, ei liity turvallisuuteen. :)
Vähän liian hapokasta industriaalia... sorry bro
 
Hai sie...miten olisi ilmainen kinkku?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612072200037225_uu.shtml

-  Tietysti olisi ihan hyvä tietää, mistä kinkut ovat sinne ilmestyneet, kuka ne on maksanut ja kuinka paljon niistä on maksettu. Varmaan sitäkin poliisissa nyt katsotaan.
Ensin oli viiden euron pitsat tutkinnassa ja nyt ilmaset kinkut... seuraavaksi ilmakuivattu pitsakinkku joutuu suurennuslasin alle??
On poliisilla vissiin ihan tarpeeksi resursseja vielä... jos joku haluaa jakaa kurantteja kinkkuja niin sitä ei mikään laki kiellä. Eli ei ole rikottu lakia. Eli ei ole tutkittavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ensin oli viiden euron pitsat tutkinnassa ja nyt ilmaset kinkut... seuraavaksi ilmakuivattu pitsakinkku joutuu suurennuslasin alle??
On poliisilla vissiin ihan tarpeeksi resursseja vielä... jos joku haluaa jakaa kurantteja kinkkuja niin sitä ei mikään laki kiellä. Eli ei ole rikottu lakia. Eli ei ole tutkittavaa.

Jos possu-kinkun julkinen jakaminen loukkaa "kunniakansalaisten" uskonnolista vakaumusta....? :rolleyes:
 
Jos possu-kinkun julkinen jakaminen loukkaa "kunniakansalaisten" uskonnolista vakaumusta....? :rolleyes:
Katsoin Maikkarin Vinkkimiesten jutun kinkunjaosta ja haastattelun lomassa selvisi että jaossa oli myös kalkkunaa jos vaikka muslimeja sattuisi jonoon.
 
Ainoastaan rahoitus, MP.net:n tiedustelupalvelu voi kertoa että kinkku tulee possusta jos eivät sitä itse kykene päättelemään.
Oliko @Sardaukar joka ensimmäisenä nosti pöydälle männäpäivänä desantti-'asiassa' tämän jo pitkään toimineen hajautetun organisaation olemassaolon... tiedusteluorganisaatio joka on niin salainen etteivät jäsenet edes tiedä toistensa nimiä... kaikki esiintyvät peitenimillä... kenenkään asuinpaikka ei ole (paikkakuntaa tarkemmin jos kirjoittaja-agentti oli humalassa ja halusi purkaa tuntojaan valtuuston osalta) tiedossa.
Tämä mysteerinen MP_Tiedustelu.net

Be afraid, you corrupt power brokers, politicians, abusers of wealth and position everywhere in Vantaa. We are watching you.
 
Oliko @Sardaukar joka ensimmäisenä nosti pöydälle männäpäivänä desantti-'asiassa' tämän jo pitkään toimineen hajautetun organisaation olemassaolon... tiedusteluorganisaatio joka on niin salainen etteivät jäsenet edes tiedä toistensa nimiä... kaikki esiintyvät peitenimillä... kenenkään asuinpaikka ei ole (paikkakuntaa tarkemmin jos kirjoittaja-agentti oli humalassa ja halusi purkaa tuntojaan valtuuston osalta) tiedossa.
Tämä mysteerinen MP_Tiedustelu.net

Be afraid, you corrupt power brokers, politicians, abusers of wealth and position everywhere in Vantaa. We are watching you.

Onhan tämä OSINT eli open source intelligence ihan normaali termi jo tiedusteluorganisaatioillakin. Vapaaehtoiset tiedonkaivajat saavat monesti kaikenlaista aikaan :p

..ja joo, varmasti tälläkin foorumilla käy sekä ulko- että kotimaisten tiedustelulafkojen porukkaa katsomassa että mitähän MPnetin kansalaistiedustelu on juuri tällä viikolla kaivellut esille.. o_O
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top