30 vuotta Berliinin muurin murtumisesta.


Itse en muista tätä yhtään, kun synnyin vasta muutama vuosi tämän jälkeen, mutta entäs vanhemmat foorumilaiset? Minkälaista aikaa tämä oli elää? Ymmärtäänseni jos 1988 vuonna olisi kerrottu maailman tilasta 1992, ei sitä olisi kukaan uskonut ja olisi vain naureskeltu päin naamaa.

Satuin olemaan suurimman osan noin 198jotain viiva 199mitälie välisestä yöstä sellaisissa bileissä, joista on pikkuisen usvaiset muistikuvat.

Olin kyllä ihan kiltisti ja kunnolla joten muistikuvien utuisuus johtuu varmaan väsymyksestä.

Saattoi iskiaskin vaivata jossain välissä.
 
Viimeksi muokattu:
"Hyvästi, David Bowie. Olet nyt sankareiden seurassa. Kiitokset avustasi muurin kaatamisessa". "Good-bye, David Bowie. You are now among #Heroes. Thank you for helping to bring down the #wall".


 
Loppujen lopuksi...Berliinin muuria eivät kaataneet, taiteilijat, poliitikot, intellektuellit ja muut valopäät...ei edes USA:n presidentti :ROFLMAO:

Muuri murtui ja kaatui ihan tavallisen kansan lihasvoimalla ja sehän siinä kaikkien hienointa onkin.

 
Viimeksi muokattu:
En tosiaan tiedä mitään tuosta tapahtumasta kun olen itsekin 90-luvun lapsia, mutta sen tiedän, että jos Berliinissä kävelet ja myöhemmin Länsi-Saksassa, niin kyllä sen eron oikeasti jotenkin huomaa vielä tänä päivänäkin.
 
Berliini...lyhyt oppimäärä...

 
Viimeksi muokattu:
Berliini...lyhyt oppimäärä...

Hassu juttu muuten kun ostin 5 vuotta sitten ensimmäisen Berliini oppaani ihan turistina ja siellä ei puhuttu mitään muistaakseni muurista. Mulla taitaa olla se vieläkin tuolla laatikossa. Täytyykin kaivaa se. Olis silti tosi kivaa Berliinissä ja ihastuin muutenkin koko Saksaan ja käyn siellä nyt 2 kertaa vuodessa. Olen siis ilmastotuhoaja kai joidenkin mielestä kun sinne lento kestää melkein 3 tuntia yksi matka.
 
Back
Top