Itselläni on jo pitkään ollut suunnitelmissa perustaa tuo Kalmarin unioni uudestaan. Ajattelin kyllä ennemmin ensin Ruotsin ja Tanskan kanssa sopia rauhanomaisesti salaisesti yhtenäisyydestä ja erota sitten kolmen maan voimin joukolla EU:sta ja muodostaa oma unioni. Tämän jälkeen suostuttelisimme Norjan mukaan. Jos ei lähtisi niin tekisimme nopean miehityksen tai vallanvaihdoksen jotta maasta tulisi Kalmari unioni myönteisempi. Norjalaiset kun ovat liian tyytyväisiä omaan tilanteesensa eivätkä halua mihinkään liittoihin Natoa lukuunotaamatta mukaan. Haluavat pitää öljyn itsellään, mokomat kitsaat
Eli nyt meillä olisi yhteinen pohjoismainen unioni jossa olisi noin 20 milj. asukasta. Yhteinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka ja erilliset sisäpolitiikat. Vahva pohjoismainen valtioliitto (ei siis liittovaltio
) joka pystyisi laittamaan kampoihin Saksalle, Venäjälle ja vaikka Briteille tarvittaessa. Nyt kun kaikki maat ovat vielä suunnileen saman kokoisiakin niin Kalmarin unionissa olisi kaikilla yhtä suuri valta, toisin kuin EU:ssa. Unionin viralliseksi kieleksi ottaisimme Ruotsin (vaikka en oikein itsekään vielä osaa
) tai Englannin jos se ei kaikille osapuolille sopisi.
Näin minä sen suunnittelin jo osapuilleen 4 vuotta sitten. Ei tarvisi tukea köyhiä saamattomia Välimeren maita. En myöskään ottaisi mukaan Islantia koska siellä on se hemmetin tulivuori joka syöksisi meidät kaikki tuhoon.
Kuten tekstistä pystyi varmaan päättelemään en ihan tosissani ole, mutta kiva sitä on joskus fantasioida. Olen minä oikeasti aika EU myönteinen. No niin palaan taas aiheeseen...