Äärivasemmiston sota sivistystä vastaan

Kaikesta päätellen forumilla on jäseniä, jotka ovat pesunkestäviä kaappinatseja. :cool:

Kärkkäiselläkin on puheoikeus ja hän vastaa kirjoituksistaan iha ite. Kahtotaan rauhassa, tykkääkö kassa tällaisesta? Kyllä tykkää, ei ole eka kerta, kun Kärkkäinen julistaa lippunsa väriä. Eikä hän ole suinkaan ainoa Uskontovyöhykkeen ihminen, joka jakaa tällaisia arvoja, jotka kerrotaan olevan saatanasta lutteruksesta. Tiukin lutterusfundamentaali on oma lajinsa. Sopiva sekoitus körttiläisyyttä ja lestaa ja sitä onkin -virkistävää- kuunnella. Toki virrenveisuun välissä.

Veikkaisin, ettei kassavirtaan ole mitään vaikutusta. Vaikka twitterkommenteista syntyy usein paljon vouhkaamista mediassa, niin vain pientä vähemmistöä tälläiset asiat oikeasti kiinnostavat ostopäätöksiä tehdessä. Suurin osa suomalaisista ostaa tavaransa mistä huvittaa välittämättä tuon taivaallista politiikasta.

Herra Kärkkäinen saa puhua mitä sylki suuhun tuo, en seuraa enkä fanita herraa.
Sieltä ostan mistä toivottua tavaraa saan ja mahdollisimman edullisesti. Olkoon nettikaupan omistaja sitten vaikkapa Alois Hitler.

Käyn itsekin Kärkkäisellä. Onhan paikka Lahdessa asuvalle tietysti tuttu hyvästä valikoimasta ja edullisista hinnoista. Ihmetyttää vain into oikein varta vasten lähteä Kärkkäiselle ostamaan tavaraa, kun mies on puhunut "viisaita" demokratiasta ja Hitleristä twitterissä.
 
Ihmetyttää vain into oikein varta vasten lähteä Kärkkäiselle ostamaan tavaraa, kun mies on puhunut "viisaita" demokratiasta ja Hitleristä twitterissä.

Ei taida johtua Kärkkäisen puheista, vaan Lehtosen puheista.

Ei Kärkkäisen puolesta, vaan Lehtosta vastaan.

Tuo nykyajan eliitti, itseään parempana pitävä porukka saa ainakin itsellä inhoreaktion aikaan.
 
Tuohon Kärkkäiseen. Pisti silmään, että kun paikalliseen kärkkikseen tuli aikoinaan boikotti kehoitus, niin mielestäni asiakasmäärä parkkipaikka tilanteen perusteella vain kasvoi.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana: että siellä on alkanut näkymään -entistä enemmän- vasemmiston uhrihierarkiassa, myös valkoisia korkeammalla olevia ihmisiä. Tämä nyt puhtaasti ihon melaniinipitoisuudesta tarkasteltuna. Muun sukupuolisista en osaa sanoa. Mukana ei ole tietenkään ollut vasemmiston rotukarttoja, mutta kyllä siellä sen verran tummaa on näkynyt, että vaikea olisi puhua whitepassing mahdollisuudesta.

Siis tämä ihan sattumalta ohi kulkiessa, itsehän en tietenkään ole käynyt missään ostoksilla.
 
Kesän elokuvasessioiden oli tarkoitus jatkua eilen yleensä pitämäni Matt Damonin tähdittämän Elysium-elokuvan muodossa. Mutta ei. Ei vain pystynyt katsomaan pariakymmentä minuuttia pidemmälle. Elokuva tihkui päätöntä vasemmistolaista propagandaa tuutin täydeltä. Elokuvan arvostelu Review: Preachy political agenda trips up 'Elysium' kiteytti aika hyvin omatkin tuntemukseni. Elokuva tuotti maailmanlaajuisesti lähes 300 miljoonaa dollaria, joten aika moneen katsojaan tuollainen ilmeisesti uppoaa.
While some moviegoers will be OK with the film's unapologetic socialist agenda -- it argues for an open border immigration policy, universal health care and the deconstruction of the class system -- others are bound to fume, wondering why they are paying to see an allegorical tale that essentially mirrors today's hottest of hot-button political issues. After all, it's one thing for a filmmaker to layer in personal views with subtlety, and another to beat viewers over the head with it -- and "Elysium" unabashedly does the latter. As for me, I can't stand it when any filmmaker vomits up their political views on the screen, no matter what side of the aisle they're on.
 
Propagandaa? Miten minä en semmoista nähnyt siinä? No, keskityin lähinnä fanittamaan Sharlto Copleyn hahmoa. Siinä kunnon filmipahis jolla kunnon filmipahiksen aksentti.
 
Propagandaa? Miten minä en semmoista nähnyt siinä? No, keskityin lähinnä fanittamaan Sharlto Copleyn hahmoa. Siinä kunnon filmipahis jolla kunnon filmipahiksen aksentti.
No elokuvassahan "hyviksinä" esitettiin saastuneella maapallolla asuva köyhä ja pitkälti primitiivinenkin ihmismassa, joka pyrkii aktiivisesti pääsemään käsiksi toisten yksityisomaisuuteen (jonkinlaiselle teknisesti editykselliselle avaruusasemalle nimeltä "Elysium", jonka asuinolot muistuttavat luksus-lomakohdetta).

Elokuvan "pahikset" taas sitten olivat tätä mainittua avaruusasemaa hallitsevat ihmiset (jotka ulkonäöllisesti näyttivät pitkälti valkoista yläluokkaa edustavalta väeltä). Esim. se esitettiin elokuvan alkuvaiheissa traagisena nyyhkytapahtumana, kun avaruusaseman hallinto käski ampua alas muutaman laittomasti avaruusasemalle pyrkineen laittomia siirtolaisia kuljettaneen aluksen.

Ja ilmeisesti elokuva loppuu siihen, kun maan ihmismassat saavat oikeuden elää myös kyseisellä avaruusasemalla. Sitä elokuva ei tietenkään näyttänyt, kuinka jatkossa kyseisten massojen invaasion seurauksena myös tämä avaruusasema olisi muuttunut sietämättömäksi paikaksi elää...

Onhan tuossa selkeitä metaforia esim. tyyliin "rikas valkoinen länsi" vs "köyhät värillisten asuttamat maat", tai rajavalvonta vs no borders.

Ja tämä tulkinta ei ole mitään vainoharhaista oman mielikuvitukseni tuotosta, vaan elokuvan tekijä Neil Blomkamp on ihan suoraan kertonut saaneensa inspiraation elokuvaan matkustaessaan USA:n ja Meksikon rajalla. Artikkelissa Matt Damon's Sci-Fi Socialism on mainintoja asiasta:
According to Entertainment Weekly, Blomkamp’s inspiration for the story was an incident that occurred during a Mexico trip in which he had an encounter with the police and was eventually released into a poor area of the countryside outside of Tijuana. Floodlights streamed into Mexico from the U.S. side of the border, and Black Hawk helicopters patrolled the skies. “It was like science fiction on Earth,” he said.

Blomkamp’s idea of the Elysium space station reportedly came from Beverly Hills and Malibu.

The filmmaker also commented, “Everybody wants to ask me lately about my predictions for the future, whether I think this is what will happen in 140 years.” His response was emphatic. “No, no, no. This isn't science fiction. This is today. This is now,” Blomkamp said.

Samassa artikkelissa mainitaan myös Variety-lehden elokuvakriitikon kirjoittaneen varsin osuvasti:
Scott Foundas, the chief film critic for Variety, ... described “Elysium” as advancing “one of the more openly socialist political agendas of any Hollywood movie in memory, beating the drum loudly not just for universal healthcare, but for open borders, unconditional amnesty, and the abolition of class distinctions as well.”

“But Blomkamp never makes it clear how, if overpopulation and pollution are what got us into this mess in the first place, moving everyone up to Elysium would make for a sustainable solution; he just wants us to take it on faith that it would,” Foundas added.
 
Ja viimeisin Tähtien Sota - trilogia oli sellainen rimanalitus, että ei muuta voinut kuin täysiä kannattaa Palpatinea vipassa osassa.

Kyllä se Phantom menace alitti riman niin pahasti, ettei sen huonommaksi voi enää mennä. Tosin Palpatinen tuominen takaisin kuolleista oli melkein yhtä hirveää kuin Jar-Jar Binks.
 
En ole oikein tykännyt mistään näistä ns uusista jaksoista joita on tehty 80-luvun jälkeen.
Ehkäpä suurin ansio, josta olen kiitollinen, tuolla 90-2000-luvun alun trilogialla oli se, että rakensi SW:n maailmaa tosi hyvin ja laajasti antaen paljon sisältöä mm. myös kirjojen, pelien, sarjisten, jne... muodossa tasavallan ajan galaksista, ja ehkä paras animoitu sarja ikinä, Clone Wars, ei olisi ollut mahdollinen ilman prequeleita.

Mutta nyt kun Disney on koko homman ostanut itselleen ja laittanut äärivasemmistolaisen - ja feministisen Kathleen Kennedyn (jonka viesti vuosikymmeniä SW:tä fanittaneille miehille on periaatteessa että haistakaa vittu ei me teitä enää tarvita ja teitä kunnioiteta) SW:n puikkoihin, sarjan houkuttelevuus on kärsinyt.

Ja tästä syystä itsellä on kavunnut lempiscifiksi Warhammer 40000. Itse tykkään sen maailmasta, hahmoista, tarinasta, loresta, jne... ja bonuksena koska siinä ei näy mikään tällainen vasemmistolaisten / feministien / intersektionaalisten itseuhriutujien taustepiruilu, sitä on mukava lueskella / pelata.
 
Ehkäpä suurin ansio, josta olen kiitollinen, tuolla 90-2000-luvun alun trilogialla oli se, että rakensi SW:n maailmaa tosi hyvin ja laajasti antaen paljon sisältöä mm. myös kirjojen, pelien, sarjisten, jne... muodossa tasavallan ajan galaksista, ja ehkä paras animoitu sarja ikinä, Clone Wars, ei olisi ollut mahdollinen ilman prequeleita.

Mutta nyt kun Disney on koko homman ostanut itselleen ja laittanut äärivasemmistolaisen - ja feministisen Kathleen Kennedyn (jonka viesti vuosikymmeniä SW:tä fanittaneille miehille on periaatteessa että haistakaa vittu ei me teitä enää tarvita ja teitä kunnioiteta) SW:n puikkoihin, sarjan houkuttelevuus on kärsinyt.

Ja tästä syystä itsellä on kavunnut lempiscifiksi Warhammer 40000. Itse tykkään sen maailmasta, hahmoista, tarinasta, loresta, jne... ja bonuksena koska siinä ei näy mikään tällainen vasemmistolaisten / feministien / intersektionaalisten itseuhriutujien taustepiruilu, sitä on mukava lueskella / pelata.

In the grim darkenss of the far future of Star Wars, there is only genderfluid non-binary transsexual Jar-Jar Binks.
 
Kai nyt tuollaisen museaalisen helmen ympäri on viimeisen päälle olevat kamerat.

Suuresti epäilen siellä olevan yhtään mitään. Ainakaan museon toimesta.

Sinänsä en ymmärrä muutenkaan miksi tuota vaunua pääsee yleisö katsomaan yhtenä (1) päivänä vuodessa. Valitettavan tyypillistä suomen museotouhua. Suojellaan kohde kuoliaaksi.
 
Back
Top