http://static.ylilauta.org/files/ri/orig/n8rp9jcu/ampui_silmään.mp4
En oo varma oliko jo. Kannattaa kattoa
En oo varma oliko jo. Kannattaa kattoa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämähän on kuin kummelista.
http://takku.net/article.php/2015120920014742
Solidaarisuutta itsenäisyyspäivänä poliisiväkivaltaa kohdanneille
UUTISET | 09.12.2015 @ 22:01 | Katselukertoja: 5 088
Poltimme Suomenlipun symbolisena eleenä nationalismia, fasismia ja valtion väkivaltakoneistoa vastaan.
Tämän vuoden itsenäisyyspäivän mielenosoituksissa poliisi näytti jälleen kerran todellisen luonteensa suojelemalla fasistien nationalistista mieliosoitusta ampumalla vastamielenosoittajia paineilma-aseella, joka on tappanut ja vammauttanut useita ihmisiä eri puolilla maailmaa.
Kannustamme kaikkia viettämään kanssamme mustaa joulua ja vastustamaan fasismia kaikkialla. Antifasismi on aina itsepuolustusta!
All Cops Are Bastards - All Cops Are Targets
Poltimme Suomenlipun symbolisena eleenä nationalismia, fasismia ja valtion väkivaltakoneistoa vastaan.
Tämän vuoden itsenäisyyspäivän mielenosoituksissa poliisi näytti jälleen kerran todellisen luonteensa suojelemalla fasistien nationalistista mieliosoitusta ampumalla vastamielenosoittajia paineilma-aseella, joka on tappanut ja vammauttanut useita ihmisiä eri puolilla maailmaa.
Kannustamme kaikkia viettämään kanssamme mustaa joulua ja vastustamaan fasismia kaikkialla. Antifasismi on aina itsepuolustusta!
Poltimme Suomenlipun symbolisena eleenä nationalismia, fasismia??? ja valtion väkivaltakoneistoa vastaan.
Onhan tuo aika huvittavaa. Ovat varmaan kollektiivisesti väsänneet "Suomenlipun" joka on reilusti epäonnistunut, mutta kaikista ei voi tulla kuvataitelijoita... Sitten painutaan metsään, ettei kukaan näe, ja poltetaan tämä artistinen tulkinta Suomen lipusta, ja osoitetaan kunnioitusta Battle of Töölön "veteraaneille". Taistellaan niiq nazeja vastaan.en aidosti tieda miten tohon pitaisi suhtautua.
OK, älkää sitten vaivatko poliisia kun itsellenne tapahtuu jotain ikävää. Jos vaikka joku vetää vassarilta naama muusiksi nakkijonossa niin ei kannata poliisille ilmoittaa, nehän kannattaa faskisteja.All Cops Are Bastards - All Cops Are Targets
Onhan tuo aika huvittavaa. Ovat varmaan kollektiivisesti väsänneet "Suomenlipun" joka on reilusti epäonnistunut, mutta kaikista ei voi tulla kuvataitelijoita... Sitten painutaan metsään, ettei kukaan näe, ja poltetaan tämä artistinen tulkinta Suomen lipusta, ja osoitetaan kunnioitusta Battle of Töölön "veteraaneille". Taistellaan niiq nazeja vastaan.
Poliisiväkivaltaa kohdanneille....
Tuo sakki kokisi muutakin kuin "poliisiväkivaltaa" jos sattuisivat vastaan...noin entisenä "väkivaltakoneiston" edustajana. Tai sitten eivät, mukavana miehenä ei ole ollut taipumusta hakata satunnaisia vastaantulijoita.
2 x luodinarpia, 3 x veitsen arpia ja muutama nyrkistä tullut "mukava" jälki itsellä kertoo, että olen kyllä kokenut muuta kuin "poliisiväkivaltaa".
Alla kertomus anarkistuksen putkayöstä tuolta itsenäisyyspäivän tienoilta.
"...
Huolimatta siitä, että putkaa näytti olevan meille kaikille edessä, vielä kadulla tunnelma oli tovereiden keskuudessa hyvä. Lauloimme lauluja yhdessä ja jotkut tarjosivat juotavaa ja syötävää. Kadun toisella puolella joku avasi ikkunan ja soitti kovaan ääneen meille antifasistista musiikkia. Viimeinen tunti kadulla olosta oli yhtä juhlimista ympärillä seisovista mellakkapoliiseista huolimatta.
...
Meidät sijoitettiin perillä Kisahallilla vielä väliaikaisesti bussiin, josta meitä alettiin viedä yksitellen sisälle.
...
Olosuhteet putkassa jossa mä ja monet mun toverit oleskeli vastasi kidutuksen tunnusmerkkejä. Ensin meitä seisotettiin monta tuntia sateessa,
Alla kertomus anarkistuksen putkayöstä tuolta itsenäisyyspäivän tienoilta.
Oikeasti kun suomalainen menee putkaan tarina kuuluu näin: Joudin putkaan. Vitutti ankarasti. Pääsin pois.
Mutta ei meidän hellanteltuilla. Putkayöstä saadaan keskitysleirin tasoinen kuvaus. Olisivat pitäneet vielä yhden yön niin kaveri olisi vasikoinut itsensä jo Kyllikki Saaren surmaajaksi.
"Päädyin kuin päädyinkin elämässäni ensimmäistä kertaa putkaan yöksi.
Kiinniotto alkoi vasta kun päätimme poistua yhtenä ryhmänä Kamppiin mielenosoittamisen jälkeen, jotta kaikki olisi turvassa natseilta ja poliiseilta paluumatkan ajan. Siihen mennessä kahta toveria oli ammuttu kumiluodilla, toista jalkaan ja toista lähelle silmää. Meitä kohti oli ammuttu enemmänkin, mutta mun tiedossa ei ollut muita loukkaantuneita. Matka Kamppiin katkesi motitukseen kadun haaraan ja meitä alettiin ottaa yksi kerrallaan kiinni.
Huolimatta siitä, että putkaa näytti olevan meille kaikille edessä, vielä kadulla tunnelma oli tovereiden keskuudessa hyvä. Lauloimme lauluja yhdessä ja jotkut tarjosivat juotavaa ja syötävää. Kadun toisella puolella joku avasi ikkunan ja soitti kovaan ääneen meille antifasistista musiikkia. Viimeinen tunti kadulla olosta oli yhtä juhlimista ympärillä seisovista mellakkapoliiseista huolimatta.
Myöhemmin kuulin, että meille musiikkia soittanut toveri päätyi solidaarisuutensa tähden hänkin putkaan.
Meidät sijoitettiin perillä Kisahallilla vielä väliaikaisesti bussiin, josta meitä alettiin viedä yksitellen sisälle. Poliisi, joka haki mut, kysyi oliko mulla reppua ja sanoin et oli. ”Anna ku arvaan, ”Mitä vapaus on?”” se sano, viitaten mun repussa olevaan Amnestyn pinssiin. ”Vapaus on menetetty täks yöksi.”
Multa otettiin kaikki muu talteen paitsi vaatteet, jotka mulla oli päällä. Sellissä mä en pystynyt edes pesemään mun käsiä kunnolla. Hanan päälle laittaminen vaati napin painallusta yhdellä kädellä, joten molempien käsien peseminen olisi vaatinut ninjailua. Selvästikin hana oli tehty enemmän juomista ajatellen, mutta siihenkin se oli paska. Itsensä sai vääntää todella epämukavaan kiemuraan, jotta sai juotua jotain nuolematta hanaa. Vessassa käyntiä varten ei ollut vessapaperirullaa, vaan pieni kasa vessapaperia, joka oli jo valmiiksi suurelta osin kostunutta.
Putkassa oli kaksi kirkkaan keltasta makuualustaa, pyöreä kamera keskellä kattoa, kutsu-nappi oven vieressä, se aiemmin mainittu paska hana ja vessa, jota ei voinut vetää. Sekä huoneen valaistus että vessan vetäminen olivat kyttien kontrollissa. Vessaa eivät sietäneet vetää koko sinä aikana kun olin siellä. Huoneessa ei myöskään ollut mitään mille laskea päätään maatessa tai mitään mihin kääriytyä lämpimään. Sateessa ja lätäköissä juoksentelun jäljiltä mun vaatteet oli moninpaikoin märät, eikä ollut mitään mihin vaihtaa. Repussa olisi ollut lämmin, kuiva huppari, mutta sen kytät veivät talteen. En ollut ainoa putkassa paleleva antifasisti.
Mä lepäsin makuualustalla mun ulkotakki pään päällä, koska putkan valaistus oli mulle sietämättömän kirkas. En pystynyt nukkumaan koska palelsi ja hyvän lepoasennon puutteessa mulla oli kokoajan ruumiillinen levottomuuden tunne ja jouduin vaihtelemaan asentoani kokoajan löytämättä mitään sen parempaa. Mun muutenkin olematon ajantajuni meni totaalisesti kirkkaasti valaistussa putkassa, josta ei nähnyt ulos. Luulisin kuitenkin menneen muutaman tunnin mun saapumisesta, kun joku poliisi kävi avaamassa oven vain huudahtaakseen ”Terve” ja paiskatakseen sen sitten uudestaan kiinni.
Mulla alkoi paha päänsärky ja aloin myös tuntea jo jonkun aikaa taustalla vaikuttaneen nälän. Päätin kutsua kytän paikalle että edes saisin kipulääkettä jos en muuta. Kyttiä ei mun kutsunapin painallukset kuitenkaan ilmeisesti kiinnostaneet.
Jossain vaiheessa mä myös huomasin kutisevani erityisesti käsivarsista ja hihoja nostaessa löytyi itikanpistoksia muistuttavia paukamia. Kun pääsin putkasta, sivistyneemmät tunnistivat olevan kyse luteista.
Kun seuraavan kerran kuulin että kyttä on tulossa, menin mun ovelle huhuillakseni sille et tarviin kipulääkettä, mut se olikin tulossa mun selliin ihan itse. Se lykkäsi jonkun paperinipun kouraan, käski mennä nukkumaan ja sulki oven. Olin niin hämmentyny etten ees saanut sanottua enempää kun kyttä jo lähti menee.
Se seitsensivuinen paperinippu oli sellanen kun ”Vapautensa menettäneet oikeudet ja velvollisuudet”. Siinä muun muassa kerrottiin, että mulla on (myös poliisihallituksen standardeissa) oikeus ilmoittaa läheiselle henkilölle mun kiinniotosta, oikeus perushuoltoon kuten ruokaan, juomaan, lepoon ja puhtauteen, että kyttien on annettava mun levätä klo 22-7 ja että silloin valojen on oltava pois, ellei ole erityistä syytä valvoa mua myös tuona aikana ja että mulla on oikeus pitää hallussani kohtuullinen määrä tuomaani omaisuutta. Rustasin siinä sitten päässäni mikä kaikki meni vikaan – sen lisäksi että kukaan ei kertonut mulle kiinnioton syytä.
Mä sisuunnuin ja aloin painella sitä kutsunappia ihan olan takaa. Painelin sitä tauotta kunnes käsi väsyi, vaihdoin kättä. Tuijottelin pistävästi valvontakameran suuntaan. Loppujen lopuksi jo huutelin sille että mitä helvettii, onko nää napit täälä vaan näön vuoksi. Ei kuulunut kyttiä.
Aloin jo epäillä että mun huoneessa se nappi yksinkertaisesti ei toimi, mutta myös kamerasta olisi nähtävissä, että vietin pitkiä aikoja vain painellen sitä tauotta ja huudellen kameralle. Tovereilla oli sama kokemus: kutsunappien painamiseen ei reagoitu. Jotkut olisivat tarvinneet reseptilääkkeitään todella kipeästi, mutta joutuivat odottamaan siihen hetkeen, kun poliisi tuli huoneeseen jostain aivan muusta syystä.
Tulin miettineeksi, että mitä jos en pääsiskään pois. En usko että mulla olisi edellytyksiä paeta sellaisesta tilasta saamatta apua sellin ulkopuolelta. Aloin tajuta miten perusteellisesti olin toisten armoilla. Ja vieläpä sellaisten, joita ei selvästikään juuri kiinnostanut mun tai mun tovereiden hyvinvointi.
Olosuhteet putkassa jossa mä ja monet mun toverit oleskeli vastasi kidutuksen tunnusmerkkejä. Ensin meitä seisotettiin monta tuntia sateessa, sitten meidät laitettiin märissä vaatteissa viileisiin selleihin, pidettiin nälässä, lääkkeitä tarvitsevat ei niitä saaneet tai saivat ne todella myöhässä, kaikille ei ollut edes makuualustoja, jotkut saivat makuualustan vasta myöhään aamuyöstä, kenellekään ei ollut mahdollisuutta vaihtaa lämpimiin vaatteisiin tai kääriytyä lämpimään peitteeseen, poliisit käyttäytyi kokoajan niin kuin niillä ei muka olisi aikaa kuulla meidän tarpeita, kutsuihin ei reagoitu, meitä valvotettiin pelkästään kiusallaan eikä meille annettu mahdollisuutta minkäänlaiseen aktiviteettiin, kiinniotettujen ei sallittu ottaa selliinsä edes kirjaa.
Kun pääsin pois, poliisi sanoi, et kiinnioton ja putkaan laittamisen oheen mulle ei oltu kirjattu muita seuraamuksia. Kaikki ei olleet yhtä ”onnekkaita”. Muutamat saivat sakkoja kivien heittelystä tai poliisille niskuroinnista, vaikkeivät olleet niin edes tehneet.
Ulkona vastassa oli toverit lämpimän juotavan ja naposteltavien kanssa. En ois voinut kuvitella parempaa vastaanottoa. Tällaisten ihmisten väitetyltä väkivaltaisuudelta poliisit valvoo natsien turvallisuutta. Mun turvallisuutta taas valvoivat yksin minä ja toverit alusta loppuun.
Mikään tapahtunut ei oikeuta sitä määrää väkivaltaa ja väärinkohtelua, mitä mä ja mun toverit kohdattiin sen illan ja yön aikana. Enemmistö meistä ei heittänyt mitään ja vaikka olisikin heittänyt, tämä ei ole kohtuullinen tai oikeutettu vastaus siihen.
Kiitos, toverit. Taistelu jatkukoon."
Viimeinen tunti kadulla olosta oli yhtä juhlimista ympärillä seisovista mellakkapoliiseista huolimatta.
Ensin meitä seisotettiin monta tuntia sateessa...
612-kunnioituskulkue on eräs ainoita suomalaisia arvoja kunnioittavalle tavikselle sopivia kulkueita. Kun sitä Väinö-setä veteraania -Suomen puolesta - ei enää voi livenä tavata, niin hän on mielessä tuolaisessa kulkueessa.En tarkoita, että 612-kulkue olisi ollut "natsikulkue", joukossa toki varmasti oli heitäkin, mutta myös muita, poliittisesti sitoutumaton kulkue. Tuli vaan anarkistien avautumisista mieleen.