612-marssi & anarkistit

Joudun hiukan avautumaan taas näistä kokkareiden ulostuloista. Tästä jää vaikutelma että Kokoomus Suomessa on taho joka määrittää mitä on isänmaallisuus. Eli toisaalta moittii jonkin tahon omivan kansallisuustunnetta mutta samalla ei tuo esille, että oma puoluekin kuuluu joukkoon.

Ylen haastattelema tutkija Erkka Railo Turun yliopistosta arvioi, että äärioikeisto yrittää kääntää itsenäisyyspäivään liittyvän isänmaallisuuden omiin tarkoitusperiinsä. Myös orimattilalainen kokoomuksen kansanedustaja Kalle Jokinen on havainnut saman eikä sulata kansallismielisten ajattelua. ” Jotkut tahot yrittävät omia Suomea ja isänmaallisuutta, mutta Suomi ja isänmaa ovat yhteisiä ja kuuluvat kaikille”, sanoo Kalle Jokinen.

http://yle.fi/uutiset/kansanedustaja_arvioi_vakivallan_yleistyvan_mielenosoituksissa__poliisille_kehuja_toolon_rahinoiden_rauhoittamisesta/8509720

Olisikohan Kalle Jokiselle suuri yllätys, jos selviäisi, että 612 kunniakulkueessa oli melkoisen monta kokoomuksen kannattajaa mukana juuri sen takia, koska se sopii kaikille isänmaallisille, puoluetta täsmentämättä.
On hieman ristiriitaista, että kansanedustaja Jokinen ei sulata kansallismielistä ajattelua, vaikka kokoomuksellakin on selkeitä tähän perustuvia aatteellisia kulmakiviä.


.
 
Kaveri hoki niistä natseista joka välissä ja haukkui poliisitkin natseiksi. En tajuu ? Mä en nähnyt yhdelläkään videopätkällä tai kuvissa yhtään natsia....?
Ihan tavallisia suomalaisia arvoja kunnioittavia ihmisiä soihtukulkueessa kävelemässä hautausmaalle osoittamaan kunnioitusta omalla tavallaan. Ja poliisit ihan normiukkoja, ei mitään natsia.
Ensi vuonna lähden takuulla mukaan, kun sopii näköjään ihan taviksillekin. ( edellyttäen ettei sada )

Pullukka oli kyllä ihan pihalla, keskittyis kuntosaliin ja lenkkeilis ahdistuksensa pois.


Tarpeeksi kun toistaa niin joku voi alkaa jopa uskomaan....
 
Poliisilta on selvästi loppunut kärsivällisyys ja mielenkiinto haastatteluun puolivälin tienoilla.
Samaa mietin. Tämä jäi erityisesti mieleen: Missä ja milloin vastamielenosoituksesta heitettiin kiviä sivullisia, kuten tapahtumien katselijoita, kohtaan?
Toimittaja on ilmeisesti sitä mieltä että kivien heittely poliisia ja kulkuetta kohti olisi ollut hyväksyttävää?

Vastaus poliisilta hyvä.
 
Karma is a bitch.
12345494_447333035464126_3176083314484788860_n.jpg

12313646_447334232130673_7505323360923048345_n.jpg

12299325_447334865463943_3424679251018538457_n.jpg
 
"Poliisi ampu mua silmään" jankutti ja totesi itse päälle, että maan kautta kimmahti. Ja vinkumisensa välissä sanoi, että rauhassa osoitti mieltään koska natsien vastustaminen on kansalaisvelvollisuus.


Ristus sentään :confused:

Älkääs nyt. Tämä taitaa olla ainoa merkittävä tämän jantterin elämässä tapahtunut asia. Mitään muuta maininnan arvoista ei ole eikä tule. Pullakahvit vetoa että sälli on vielä kymmenen vuodenkin päästä pummaamassa alepubissa kaljaa tyyliin: "Tarjoo stobe ni mä kerron ku kyttä ampu mua silmään."
 
Suomessa on muodostumassa jo suuri ongelma siitä että meillä ei ole yhtään poliittista puoluetta joka avoimesti vastustaisi Suomen löperöä maahanmuuttopolitiikkaa. Suomalaisilla ei ole mahdollisuutta kanavoida elintasopakolaisuuden vastaisia mielipiteitään laillisesti toimivan poliittisen liikkeen taakse, siis äänestää vaaleissa (oikeasti)nykyisen kaltaista hallitsematonta maahanmuuttoa vastustavaa puoluetta. Tämä tilanne voi johtaa jopa siihen että osa kansalaisista asettuu tulemaan laittomia ja jopa osin väkivaltaista toimintaa maahanmuuttajia vastaan.

Naulan kantaan. Yli puoluetaustojen levinnyttä vastajihadismia kyllä sinänsä esiintyy - palstallakin. He arvostelevat maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta ja erityisesti muslimien maahanmuuttoa ja sen seurauksia. Perussuomalaisissa jonkinlainen vastajihadismi muotoutuu Jussi Halla-Ahon ympärille, mutta koko puolue ei edusta sitä.

Yhteistä äärioikeiston kanssa lienevät vain kansallisen kulttuurin säilymisen puolustaminen ja kulttuurien sulautumisen vastustus, johon liittyy muukalaisvastaisuus. Muuten vastajihadismissa voi olla elementtejä jopa vasemmistosta. Suuri osa eurooppalaisista ilmeisesti hyväksyy tällaisen radikalismin mielipiteet.
 
On muuten pasmat sekaisin näillä Rasmuksen porukoillakin. Razizmia ja fascismia piti vastustaa, mutta hulinaksi meni. Hyvin onnistuivat taas kerran kusemaan omiin muroihinsa.

GzsngO.jpg

Ja ihan omana mielipiteenä sanoisin, että tässä olisi anarkomarkoille oikeampi kohde, tosin valtakunnanjohtaja Siitoinkin siirtyi valhallaan jo vuosituhannen vaihteen tietämillä.

1305951417519.jpg
 
Älkääs nyt. Tämä taitaa olla ainoa merkittävä tämän jantterin elämässä tapahtunut asia. Mitään muuta maininnan arvoista ei ole eikä tule. Pullakahvit vetoa että sälli on vielä kymmenen vuodenkin päästä pummaamassa alepubissa kaljaa tyyliin: "Tarjoo stobe ni mä kerron ku kyttä ampu mua silmään."

Samanlaisia ajatuksia on mullakin tyypistä. Uskomatonta, että ihmisen elämän sisältö menee jostain syystä niin köyhäksi, että tuollaista sitten tarvitsee touhuta. Niin, no natsisikojen vikahan se on:rolleyes:.
 
Jos 612 kulkue on Erkka Railon mielestä äärioikeistoa, mitäköhän hän pitää äärivasemmistona?
Eiköhän taas paljastunut yksi stallari joka on piileskellyt akateemisen suojaverhon takana odottaen tilaisuutta putkahtaa esiiin.

Toivottavsti maastamme löytyy mediaa joka uskaltaa ja tajuaa selvittää suurelle yleisölle asioiden todellisen laidan.
Uskon, että valtaosa maamiehistämme osaa erottaa perinteiset vasemmiston paskapuheet ja nähdä totuuden. Faktat pitää vain esittää julkisesti. Ylen desanttit eivät sitä tee, vaan jatkavat propagandansa levittämistä.
 
Sivistäkää itseänne, menkää ulos maailmaan ja avartakaa maailmanne.
Suosittelen tätä sinulle. Viestiesi perusteella sinulle on tärkeintä mielikuvat, se miltä asiat näyttää, eikä se miten ne asiat oikeasti ovat.

Toisessa viestissä puhut vastakkainasettelusta ja siitä miten hyviä asioita pitäisi voida arvostaa, vaikka ne ei olisi oman leirin juttu. Olen samaa mieltä, vaikea olisi olla eri mieltä kun minua ei edes poliittisesti voi lokeroida mihinkään lokeroon, ainakaan kovinkaan helposti. Mutta oletko sinä oikeasti tuota mieltä, vai oletko tuota mieltä vain sillon kun joku "juntti" pitäisi saada ajattelemaan kuten sinä? Ethän sinä itse tunnu muuta tekevän kuin vouhkaavan "junteista" ja "konservatiiveista". Pyritkö itse avartamaan maailmaasi, vai oletko kenties jumittunut poteroosi jossa huutelet muille että avartakaa maailmaanne (=olkaa samaa mieltä kanssani)?

Seuraavan kerran kun vouhkaat "junteista" (ilmeisesti juntilla tarkoitat muita kuin punavihreitä) ym., niin muistapa mitä itse kirjoitit: "Koskapa se edustaa toiseutta ja vastaleiriä niin se voidaan sivuuttaa vaikka sen joku tarjottimella kantaa eteen. Utelias ja avoin ihminen voisi toimia toisin: avartaa omaa maailmankuvaa ja vaikkapa rakentaa siltaa, ihan kuten vaikkapa TP Sale on toivonut."

En todellakaan ala muuttamaan käytöstäni sen vuoksi, että joku voisi pitää minua junttina. Syön jatkossakin lihaa, en vaadi kuolemaa heterokulttuurille, kannatan kapitalistista markkinataloutta, toivon lisää ydinvoimaa Suomeen, kannatan Nato-jäsenyyttä ja lisää rahaa puolustusvoimille, kannatan järkevämpää maahanmuuttopolitiikkaa, en pelkää aseharrastajia, olen sitä mieltä että poliisilla on oikeus turvata lailliset mielenosoitukset/tapahtumat ja tarvittaessa käyttää voimakeinoja anarkomarkoja kohtaan, ym. Jos ja kun tämä on jonkun silmissä junttiutta niin olkoon. So what?

Voisin kirjoittaa myös samanlaisen listan asioista joita kannatan ja jotka on yhdistettävissä punavihreyteen. Ei minun silti tarvitse täällä huudella kuinka muut on juntteja yms. Esim. kirkon erottaminen valtiosta, kannabiksen laillistaminen, moniavioisuuden salliminen, Suomen lipun häpäisyn salliminen, kaavaillun tiedustelulain vastustaminen... En minä kuitenkaan täällä ala tuomitsemaan vaikkapa reserviläisten maanpuolustustoimintaa, vaikka valtaosa siitä porukasta on aivan eri mieltä kanssani noista asioista. Se olisi aika lapsellista ja tyhmää, ja ennen kaikkea myös maanpuolustukselle haitallista.

En vieläkään arvosta sitä, että anarkomarkot spreijaa anarkistimerkkejä ym talojen seiniin., vaikka joissain piireissä nuo varmasti onkin suuresti arvostettua ja kantaaottavaa katutaidetta, jossa hienosti kritisoidaan kapitalistisfasistista yhteiskuntaa... Ja tietenkin itseään tulee saada toteuttaa missä tahansa, vaikka ilman kiinteistön omistajan lupaa, koska taide kuuluu kaikille ja kaikkialle...

Sekös taitelijoita vituttaa, että ihmisillä on omia mielipiteitä. Että ihmiset eivät välttämättä innolla makselekkaan mistä tahansa taiteesta. Sitten pitää vinkua kaiken maailman taitelijapalkan ja muun vastaavan perään, kun ihmiset eivät tajua parastaan ja maksa taiteesta "tarpeeksi". Ehkä näiden taitelijoiden kannattaisi katsoa peiliin.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään poliisi osaa aivan oikein korottaa valmiuttaan uhkakuvien mukaan. Tämän itsenäisyyspäivän anarkistimielenosoituksen kohteena kun oli kapitalististen näyteikkunoiden sijaan vastakkainen ihmisjoukko ja siksi mahdollisuus laajaan väkivaltaan oli olemassa. Suurten väkijoukkojen mellakat ovat arvaamattomia, emmekä todellakaan halua suomalaisten tappavan toisiaan itsenäisyyspäivänä Helsingin kaduilla.

En myöskään osaa arvostaa 612 -marssia. Ääneenlausutut päämäärät veteraanien kunnoituksesta ym ovat jalot, mutta käytännössä marssi on tiettyjen poliittisten ryhmittymien järjestämä ja ottaa siksi kantaa pelkällä olemassaolollaan. Itsenäisyyspäivä ei ole mikään vappu, jolloin ajetaan omaa asiaa.. Eikö vastakkainasettelua voi jättää väliin yhtenä päivänä vuodesta?
 
En myöskään osaa arvostaa 612 -marssia. Ääneenlausutut päämäärät veteraanien kunnoituksesta ym ovat jalot, mutta käytännössä marssi on tiettyjen poliittisten ryhmittymien järjestämä ja ottaa siksi kantaa pelkällä olemassaolollaan.
Kuinka niin? Minä en oikein osaa tuomita tälläistä - en vaikka joukossa olisi muutamia "äärioikeistolaisia". Kannattaa huomata että anarkistien ja Ylen mukaan äärioikeistoa/natseja on about kaikki, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.

Taitaa olla niin, että tekipä tietyt tahot mitä tahansa, niin sen jotkut tulkitsee äärioikeiston kannanotoksi. Saatanpa ensi vuonna osallistua 612 kulkueeseen ja täten kunnioittaa itsenäisyyttä sekä veteraanien uhrauksia. Tapahtumahan on poliittisesti sitoutumaton, joten ei tarvitse olla huolissaan siitä, että tukisin "äärioikeistoa".

Vai yritätkö sanoa, että sankarihaudoilla vierailu itsenäisyyspäivänä on vastakkainasettelua? Anarkistien mielestä varmaan onkin, hehän niitä sankarihautoja ovat häpäisseet ennenkin. Mutta tarvitseeko siitä välittää, että joku voi tulkita jonkun asian vastakkainasetteluksi?

Vastakkainasettelua voi luoda yksikin taho. Ei se niin mene, että kaikki ovat syyllisiä kaikkiin rikoksiin. Joskus joku yksittäinen taho on syyllinen ja joku on uhri. Jos anarkistit olisivat päässeet kulkueen kimppuun, niin ei kulkue olisi mitään vastakkainasettelua luonut, vaan kulkueen jäsenet olisi väkivaltarikoksen uhreja siinä tilanteessa, ja anarkistit syyllisiä.
 
Molemminpuolinen väkivalta? Siis poliisin ja anarkistien välinen väkivalta? Käsittääkseni 612-kulkueesta ei suuntautunut väkivaltaa mihinkään suuntaan.
Onko tämä nyt ymmärrettävä siten, että anarkistiporukka uhkailee poliisia poliisiin kohdistuvan väkivallan eskaloimisella?
Vasemmiston käsitys totuudesta on venyvä kuin purukumi.
 
Kuinka niin? Minä en oikein osaa tuomita tälläistä - en vaikka joukossa olisi muutamia "äärioikeistolaisia". Kannattaa huomata että anarkistien ja Ylen mukaan äärioikeistoa/natseja on about kaikki, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.

Taitaa olla niin, että tekipä tietyt tahot mitä tahansa, niin sen jotkut tulkitsee äärioikeiston kannanotoksi. Saatanpa ensi vuonna osallistua 612 kulkueeseen ja täten kunnioittaa itsenäisyyttä sekä veteraanien uhrauksia. Tapahtumahan on poliittisesti sitoutumaton, joten ei tarvitse olla huolissaan siitä, että tukisin "äärioikeistoa".

Vai yritätkö sanoa, että sankarihaudoilla vierailu itsenäisyyspäivänä on vastakkainasettelua? Anarkistien mielestä varmaan onkin, hehän niitä sankarihautoja ovat häpäisseet ennenkin. Mutta tarvitseeko siitä välittää, että joku voi tulkita jonkun asian vastakkainasetteluksi?

Vastakkainasettelua voi luoda yksikin taho. Ei se niin mene, että kaikki ovat syyllisiä kaikkiin rikoksiin. Joskus joku yksittäinen taho on syyllinen ja joku on uhri. Jos anarkistit olisivat päässeet kulkueen kimppuun, niin ei kulkue olisi mitään vastakkainasettelua luonut, vaan kulkueen jäsenet olisi väkivaltarikoksen uhreja siinä tilanteessa, ja anarkistit syyllisiä.
Unelma-mielenosoituskin oli virallisesti poliittisesti sitoutumaton. Eihän se silti oikeasti ollut.
 
Back
Top